Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som følger med på klassikerne eller? Gent-Wevelgem går på Zebra på søndag, Edvald er usikker pga et mageonde...

Det er på grunn av en betennelse i akillesen. Han deltar nok, men hvordan formen hans er er en annen sak.

Mye bra sykkel fremover.

Gleder meg til E3 Prijs Vlaanderen på lørdag også. Sky stiller et sterkt klassiker-lag med bl.a. Kurt, Edvald, og Flecha. Nesten samme lag til søndag, men unntak av noen andre domestiques. Tror det kan bli spennende.

I tillegg sykler Lars Petter Nordhaug også denne helgen, Critérium International, sammen med mange av de største:

Spania

Caisse d’Epargne: Moreau (Fra), Soler (Col)

Euskaltel - Euskadi: S.Sánchez (Sp)

USA

BMC Racing Team: Evans (Aus)

Garmin-Transitions: Millar (Gbr), D.Martin (Irl)

Team HTC-Columbia: Rabon (TCZ), Rogers (Aus)

Team Radio Shack: Armstrong (Usa), Horner (Usa)

England

Team Sky: Calzati (Fra), Lövkvist (Swe)

France

AG2R La Mondiale: Champion (Fra), A.Efimkin (Rus)

Bbox Bouygues Telecom: Voeckler (Fra), Rolland (Fra)

Cofidis: Moncoutié (Fra), Moinard (Fra)

Française des Jeux: Vaugrenard (Fra)

Saur-Sojasun: Coppel (Fra), Hivert (Fra)

Bretagne-Schuller: Jegou (Fra)

Roubaix Lille Métropol: Lhôtellerie (Fra)

kasakhstan

Astana: Contador (Sp), Vinokourov (Kaz)

Nederland

Skil-Shimano: Huguet (Fra)

Vacansoleil: B.Feillu (Fra)

Tar Contador det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann, er det noen som har noen tips når det kommer til kjøp av lange sykkelbukser/leggvarmere som kan brukes nå på vårparten? Trenger også en ny drakt (har en gammel discovery), noen tips?

Takker så mye for alle svar!

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

Assos lager de beste sykkelbuksene jeg har prøvd i alle fall. Pearl Izumi er heller ikke så værst. Når du sier drakt, så regner jeg med at du mener trøye og ikke heldrakt? Her må du vel nesten bare gå etter hvilket lag du liker best, om du ikke vil ha nøytral.

Lenke til kommentar

Takker for svaret Magnus! Har vært ute og prøvd sykkelformen de siste dagene og det viser seg at jeg rett og slett ikke trengeer sykkelbukser. Med drakt mente jeg trøye ja :) Har du noen gode linker til sikre/billige/rask frakt sykkelsider hvor de selger trøyer fra de store lagene? Har brukt søk funksjonen, men fant ingen gode sider.

Takker

Lenke til kommentar

Cyclecomponents.com har noen her. Det er svensk side, men lurer på om de er registrert i Norge så du slipper visstnok å betale norsk moms i tillegg (har jeg hørt).

Videre har bikeshop.no Team Sky (om ikke på lager enda), Cervelo, Columbia, Astana, CeP, Cofidis, FD Jeux og Liquigas

Bikeshop er jeg veldig fornøyd med. Bestilte noe greier derfra på fredag kveld. Lørdag ble pakken sendt (hvor mange nettbutikker jobber/sender lørdag?) og så var den på postkontoret mitt i går. Hadde regnet med at den ville bli pakket og sendt mandag, men den gang ei.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Hei!

Har ikke så mye greie på sykkel. Har en gammel DBS herresykkel. Vet hvordan jeg lapper den :) Er ikke helt sikker på hvilken modell det er, men det står "eg sykla rallarvegen 1991" på den.

Er det noen her som har greie på kvalitetsdynamoer som det er mulig å bygge inn i sykkelhjulet? Har inntrykk av Schmidt's Original Nabendynamo er et godt valg. Har allerede en flaskedynamo som er festet på den, men jeg synes den kansje begynner å få litt dårlig grep om dekket.

Lenke til kommentar

Du vet at det finnes biler som går fortere enn 100km/t?

Men svaret er nok "nja". Totalt sett følger nok bilene greit da de kan ha større fart på rettstrekkene, mens syklene i mange tilfeller kan ha vel så stor fart i svingene. Men tror ikke dette er et utpreget problem nei.

Lenke til kommentar

Du vet at det finnes biler som går fortere enn 100km/t?

Men svaret er nok "nja". Totalt sett følger nok bilene greit da de kan ha større fart på rettstrekkene, mens syklene i mange tilfeller kan ha vel så stor fart i svingene. Men tror ikke dette er et utpreget problem nei.

Glemte å legge til at jeg mente i svingene.

Jeg mener at det er fullt mulig å følge med syklister i den farten igjennom svingene, men en kompis av meg har et annet syn på saken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nylig for alvor begynt å benytte meg av sykling som treningsform, og tenker da at det er på tide å skaffe seg noe sykkelklær.

Noen som vet om noen gode (og rimelige) nettbutikker, eller vanlige butikker (i Oslo-området) der de selger sykkeltrøyer, shortser osv?

Lenke til kommentar

cyclecomponents.com og bikeshop.no er de jeg som regel bruker. Cyclecomponents er svenske, men de oppgir i norske kroner som er inkl norsk moms.

Fikk 8 mil i beina på landeveien i dag. Heldigvis fri i morgen, så tipper jeg tar terrengsykkelen opp i skogen i og med at det er meldt fint vær i morgen også. :)

Skal bli deilig å sove nå.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...