Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg syntes var bra med den sykkelen er at den har hydrauliske bremser og LX giret.. Men jeg mener at en mtb er et bedre alternativ. Spesielt fordi du har flere alternativer hvis du en gang skal skifte noe på sykkelen. F.eks. så var gaffelen så vidt jeg forsto integrert. Vet ikke helt hva det er, men noe sier meg at det er et veldig spesielt (og komplisert) system.

Eneste forskjellen på en slik sykkel og en mtb er jo bare dekkene, hjulene og setet (grovt sett). Rammen er også en del svakere vil jeg tro, da den ikke er beregnet på like hard sykling. Tar du et lite dropp eller et hopp eller noe sånt, kan det hende at hjul eller ramme takker for seg ganske fort!

Lenke til kommentar

Hoho!! Har fått nysykkelen :D Fikk den i går, men har ikke kommet på å poste før nå.

Customsykkel, bygd på Hardrocx Helium ramma. Ellers er det Shimano XTR gir, Mavic XC717 felger med shimnao xt framnav og GT baknav (veier kun 240g :w00t: ). Rock Socx SID World Cup gaffel med poploc og låsing på styret. Veide den til 9,3kg, da med noen slappe dekk og jeg må nok regne med et par hundre gram mer når jeg setter på hutchinsons dekkene.

PS! Bildet er tatt med mobil :blush:

post-214-1128285558_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hoho!! Har fått nysykkelen :D Fikk den i går, men har ikke kommet på å poste før nå.

Customsykkel, bygd på Hardrocx Helium ramma. Ellers er det Shimano XTR gir, Mavic XC717 felger med shimnao xt framnav og GT baknav (veier kun 240g :w00t: ). Rock Socx SID World Cup gaffel med poploc og låsing på styret. Veide den til 9,3kg, da med noen slappe dekk og jeg må nok regne med et par hundre gram mer når jeg setter på hutchinsons dekkene.

PS! Bildet er tatt med mobil :blush:

Pent! Hva kostet den? Vil ha meg en sånn!

Lenke til kommentar
Hvorfor skal alle på død og liv bruke Hutchinson-dekk?

Synes de går i filler hele tiden jeg, ser jo det på alle ritt også.

Takke meg til Schwalbe. :)

Har ikke vært annet enn storfornøyd med mine jeg. Muligens blir det så jeg bruker disse dekkene på mindre gjørmete ritt :)

Magio: Er usikker på hva du må betale for den på en butikk, men rundt regnet kanskje 30k? Ikke langt unna Helium O.V.R.E.P utstyrsmessig som koster 35k, men den har jo XTR skivebremser bl.a... Betalte 15k btw :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...