-deleted- Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Hybrid, maks 5000, jeg er 1.80.... anyone? Endret 18. juli 2009 av skullcandy93 Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Woohoo! http://twitpic.com/ar64q Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Har en jamis xenith comp. Hvordan burde jeg vaske den? og med hva? Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Noen sier zalo andre sier grønnsåpe, jeg bruker zalovann. Det sies at zaloen tørker ut lakken, men den har fordelen av at den er avfetter drivverket (Men tar ikke bort all olja på driverket). Diesel er også veldig fint å spraye på en gang i blant, da det vasker veldig bra, samtidig som at det smører også. Jeg prøver å vaske sykkelen etter hver regnværstur, eller når den er rett og slett skitten. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Så en klut og litt salo vann er fint å vaske med. Når jeg ser litt sktitt ok møkk. Men skal jeg da ungå å komme borti gir/bremser. eller skal jeg gnikk og gnu på girene for å vaske disse? Lenke til kommentar
sijo Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Noen som har erfaring med Scott Aspect 50/60 09? Vurderer å kjøpe en av dem, til lett bruk; frem og tilbake til trening/aktiviteter og til sykkelturer/trening - jente 17 Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Noen sier zalo andre sier grønnsåpe, jeg bruker zalovann.Det sies at zaloen tørker ut lakken, men den har fordelen av at den er avfetter drivverket (Men tar ikke bort all olja på driverket). Diesel er også veldig fint å spraye på en gang i blant, da det vasker veldig bra, samtidig som at det smører også. Jeg prøver å vaske sykkelen etter hver regnværstur, eller når den er rett og slett skitten. Vasker sykkelen etter hver tur jeg da. Har vel noe med at stisykling gjør sykkelen litt gjørmete Btw, husk å tørke av innerbenene på demperen etter hver tur Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hva er det dere vasker skivebremsene med? Zalo der også? Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 hva med å bare bruke avfetting? og smøre kjeder og drev etterpå Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Bruk en svamp i grunn. Vask girene, men ikke drivverket. holder å vaske det de gangene man går over med diesel. Men ja prøver å vaske sykkelen etter hver tur, men det blir fort vanskelig når man jobber sent og vil ta en god sykkel tur istedenfor å vaske. Og man skal være veldig forsiktig med avfetting pga. siden den vil trenge inn i lagre og ta fettet som ligger der. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 forresten er det noen som vet hva det koster for helt nye girhendler? eller hvordan jeg reparerer mine girer ca 3-4 gir så stopper de bare... har justert girene på alle mulige målter så er ikke det som er feil. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) forresten er det noen som vet hva det koster for helt nye girhendler? eller hvordan jeg reparerer mine girer ca 3-4 gir så stopper de bare... har justert girene på alle mulige målter så er ikke det som er feil. Du sier ingenting om smøring av vaier,bytte av vaiere, eller vaierstrømper. Det kan gjøre dem som nye. Ett sett med brukbare girhendler koster ikke så mye. Fra en 200 lapp og oppover for brukbare,spørs hvilke du vil ha/trenger?. Endret 24. juli 2009 av sykkeliten Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 vaieren er bytta og godt smurt gjorde det før jeg justerte så er nok hendlene. Lenke til kommentar
rkjetil Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hei, skal kjøpe min første racersykkel. Har tenkt å bruke den til trening og kanskje i konkuranse senere ettersom jeg har tenkt å melde meg inn i en sykkelklubb. Vil helst ikke betale mer enn 10 000 kr. Noen som vet om en bra? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Kan være du trenger noen nye strømer, hvis de er skikkelig gamle. Jeg har en 5år gammel sykkel hvor jeg bytta wire og spraya sånn universal teflon spray inn i strømpene, funka som fjell. + nye klosser, så føltes de helt nye ut. Lenke til kommentar
rkjetil Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Har da sett litt på en sykkel. Noen som vet om den er bra? Er forresten rundt 168 høy og 16 år. Så lurer også på om størrelsene der passer meg? Link Endret 25. juli 2009 av rkjetil Lenke til kommentar
master air Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hva er det dere vasker skivebremsene med? Zalo der også? Jeg bruker discrens. Koster vel rundt 200 kr og holder i evigheter. ---- Når det gjelder vasking generelt bruker jeg Finish Line avfettning eller en Bio avfetning til kjede, kasett og drev. På ramma og felgene er det ofte nok med bare en fille da jeg alltid vasker sykkelen med en gang turen er ferdig. Til tider bruker jeg muck-off (husker ikke hvordan det skrives) eller zalovann. Det er utrolig hvor viktig det er å holde sykkelen ren, kjede, kasett og drev vil holde mange mil ekstra bare med fem minutters vask etter turen. --- rkjetil: Vær så snill og ikke kjøp jamisen. Det er en drittsykkel. Kjøp heller en god aluminiumsramme enn den håpløse carbonramma der. Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt til en butikk som kan litt sykkel og ikke store kjeder som Anton og XXL. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hva er det dere vasker skivebremsene med? Zalo der også? Jeg bruker discrens. Koster vel rundt 200 kr og holder i evigheter. ---- Når det gjelder vasking generelt bruker jeg Finish Line avfettning eller en Bio avfetning til kjede, kasett og drev. På ramma og felgene er det ofte nok med bare en fille da jeg alltid vasker sykkelen med en gang turen er ferdig. Til tider bruker jeg muck-off (husker ikke hvordan det skrives) eller zalovann. Det er utrolig hvor viktig det er å holde sykkelen ren, kjede, kasett og drev vil holde mange mil ekstra bare med fem minutters vask etter turen. --- rkjetil: Vær så snill og ikke kjøp jamisen. Det er en drittsykkel. Kjøp heller en god aluminiumsramme enn den håpløse carbonramma der. Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt til en butikk som kan litt sykkel og ikke store kjeder som Anton og XXL. uenig med deg der. Har man peiling på sykkel kan det være like greit å kjøpe en sykkel hos store kjeder. Er man derimot ny, kan det ofte være smart å oppsøke butikker hvor du fåt kompetanse med på kjøpet. Anton sin sykkeldelisk i bogstadveien er en god sykkelbutikk med bra utvalg. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Her er en liten artikkel om hvordan de gjør sykkelrenhold i Tour'en Endret 27. juli 2009 av oldboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå