Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det vanlig at det kommer litt kast i dekkene etter et par turer i skog og mark? Er ikke mye, men synlig...

Kan også vrære dekket som sitter ujevnt. Hvis det er kast, og du nesten ikke merker noe til det, behøver du ikke å uroe deg. Har det selv. Om det skyldes at dekket sitter skeivt eller om det er kast vet jeg ikke. Hvis kastet ødelegger for sykkelegenskapene kan det for all del være klokt å rette det ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det mulig å reklamere på kast i skiver? Altså, jeg fikk beskjed om at de satt så "tight", så de sendte ut syklen med litt subbing i skivene. Har aldri gitt seg etter det og har kun syklet 3-4 turer. Ser nå at skiven er litt skeiv, på et punkt, iforhold til klossene. Driiiit irriterende at det skal være sånn på en såpass ny sykkel.

Har heller ikke vært borti noe med skiven når jeg har vært ute og sykle..

Lenke til kommentar

Hvis skiven var skeiv da du kjøpte den retter de den sikkert opp for deg. Sikkert på at du ikke skyldes at skivebremsene er feil sentrert? Hvis de er riktige er det skeiv skive, som er relativt enkelt å fikse. Har opplevd skeiv skive både foran og bak på sykkelen selv.

Hvis du ønsker å rette de opp selv, fås det kjøpt verktøy til dette. Selv bruker jeg bare en liten planke bit hvor jeg har brukt saga til å skjære en rett linje i trebiten. Førte skiven inn i sprekken og bøyde den litt og litt til den var helt rett.

Lenke til kommentar

Vet ikke snart jeg... Var ute og syklet nå, og da hørte jeg veldig lite subbing. Kanskje satse på at den er feil sentrert?

Finner jeg uansett ut når jeg sender den inn til service. Kan jo benytte seg av det når det er gratis.

Og så utrolig morro det er å sykle med en "gyngehest", så vel ut som dette under hele turen = :mrgreen: :mrgreen:

Lenke til kommentar

noen som vet hvordan man justerer gir heller har noe god guide? har funnet justeringskruene men uansett hvor mye jeg prøver vil ikke sykkelen gire til 1 eller 3 tannhjul foran ligger bare på 2. bak vil heller ikke sykkelen gire til de letteste girene. noen som kan sin sykkel hær?

Lenke til kommentar

Driver å leiter etter landeveissykkel nå om dagen, fikk tilbud om denne fra en bekjent. Den er kjøpt våren 2008, kjørt 20 mil.

Dette var opplysningene jeg fikk om sykkelen:

- Bianchi ML3 ramme, karbon gaffel

- Shimano ultegra gir

Ifølge ham kjøpt ny for 12000, jeg får den for 8000.

Det blir min første landeveissykkel, så jeg er mild sagt ganske grønn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva syns dere om denne sykkelen? Noe å trakte etter?

Som terrengsykkel? Nei.

For tung,for lite vandring på gaffelen,men fargen var jo fin(gaffelen er dårlig,har hatt en slik selv)..

Men den fungerer sikkert fint til grusveier og lett terreng,men tviler på at den tåler særlig mye stor belastning.

Lenke til kommentar
Hva syns dere om denne sykkelen? Noe å trakte etter?

Som terrengsykkel? Nei.

For tung,for lite vandring på gaffelen,men fargen var jo fin(gaffelen er dårlig,har hatt en slik selv)..

Men den fungerer sikkert fint til grusveier og lett terreng,men tviler på at den tåler særlig mye stor belastning.

Støtter deg der

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke bruke den til mye terreng. Mer grus og lett terreng som du sier. Og til og fra skolen, som er 4 km til sammen på asfalt.

Ser det er en 07 modell,skal du kjøpe brukt? Eller er det en overligger?

Er den brukt så ikke gi mer enn max 1500 kr for den,verdien er ikke mer idag(uansett hva selger mener..)

Hvis det er en overligger så burde halv pris være maks pris...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...