svante Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er vel strengt tatt lovlig ja, men hjelm anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jamisen bestilles i morra:D Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Nå er nesten alt klart til sykkeltur gjennom Danmark. Stativ+bagger, masse refleks og lampestyr (de er så strenge i Danmark), klær, slanger osv. gleder meg. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jamisen bestilles i morra:D Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Nå er nesten alt klart til sykkeltur gjennom Danmark. Stativ+bagger, masse refleks og lampestyr (de er så strenge i Danmark), klær, slanger osv.gleder meg. Du kommer til må få en fantastisk tur! Misunner deg Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hvor høyt skal man ha sete på sykkelen for å få mest ut av tråkka på grusvei? Hørt både at man burde ha litt bøy i knærne når en har tråkka helt ned, og at man skal være nesten helt rett i knærne, så jeg er litt usikker. Og burde man ha lavere sete ved litt hard stikjøring (stor sett nedover)? Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg vurderer å melde meg på Aarbakkerittet, altså Lysebotn-Bryne, og i den forbindelsen trenger jeg en større krans på sykkelen min har jeg hørt, for i det hele tatt å ha en sjangs til å komme meg opp lysefjord-bakken som er fra 0 til 932 moh på de første 15 km. Er det noen her som kan si meg hvilken kranser som er bra og dårlige og egner seg bedre enn andre osv? (Jeg kjører forøvrig en Felt F85 sykkel med 105 utstyr.) Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det er vel strengt tatt lovlig ja, men hjelm anbefales på det sterkeste. Jaja, selvfølgelig. Og det ser jeg svært positivt på. Men tenkte på det da jeg hadde kjøpt meg en sånn snerten liten lue med en elg oppå som jeg syklet rundt med inni byn. Og det hadde vært litt trist om jeg måtte ha levert inn min splitter nye sykkel bare for det. Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Sakset ut fra en tidligere tråd: Her har du en liten instruks på hvordan du kan justere setet. Vet ikke helt hvordan du skal justere styret, men du har en universalregel om en albuelengde og to fingre fra setetuppen, til styret. Du må i grunn bare føle deg litt frem, om du ikke får noen flere tips på det.Hvis du ønsker å få styret høyere kan du kanskje snu styrestemmet og få det brattere eller evt. kjøpe et som er brattere. Nr 1: Få en medhjelper til å se hvordan du sitter osv. Nr 2: Sett deg på setet som du ville ha gjort under en sykkeltur. Tråkk noen runder og kjenn at du sitter komfortabelt på setet, om du har en rulle. Hvis du ikke har en rulle så kan du støtte deg mot et rekkverk eller en medhjelper. Nr 3: Sett hælen på pedalen og sjekk at du ikke vrir hofta over, du skal ha en liten bøy i kneet, og også kunne rette benet helt ut. Uten å endre sitteposisjon. Nr 4: klikk på pedalene og sett krankarmene vannrett, bruk en loddesnor fra siden av kneskåla, omtrent 1 cm fra "tuppen/enden" av kneskåla. Her skal loddet gå omtrent i senter av skruen til pedalene. Nr 5: Gå over trinn 3 igjen, muligens trinn 4, om du må endre setehøyden mye. Du må altså justere setet først, så styret. Bruk også sykkelskoene når du skal justere setet. Håper det her blir til noe hjelp. Men må for all del ikke gå så grundig til verks. Kan ta det litt på feelingen også. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 skal ta sykkelen min ut av garasjen nå men når jeg tok en titt på den så har girvaieren rusta fast. noen som vet hva den koster ny? må også bytte kjede men det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 ny girvaier koster vell noe rundt 20 kroner? Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 skal ta sykkelen min ut av garasjen nå men når jeg tok en titt på den så har girvaieren rusta fast. noen som vet hva den koster ny? må også bytte kjede men det er ikke noe problem. Finner deg sikker no billige saker på Biltema Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Greit at jeg spørr her? Det kommer noen ulyder fra sykkelen når jeg tråkker, det høres ut som "dunke lyder". Kommer ca 2 ganger på en omdreining av en pedal. Satt den på hodet for å se om jeg kunne se noe men så ingen ting :/ Noen som har noen ideer? Lurer også på hvordan/om jeg kan fikse bremsene slik at de ikke "hyler" hver gang jeg tenker på å bremse? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Fikk litt mer "unyttige" ting til sykkern i dag: Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Greit at jeg spørr her?Det kommer noen ulyder fra sykkelen når jeg tråkker, det høres ut som "dunke lyder". Kommer ca 2 ganger på en omdreining av en pedal. Satt den på hodet for å se om jeg kunne se noe men så ingen ting :/ Noen som har noen ideer? Lurer også på hvordan/om jeg kan fikse bremsene slik at de ikke "hyler" hver gang jeg tenker på å bremse? hylelyden fra bremsene tyder på at det har kommet olje på dem, alternativet er vel å kjøpe nye klosser. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Greit at jeg spørr her?Det kommer noen ulyder fra sykkelen når jeg tråkker, det høres ut som "dunke lyder". Kommer ca 2 ganger på en omdreining av en pedal. Satt den på hodet for å se om jeg kunne se noe men så ingen ting :/ Noen som har noen ideer? Lurer også på hvordan/om jeg kan fikse bremsene slik at de ikke "hyler" hver gang jeg tenker på å bremse? hylelyden fra bremsene tyder på at det har kommet olje på dem, alternativet er vel å kjøpe nye klosser. Har man først fått olje på klossene har man også fått det på skiven. Derfor lurt å rense skivene med evt skivebrems-rens;) Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hva skal man gjøre med lakkskader på en sykkel? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Greit at jeg spørr her?Det kommer noen ulyder fra sykkelen når jeg tråkker, det høres ut som "dunke lyder". Kommer ca 2 ganger på en omdreining av en pedal. Satt den på hodet for å se om jeg kunne se noe men så ingen ting :/ Noen som har noen ideer? Lurer også på hvordan/om jeg kan fikse bremsene slik at de ikke "hyler" hver gang jeg tenker på å bremse? hylelyden fra bremsene tyder på at det har kommet olje på dem, alternativet er vel å kjøpe nye klosser. Har man først fått olje på klossene har man også fått det på skiven. Derfor lurt å rense skivene med evt skivebrems-rens;) Skal sjekke om det er noe olje der, men tingen er at jeg ikke har vært i nærheten av olje på mange år, så jeg vet ikke hvor den skulle kommet fra :/ En annen ting (jeg glemte å si) er at ulyden fra bremsene startet en dag det regnet. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det kan være at de har blitt våte, jeg har opplevd det selv når jeg har syklet i reinvær og får ulydd, men for meg ble den borte etter litt bruk av bremsene når jeg tenker vannet hadde fordampet. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) jeg har tenkt og bestille meg en Recumbent sykkel nå (ligge sykkel) valget har falt på Optima Condor etter og ha lest en del tester og ha snakka med folk som har erfaring. jeg og bror me har planlagt en et års sykkel tur ca. Men den Optima Condor jeg har sett på kan jeg få kjøpt i 2 "typer" En full pakke med alt utstyr man trenger til en lang tur så og si uten om bager og sånn. så har man en pakke der man får bare med selve ramma, sette, styre, gaffel. så man må da altså kjøpe bremser, gir, chain og sånn ved siden av pluss bag holdere og sånn. prisen forskjellen på den fulle pakka og den enkle pakka er ca 7000kr man kan se full lite over utstyr som følger med på pakkene på http://www.optima-cycles.nl/main/en/files/65.html ---> specifications condor 2009 er pdf fil man må laste ned. så jeg lurer på, er det verdt og legge til de ca 7000kr for en "fulle" pakka eller om jeg bør kjøpe det jeg trenger ved siden av for og få bedre utstyr, og kanskje biligere også? jeg kommer også til og slippe momsen når/hvis jeg handler utstyret i Norge så kommer til og spare litt på det Endret 24. juni 2009 av wailer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå