Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Heisan, jeg demonterte mesteparten på sykkelen for 2år siden, for og bytte slitedeler...

I gårkveld fortsatte jeg og skulle sett den i stand. Men klarer ikke helt og finne ut hvordan man monterer gearwire tilbake, samt hvordan man justerer gearet. Noen her som vet om en ok guide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men fant ut at setepinnen kanskje er litt for kort. Mangler kanskje 2-3cm før det blir perfekt når jeg sykler på asfalt og grus. Er liksom en liten knekk på kneet når jeg plasserer hælen på pedalen. Er det sånn at rammen ikke takler lengre setepinner enn den som følger med, eller kan man fint kjøpe en som er litt lengre?

Hvor høy er du da?

1.97m... Tror XL hadde blitt for stor. Hadde blitt sittende med veldig lavt sete og lang ramme.

Lenke til kommentar

Vell, jeg er 193 og bruker XL...

I følge Specialized sine hjemmesider passer XL for de mellom 188 og 198. Ikke bli urolig. Mange kjøper ofte litt mindre sykkler for å få bedre sykkelfølelse på sti. Putter du på en lengre setepinne og lengre stem, tror jeg du vil føle deg mer konfortabel på sykkelen ;)

Endret av Fapse
Lenke til kommentar

Da har jeg skaffet bagasjebrett som festes til setepinnen samt et sett med bagger. Ble 1700 SEK, så ca. 1450 NOK. Ganske bra pris. Får de i kveld.

Så tenkte jeg å bestille pulsklokke og briller fra bikshop.no senere idag.

Har allerede bestilte ferjebillett, så nå er snart hele sykkelturen i boks. :)

Lenke til kommentar

Finnes det ikke noen slags oversikt over butikker / nettbutikker som har sykler? Jeg skulle gjerne kjøpe enten hybriden Gary Fisher Montana eller Diamant Black Orlov Komp. Dessverre har jeg ikke peiling på om de selges billigst på nett, i sykkelspesialiserte forhandlere eller store sportsbutikker som XXL og G-Sport. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Finnes det ikke noen slags oversikt over butikker / nettbutikker som har sykler? Jeg skulle gjerne kjøpe enten hybriden Gary Fisher Montana eller Diamant Black Orlov Komp. Dessverre har jeg ikke peiling på om de selges billigst på nett, i sykkelspesialiserte forhandlere eller store sportsbutikker som XXL og G-Sport. Noen som kan hjelpe?

Diamant er G-sports egne sykkelmerke så de selges bare der. De selges også gjennom nettbutikken dems, men det er i utgangspunktet ingen forskjell i pris.

Når det gjelder Gary Fisher så er det vel helst butikker av den litt mer lokale typen som fører dem så da er det litt mer avhengig av hvor du holder til. Et enkelt google søk gir deg uansett mange treff på butikker som fører den i norge.

Når det kommer til hvem som har best pris så er det jo selvfølgelig avhengig av hvor lyst selgeren har til å selge deg en sykkel. Så det gjelder å dra litt rundt og høre hva de kan tilby.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe landeveis racer sykkel for max 10 000kr.

Jeg er vell egentlig en pyse i oppover bakkene, men noen tror kanskje jeg tar selvmord i utfor bakkene. På flatmark så er jeg vell av de som godt syntes at jeg kunne sykla litt fortere eller skal ta inn han som ligger langt der fremme.

Så jeg har en relativt agresiv sykkel stil.

Høyde 189cm

Vekt 77kg

Ca pris 10 0000 ikke mer

Ønsker også en sånn het ok komfortabel sykkel å sitte på

Antonsport har Jamis Xenith Comp til kr9999.

Jeg har også sett litt på scott spedster S40 til kr 6999

Og Giant DEFY 0 CD racer, Ultegra SL 09 kr9999

Er noen av disse sykelene gode til denne prisklassen?

Hvilken burde jeg velge?

Har du/dere et annet valg som er bedre til denne prisen?

Jeg bor 1km unna Glømmi sport, så kanskje noen av merkene de fører kan passe?

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe landeveis racer sykkel for max 10 000kr.

Jeg er vell egentlig en pyse i oppover bakkene, men noen tror kanskje jeg tar selvmord i utfor bakkene. På flatmark så er jeg vell av de som godt syntes at jeg kunne sykla litt fortere eller skal ta inn han som ligger langt der fremme.

Så jeg har en relativt agresiv sykkel stil.

Høyde 189cm

Vekt 77kg

Ca pris 10 0000 ikke mer

Ønsker også en sånn het ok komfortabel sykkel å sitte på

Antonsport har Jamis Xenith Comp til kr9999.

Jeg har også sett litt på scott spedster S40 til kr 6999

Og Giant DEFY 0 CD racer, Ultegra SL 09 kr9999

Er noen av disse sykelene gode til denne prisklassen?

Hvilken burde jeg velge?

Har du/dere et annet valg som er bedre til denne prisen?

Jeg bor 1km unna Glømmi sport, så kanskje noen av merkene de fører kan passe?

Gå for Jamisen.

Knall sykkel til ganske bra pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...