Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Wuhu, det lønner seg ikke å gi opp. Etter å ha ringt omtrent alle sportsbutikkene i Norge som har Specialized, var det en i strømmen (som er eid av Gresvig ASA) som hadde en i large =D

Ganske tilfredsstillende følelse å ha spart nesten 10.000kr på en sykkel :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på å kjøpe en Felt F85 sykkel med komplett 105 utstyr fra sykkelzentrum. De har tilbud på denne sykkelen ut uka til 6999kr.

http://www.sykkelzentrum.no/sykkel.php?sub...mp;ucat=10&

Hva mener dere?

En annen ting til: Er det noen som sykler med Speedplay zero pedaler? Hvordan er de i forhold til "de vanlige"?

Fant disse på finn: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17573944

Endret av Eivind87
Lenke til kommentar

Joda, men blir liksom satt litt i skyggen da :p

Henta syklen i dag, og gleeeeeeder meg til å teste den.. Jævla kjipt at det måtte være jobbhelgen man skulle få den på :thumbdown:

Vet du hvordan man justerer når bremsene skal ta? Altså hvor langt bremsehendlen skal inn før bremsene tar. Er Avid Elixir bremser.

Lenke til kommentar

Du kan bare glede deg ;) Har samme bremser op Enduroen og de er super enkle å justere. For å justere de slik du ønsker er det bare å skru på en slags mutter aktig sirkel (dårlig forklart :p) som sitter ovenfor bremsehendelen din. Denne justerer hvor langt ut hendelen går

Lenke til kommentar

Jeg har konf om ikke lenge og ønsker meg en racer.

Jeg er 189cm høy.

Og sykkel i prisklassen 0-11000kr kan vell passe.

Jeg sykler bare ladevei.

Jeg så litt på scott s40 men jeg vet ikke helt.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Var ute og rulle litt nå. Skulle egentlig bare ned på jobben og fikse no greier, men da jeg dro hjem tok jeg en liten omvei som tilslutt ble til en stooor omvei :wee:

"Nei, nå drar vi hjem"

*ser en ny sti*

"Okei da, bare litt til" :grin:

Men fant ut at setepinnen kanskje er litt for kort. Mangler kanskje 2-3cm før det blir perfekt når jeg sykler på asfalt og grus. Er liksom en liten knekk på kneet når jeg plasserer hælen på pedalen. Er det sånn at rammen ikke takler lengre setepinner enn den som følger med, eller kan man fint kjøpe en som er litt lengre?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Men fant ut at setepinnen kanskje er litt for kort. Mangler kanskje 2-3cm før det blir perfekt når jeg sykler på asfalt og grus. Er liksom en liten knekk på kneet når jeg plasserer hælen på pedalen. Er det sånn at rammen ikke takler lengre setepinner enn den som følger med, eller kan man fint kjøpe en som er litt lengre?

Nå sykler jeg kun landevei da, og hvis du har en liten moderat knekk i kne'et når du plasserer hælen på pedalen mener jeg du sitter i perfekt høyde. Hvis du strekker kne'et helt ut når du sykler får du slag i knærn'e, noe som fører til slitasjeskade og kan sette deg ut lenge. Har selv vært ute i 4 måneder i vinter, og fikk ødelagt vårsesongen i år, pga for høyt sete i fjor.

EDIT: Har du for stor knekk i kne'et bør du jo helt klart stille setet opp..

Endret av opar
Lenke til kommentar
Var ute og rulle litt nå. Skulle egentlig bare ned på jobben og fikse no greier, men da jeg dro hjem tok jeg en liten omvei som tilslutt ble til en stooor omvei :wee:

"Nei, nå drar vi hjem"

*ser en ny sti*

"Okei da, bare litt til" :grin:

Hvor høy er du da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...