Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rundt 15.000, da det var det den syklen jeg har bestillt ligger på. Er forsåvidt keen på den, men når de skriver inklusive 25% på siden og da legger til 25% oppå det igjen, så blir det liksom litt teit.

Burde være no ala det jeg linker til litt over her.

Den sykkelen du linket til koster jo 14.200 inkludert 25% dansk moms. Når du da importerer den til Norge og må betale norsk moms så får du fratrekk fra moms allerede betalt. Som i dette tilfellet betyr at 25% norsk moms etter 25% dansk moms er trukket fra i realiteten ikke blir noen ekstra kostnad. Det er i alle fall slik d skal være. At det kan bli litt arbeid på deg med å dokumentere at du allerede har betalt moms er en annen sak, men det pleier å gå i orden til slutt.

Lenke til kommentar

Man får med noen papirer som gjør at man får tilbake den momsen man skal betale. Greia var at jeg skulle få den sendt til Danmark (broren min), slik at jeg slapp ekstra fraktkostnader osv.

Vet ikke om de har lagt norsk og dansk moms sammen, sånn at jeg får tilbake dansk moms når jeg mottar syklen og sender inn papirene.

Vurderer uansett å avbestille da jeg fant en haug med andre kule sykler i går :hmm:

Lenke til kommentar

Når du kjøper sykkel fra utlandet, skal all moms trekkes fra, og norsk moms inkluderes. Norsk moms er på 25%. Så hvis du får en pris med feks dansk moms, trekk denne fra og legg til den norske. Da får du den endelige prisen du skal betale. Varer som sendes mellom Norge og andre EU land skal ikke betolles etter som vi er med i EØS avtalen (fri flyt av varer mellom Norge og EU land)

Håper dette hjalp :)

Endret av Fapse
Lenke til kommentar

Jeg ahr ikke noen erfaring med Canyon syklene, men vet de har fått masse skryt. Angående Specialized sykklene, har jeg ikke stuntjumperen, men Enduro, som ligner veldig. Enduro en mer all mountain bike med mer vandring enn stuntjumper. Er fornøyd med min sykkel iallefall.

enduro_09.jpg

Det er min doning

Lenke til kommentar

Er vel ikke så mange norske sider, men heller butikker.

Bikes and Boards

Raske sykler

Bikeshop

Biketech

Noe nandre:

Chainreactioncycles.com

Evanscycles.com

Cyclecomponents.com

Er vel det jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...