Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan du ikke bare måle selv? Sett en strek på dekket og på bakken, også triller du sykkelen framover til hjulet har tatt 1 omdreining. Så setter du en ny strek på bakken, også måler du avstanden fra de to strekene.

Hvis jeg hadde gjort det hadde jeg ikke trengt å spørre;) Så om noen har det i hodet kan de si det, eller la være!

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare måle selv? Sett en strek på dekket og på bakken, også triller du sykkelen framover til hjulet har tatt 1 omdreining. Så setter du en ny strek på bakken, også måler du avstanden fra de to strekene.

Hvis jeg hadde gjort det hadde jeg ikke trengt å spørre;) Så om noen har det i hodet kan de si det, eller la være!

Neimenn, OMG da? Det finnes da endel forskjellige størrelser på sykkeldekk, derfor er det dumt å skulle komme med et "ca riktig" svar her. Det er da superenkelt å måle detta sjøl... Ingen vits i å bli irritert fordi noen foreslår en glup måte å måle det på.

Hvis du absolutt skal ha en "ca riktig" omkrets så kan du jo ta dekk-størrelsen i tommer og gange med 3.14 (pi)... Altså; 26 tommers dekk har "ca riktig" omkrets på 81,64 inches = 207,3656 centimeters

Endret av AlfSimen
Lenke til kommentar
Hvor mange penger skal du legge i sykkelen? Har god erfaring med sykkler, så kunne evt gitt deg noen anbefalinger

Rundt 15.000, da det var det den syklen jeg har bestillt ligger på. Er forsåvidt keen på den, men når de skriver inklusive 25% på siden og da legger til 25% oppå det igjen, så blir det liksom litt teit.

Burde være no ala det jeg linker til litt over her.

Mye betalte du for den?

Vurderer å avbestille Canyon syklen min, da det tilfalt no heftig med moms..

11,100kr med no dritt pedaler, så betalte 200kr ekstra for et par som er mye bedre og koster egentlig 500kr.

Hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar

Hei

Virker som det er endel folk her med god peiling på sykkel.

Lurer på noe ang min samboers ønske om ny sykkel.

Den skal brukes stort sett kun på asfaltert sykkelvei.

Etterhvert skal barnesete med vår nå 9mnd gamle sønn på.

Ho liker ikke "kjerringsykkel" med kurv og 3-7 gir.

Vi har ikke den beste økonomien, så lurer litt på å kjøpe

en Diamant på G-Sport til 1000-2000 kr.

Tror den heter noe sånt som Diamant Special Cut 15.00

Kommentarer?...

Får man en alright sykkel til max 2000 kr?

Endret av ess_pen
Lenke til kommentar
Hei

Virker som det er endel folk her med god peiling på sykkel.

Lurer på noe ang min samboers ønske om ny sykkel.

Den skal brukes stort sett kun på asfaltert sykkelvei.

Etterhvert skal barnesete med vår nå 9mnd gamle sønn på.

Ho liker ikke "kjerringsykkel" med kurv og 3-7 gir.

Vi har ikke den beste økonomien, så lurer litt på å kjøpe

en Diamant på G-Sport til 1000-2000 kr.

Tror den heter noe sånt som Diamant Special Cut 15.00

Kommentarer?...

Får man en alright sykkel til max 2000 kr?

Skal sykkelen brukes i byen, synes jeg ikke det er noe vits i å legge for mange penger i sykkel nei. Rundt 2000 kr er en fin sum. Når det kommer til anbefalinger av sykkler, synes jeg du skal ta en kikk innom denne siden: Terrengsykkel.no

Der får du masse av gode tips til hvilken sykkel du burde velge og de er hjelpsomme forumbrukere :) Bare lag en tråd der hvor du spør om tips til sykkel rundt 2000kr så har de masse av forslag. Går akkurat en diskusjon der nå angående sykkler i denne prisklassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...