k-h-s Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Skal ha en landeveis sykkel Pris 3000 - 4000 kr Høyde 189 Lenke til kommentar
BreezierThom Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Noen som husker lengden på et landeveis hjul? Har fått ny computer og husker ikke lengden.. Tidligere brukte jeg bare et standard tall da det er liten forskjell på landeveisdekk, og det viste seg å stemme godt overens med reelle tall! Takker for svar! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Kan du ikke bare måle selv? Sett en strek på dekket og på bakken, også triller du sykkelen framover til hjulet har tatt 1 omdreining. Så setter du en ny strek på bakken, også måler du avstanden fra de to strekene. Lenke til kommentar
BreezierThom Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Kan du ikke bare måle selv? Sett en strek på dekket og på bakken, også triller du sykkelen framover til hjulet har tatt 1 omdreining. Så setter du en ny strek på bakken, også måler du avstanden fra de to strekene. Hvis jeg hadde gjort det hadde jeg ikke trengt å spørre;) Så om noen har det i hodet kan de si det, eller la være! Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Kan du ikke bare måle selv? Sett en strek på dekket og på bakken, også triller du sykkelen framover til hjulet har tatt 1 omdreining. Så setter du en ny strek på bakken, også måler du avstanden fra de to strekene. Hvis jeg hadde gjort det hadde jeg ikke trengt å spørre;) Så om noen har det i hodet kan de si det, eller la være! Neimenn, OMG da? Det finnes da endel forskjellige størrelser på sykkeldekk, derfor er det dumt å skulle komme med et "ca riktig" svar her. Det er da superenkelt å måle detta sjøl... Ingen vits i å bli irritert fordi noen foreslår en glup måte å måle det på. Hvis du absolutt skal ha en "ca riktig" omkrets så kan du jo ta dekk-størrelsen i tommer og gange med 3.14 (pi)... Altså; 26 tommers dekk har "ca riktig" omkrets på 81,64 inches = 207,3656 centimeters Endret 22. april 2009 av AlfSimen Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Win, da var ny sykkel bestillt: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/specs.html?b=795 Venter bare på å få en mail med estimert leveringstid, er den for lang tror jeg at jeg leter etter noe annet. =/ Blir uansett morro ^^ Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Nice, gratulerer! Jeg har lyst på en av de syklene selv, så du må gjerne dele meninger og erfaringer når du har fått sykkelen. :] Lenke til kommentar
opar Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Skal ha en landeveis sykkelPris 3000 - 4000 kr Høyde 189 Kommer ikke i farta på noen landeveissykkel til den prisen, men du finner sikkert noe brukt på nettet? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Skal ha en landeveis sykkelPris 3000 - 4000 kr Høyde 189 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16566852 Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har en gammel traver av en DBS kvinnesykkel. Finnes ikke bedre. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Åjoda. Har selv ikke postet info om min sykkel jeg kjøpte i fjor, så forvent skrytepost i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Gikk i innkjøp av en sånn en: http://www.ghost-bikes.com/2009/typ.php?bid=60157 Dæven å morro det er å sykle med den Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Mye betalte du for den? Vurderer å avbestille Canyon syklen min, da det tilfalt no heftig med moms.. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvor mange penger skal du legge i sykkelen? Har god erfaring med sykkler, så kunne evt gitt deg noen anbefalinger Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Mye betalte du for den? Vurderer å avbestille Canyon syklen min, da det tilfalt no heftig med moms.. 11,100kr med no dritt pedaler, så betalte 200kr ekstra for et par som er mye bedre og koster egentlig 500kr. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvor mange penger skal du legge i sykkelen? Har god erfaring med sykkler, så kunne evt gitt deg noen anbefalinger Rundt 15.000, da det var det den syklen jeg har bestillt ligger på. Er forsåvidt keen på den, men når de skriver inklusive 25% på siden og da legger til 25% oppå det igjen, så blir det liksom litt teit. Burde være no ala det jeg linker til litt over her. Mye betalte du for den? Vurderer å avbestille Canyon syklen min, da det tilfalt no heftig med moms.. 11,100kr med no dritt pedaler, så betalte 200kr ekstra for et par som er mye bedre og koster egentlig 500kr. Hvor kjøpte du den? Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 http://www.skalstad.no/ Lenke til kommentar
ess_pen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Hei Virker som det er endel folk her med god peiling på sykkel. Lurer på noe ang min samboers ønske om ny sykkel. Den skal brukes stort sett kun på asfaltert sykkelvei. Etterhvert skal barnesete med vår nå 9mnd gamle sønn på. Ho liker ikke "kjerringsykkel" med kurv og 3-7 gir. Vi har ikke den beste økonomien, så lurer litt på å kjøpe en Diamant på G-Sport til 1000-2000 kr. Tror den heter noe sånt som Diamant Special Cut 15.00 Kommentarer?... Får man en alright sykkel til max 2000 kr? Endret 24. april 2009 av ess_pen Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Du kunne jo sett på Cannondale Prophet 1 EvenruD. Masse for pengene og vunnet mange tester. Bang for bucks! Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hei Virker som det er endel folk her med god peiling på sykkel. Lurer på noe ang min samboers ønske om ny sykkel. Den skal brukes stort sett kun på asfaltert sykkelvei. Etterhvert skal barnesete med vår nå 9mnd gamle sønn på. Ho liker ikke "kjerringsykkel" med kurv og 3-7 gir. Vi har ikke den beste økonomien, så lurer litt på å kjøpe en Diamant på G-Sport til 1000-2000 kr. Tror den heter noe sånt som Diamant Special Cut 15.00 Kommentarer?... Får man en alright sykkel til max 2000 kr? Skal sykkelen brukes i byen, synes jeg ikke det er noe vits i å legge for mange penger i sykkel nei. Rundt 2000 kr er en fin sum. Når det kommer til anbefalinger av sykkler, synes jeg du skal ta en kikk innom denne siden: Terrengsykkel.no Der får du masse av gode tips til hvilken sykkel du burde velge og de er hjelpsomme forumbrukere Bare lag en tråd der hvor du spør om tips til sykkel rundt 2000kr så har de masse av forslag. Går akkurat en diskusjon der nå angående sykkler i denne prisklassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå