Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til generell terrengsykling, kanskje litt triksing/trail, er det best med eller uten bakdemper? Jeg ser for meg at det er vansklig å hoppe skikkelig med demper bak.

For det første er terrengsykling og trail to veldig forskjellige ting. Til trail kreves en helt spesiell sykkel. Når det gjelder bakdemper eller ikke kommer det helt ann på hvor du foretrekker å sykle. Til vanelig terrengsykling ville jeg valgt en uten bakdemper. Til mere røff sti ville jeg valgt en sykkel med en airshock(ikke fjær).

Håper det klarnet litt opp nå.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Skal du først ha fulldempa sykkel er det anbefalt å kjøpe sykkel for rundt 20k eller mer. Ellers kjøper man bare en sykkel som ikke gir deg noen sykkelglede, og da kan man jo tenke at det var waste of money, og at man heller skulle lagt 5 lapper mer i bordet for å få en ordentlig god sykkel.

Endret av Fapse
Lenke til kommentar
Spørs det jo også litt hvor "pro" man skal sykle også da. En som bare vil leke litt i skauen fra tid til annen, har ikke bruk for en like dyr og bra sykkel som, en som trener 3-4 ganger i uka og deltar i ritt.

Du har et poeng der. Hva med deg selv da? Er du "pro"? Sykler selv 3-4 ganger uka, så for meg er det nødvendig med god sykkel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er snøen smeltet her, så kan ta frem sykkelen igjen snart. :D

Jeg og en kamerat driver og planlegger en sykkeltur igjennom Danmark, muligens oppigjen til Norge gjennom Sverige. Største problemet nå er hvor langt vi klarer å sykle, med tanke på pakning og slik.

Lenke til kommentar

Jeg må ha ny sykkel, fra før har jeg en evrest climber, med manitou magnum r, deore lx over hele, og v-bremser.

Den er vel røfflig 6 år gammel, og holdt fint inntil i fjor hvor jeg brakk av hele girveksleren (tannhjulet bakpå som er noe girhjulene)

behov:

Den skal brukes 30/30/30 på skog,grus, og asfalt. Og jeg vil veldig gjerne sykle til og fra jobb på sommeren noen ganger i uka.

Hvis noen her or i ærum, og sykler til Oslo, har dere en rute som ikke tar livet av meg mhp. forbikørende biler osv da?

Sykkelen burde være lettere enn den jeg hadde, eller har lock out....vet ikke om en ekstra vekt på 1 - 2 kg til eller fra egentlig er merkbar for meg?

Det jeg har blitt fortalt er at mangel på lockout når jeg syklet på asfalt og grus kunne forklare hvorfor jeg slet meg ut så fort.

Jeg har fått tilbud på disse:

Scott scale 50 07 modell: 4000 kr, pent brukt

GT avalanche 1.0 og 2.0

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17011124

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17011163

Eventuelt om det er andre?

Noen som har en ide? :)

Jeg tenker at scott scale er en god ide, den har lockout, og skivebremser, samt går for å være en god modell.

Selgeren av scott modellen sier den er helt lik denne:

http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...ogDirectoryId=4

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Jeg har selv en GT Avalanche 1.0 Disc som jeg vurderer å selge grunnet overgang til fulldempa sykkel. Str er Large. Kunne dette være interessant? Tenkte noe rundt 4k for den. Angående vekt på sykkelen vet jeg ikke hva du er vant til å sykle med. Selv er GT sykkelen min litt tung, grunnet bytte til mer robuste deler. Nå har jeg innsett at det lønner seg å like gjerne kjøre for FS sykkel etter som jeg sykler mye røff sti.

Her er link til sykkelen: LINK

Endret av Fapse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...