Cutthroat Bill Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Til generell terrengsykling, kanskje litt triksing/trail, er det best med eller uten bakdemper? Jeg ser for meg at det er vansklig å hoppe skikkelig med demper bak. Lenke til kommentar
andreasnor93 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Til generell terrengsykling, kanskje litt triksing/trail, er det best med eller uten bakdemper? Jeg ser for meg at det er vansklig å hoppe skikkelig med demper bak. For det første er terrengsykling og trail to veldig forskjellige ting. Til trail kreves en helt spesiell sykkel. Når det gjelder bakdemper eller ikke kommer det helt ann på hvor du foretrekker å sykle. Til vanelig terrengsykling ville jeg valgt en uten bakdemper. Til mere røff sti ville jeg valgt en sykkel med en airshock(ikke fjær). Håper det klarnet litt opp nå. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Specialized Enduro er en genial stisykkel som jeg ambefaler fo alle som sykler sti Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg fant en landeveissykkel på finn.no som jeg kanskje vurderer litt. Men jeg er ingen ekspert på området, så hva mener dere om denne Bianchi ML3 sykkelen? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16398207 Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg fant en landeveissykkel på finn.no som jeg kanskje vurderer litt. Men jeg er ingen ekspert på området, så hva mener dere om denne Bianchi ML3 sykkelen?http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16398207 Greit å vite hvor mange penger du har tenkt p legge i sykkel og hvor store ferdighetene dine er. Er du nybegynner og har tenkt å starte med landeveisykling, ser den helt greit ut. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Noen som har erfaringer med Canyon? Sikler litt på denne: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=781 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 De syklene der var veldig tøffe. Hvor mye må jeg betale for en anstendig trail-sykkel? Som nybegynner kan jeg ikke begynne på den dyreste sykkelen, akkurat. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Skal du først ha fulldempa sykkel er det anbefalt å kjøpe sykkel for rundt 20k eller mer. Ellers kjøper man bare en sykkel som ikke gir deg noen sykkelglede, og da kan man jo tenke at det var waste of money, og at man heller skulle lagt 5 lapper mer i bordet for å få en ordentlig god sykkel. Endret 28. februar 2009 av Fapse Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Er ikke det jeg har hørt om Canyon syklene Skal visst få mye bang for the bucks. Endret 28. februar 2009 av EvenruD Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det finnes unntak Canyon syklene gir deg sjuuukt mye for pengene Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Spørs det jo også litt hvor "pro" man skal sykle også da. En som bare vil leke litt i skauen fra tid til annen, har ikke bruk for en like dyr og bra sykkel som, en som trener 3-4 ganger i uka og deltar i ritt. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Spørs det jo også litt hvor "pro" man skal sykle også da. En som bare vil leke litt i skauen fra tid til annen, har ikke bruk for en like dyr og bra sykkel som, en som trener 3-4 ganger i uka og deltar i ritt. Du har et poeng der. Hva med deg selv da? Er du "pro"? Sykler selv 3-4 ganger uka, så for meg er det nødvendig med god sykkel. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nå hørte jeg at det berømlige Vasaloppet skal arangeres i sykling til sommeren! Kunne nesten vært morsomt å være med. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Noen som har gode sider for sykkelutstyr i USA? Har en kjenning som skal til New York i slutten av måneden, som jeg hadde tenkt kunne kjøpe nye sko(racer) til meg. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Nå er snøen smeltet her, så kan ta frem sykkelen igjen snart. Jeg og en kamerat driver og planlegger en sykkeltur igjennom Danmark, muligens oppigjen til Norge gjennom Sverige. Største problemet nå er hvor langt vi klarer å sykle, med tanke på pakning og slik. Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Det var herlig å ta frem sykkelen nå Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Da var jeg på årets første tur i Nordmarka Mye snø desverre men vant noen gode bare stier. Ser frem til når flere stier blir bare Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg hadde også en tur i Nordmarka i går. Kjørte fra Oslo til Stryken og tilbake, kun på grus. Det er fremdeles mye snø i marka, så det nok ennå noen uker til det er mulig å sykle sti. Bildet er tatt fra det (omtrent) høyeste punktet på turen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Jeg må ha ny sykkel, fra før har jeg en evrest climber, med manitou magnum r, deore lx over hele, og v-bremser. Den er vel røfflig 6 år gammel, og holdt fint inntil i fjor hvor jeg brakk av hele girveksleren (tannhjulet bakpå som er noe girhjulene) behov: Den skal brukes 30/30/30 på skog,grus, og asfalt. Og jeg vil veldig gjerne sykle til og fra jobb på sommeren noen ganger i uka. Hvis noen her or i ærum, og sykler til Oslo, har dere en rute som ikke tar livet av meg mhp. forbikørende biler osv da? Sykkelen burde være lettere enn den jeg hadde, eller har lock out....vet ikke om en ekstra vekt på 1 - 2 kg til eller fra egentlig er merkbar for meg? Det jeg har blitt fortalt er at mangel på lockout når jeg syklet på asfalt og grus kunne forklare hvorfor jeg slet meg ut så fort. Jeg har fått tilbud på disse: Scott scale 50 07 modell: 4000 kr, pent brukt GT avalanche 1.0 og 2.0 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17011124 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17011163 Eventuelt om det er andre? Noen som har en ide? Jeg tenker at scott scale er en god ide, den har lockout, og skivebremser, samt går for å være en god modell. Selgeren av scott modellen sier den er helt lik denne: http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...ogDirectoryId=4 Endret 13. april 2009 av Christian86 Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Jeg har selv en GT Avalanche 1.0 Disc som jeg vurderer å selge grunnet overgang til fulldempa sykkel. Str er Large. Kunne dette være interessant? Tenkte noe rundt 4k for den. Angående vekt på sykkelen vet jeg ikke hva du er vant til å sykle med. Selv er GT sykkelen min litt tung, grunnet bytte til mer robuste deler. Nå har jeg innsett at det lønner seg å like gjerne kjøre for FS sykkel etter som jeg sykler mye røff sti. Her er link til sykkelen: LINK Endret 13. april 2009 av Fapse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå