Kalle_92 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Er det en spesiell teknikk for å feste og løse sykkelsko til klikkpedaler? Jeg sliter med å løyse foten/skoen av. Du tar fordelen av klossen under skoen, og presser den ned i pedalen, rett fremover. For å ta den ute, så tar du skoen ut til siden, og så løser den seg som regel ganske enkelt. Du kan også stramme/løsne pedalen, alt etter som den er stram eller løs å få i. Forklarte jeg for dårlig nå? Prøver iallefall Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hvilken type pedaler har du, Djupviken? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hvilken type pedaler har du, Djupviken? Slike Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ok, Vri helen ut til siden, så tar du resten av foten ut av pedalen... For å sette feste deg til pedalen, press ned/frem med skoen/foten midt... Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ok, Vri helen ut til siden, så tar du resten av foten ut av pedalen...For å sette feste deg til pedalen, press ned/frem med skoen/foten midt... Takk for hjelp Lenke til kommentar
eflas Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Var oppe i 78,5 km/t på en hybridsykkel til 3000 for en stund siden Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 @eflas Det er en fin fart. Pass på autovern og slikt i den farten :!: Lenke til kommentar
eflas Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Ja, hehe, en liten stein der, og jeg hadde lagt med trynet ned i grøften Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hva mener dere om denne sykkelen? http://sykkelhuset.no/produkter/sykler/68 Skal brukes primært på landevei (asfalt/grus). Kanskje en liten tur i terrenget av og til. Har en 7-8 kg med mageflesk som må fjernes hehe... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Ville vurdert hybridsykkel dersom det hovedsaklig skal brukes på asfalt og grus. I tillegg er Dual Control spaker grusomt i mine øyne, men det har jo med personlige preferanser å gjøre. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hmm... Var bare merket som allround på den forrige jeg linket til. Tenkte ikke på at det var en terrengsykkel. Er jo hybrid jeg har tenkt å kjøpe. Hva med denne da? http://sykkelhuset.no/produkter/sykler/81 Noen anbefalinger å komme med i prisområdet 4-6k? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Bremsene er ikke bra, ellers allright. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hvilke bremser anbefales da? Må vel opp en del i pris for å få skikkelige skivebremser regner jeg med. Vanskelig å velge for en som ikke har fulgt med i timen... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Altså, det er ikke sikkert i det hele tatt at du opplever de bremsene som et svakt punkt på sykkelen. Men jeg foretrekker Shimano M420/421 "Acera" eller bedre, evt Avid Single Digit 7 eller bedre. Skivebremser ser jeg ikke noe stort poeng i på en hybridsykkel. Ta en tur i butikken og prøv syklene du. Spesifikasjoner er ikke alt. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Var ute og syklet den vanlige to-milsturen min i dag. Lå som vanlig innenfor autovernet i 70-sonen, og ser en kondomsyklist ute i veien. Slenger meg ut i veien bak han, jeg på min 3000 kroners hybridsykkel og bukse og t-skjorte, han på sin sikkert mer enn 10 000 kroners landeveissykkel.. Det måtte jo gå som det gikk, mistet han etter 2,5-3 km, på kilometerstrekningen her. Hadde ikke sjans med hybrid mot landeveiss der alt som spiller noen rolle er luftmotstanden.. kunne like godt ha syklet med en låvedør foran meg. Er som å prøve å holde tritt med en Formel 1 bil når en selv sitter bak rattet på en Audi A4. Men men, fikk nå en fin tur, brukte 70 minutter Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hva ligger du på i gjennomsnittsfart, eflas? Bruker selv 43-44 min. på min 20 km-tur, med 2/5 oppoverbakke på starten, 1/5 nedover halveis på turen og til slutt en resterende 2/5 flatt parti inn mot bygda igjen. Noen ganger viser computeren 20 km, noen ganger 19 km, i en tilfelle har den vist 22 km på samme runde. Toppfart i nedoverbakken er på 55-60 km/t, alt ettersom hvordan vinden oppfører seg. Målet mitt nå er å komme under 43 min. på den runden. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Var ute og syklet den vanlige to-milsturen min i dag. Lå som vanlig innenfor autovernet i 70-sonen, og ser en kondomsyklist ute i veien. Slenger meg ut i veien bak han, jeg på min 3000 kroners hybridsykkel og bukse og t-skjorte, han på sin sikkert mer enn 10 000 kroners landeveissykkel.. Det måtte jo gå som det gikk, mistet han etter 2,5-3 km, på kilometerstrekningen her. Hadde ikke sjans med hybrid mot landeveiss der alt som spiller noen rolle er luftmotstanden.. kunne like godt ha syklet med en låvedør foran meg. Er som å prøve å holde tritt med en Formel 1 bil når en selv sitter bak rattet på en Audi A4. Men men, fikk nå en fin tur, brukte 70 minutter Er langt ifra kun luftmotstanden som spiller noen rolle på en landeveissykkel! Lenke til kommentar
eflas Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Tok litt tid å få svart, hadde problemer med å laste diskusjon.no sine sider akkurat nå for litt siden. Sykkelcomputeren min ble stjålet for 1 år siden, så jeg vet ikke hva hastigheten min ligger på. Men når jeg syklet nesten samme turen for litt over et år siden, lå den på ca 25 km/t. Har kommet i bedre form og slikt siden den tid, så ligger kanskje oppunder 30 km/t nå, jeg kan bare gjette. Ligger vel ca i 50-60 km/t i nedoverbakkene jeg også. Har en veldig 'humpete' rute, minst 5 km med oppoverbakker og nedoverbakker. Skjønner ikke hvordan du klarer å sykle 2 mil så fort, men det er nå bra i alle fall Nilsi_tl, hva tenker du på da? Vet at det er flere ting som spiller inn, utstyr, fysisk form, sykleteknikk osv, men når man sykler 1 km på flaten tror jeg vindmotstanden blir den viktigste faktoren som påvirker hastigheten EDIT: formuleleleleleringsfeil Endret 26. august 2008 av eflas Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Og de meget tynne hjulene. Er en viktig grunn for at det går så fort som det gjør. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Selvfølgelig, men med de veldig tynne hjulene kommer økt risiko for punktering og fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå