Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble stoppet av Onkel P som hadde laserkontroll i bunnen av en bakke (50 sone). Målt til 86 km/t på en racer. Omtrent samme rødfarge i politimannens ansikt som Cofidis teamfarge..;)

 

Heldig du. Jeg gikk på trynet i et autovern på lørdag, i nærmere 80 km/t :no:

Det var ikke godt...

Lenke til kommentar
Ble stoppet av Onkel P som hadde laserkontroll i bunnen av en bakke (50 sone). Målt til 86 km/t på en racer. Omtrent samme rødfarge i politimannens ansikt som Cofidis teamfarge..;)

 

Heldig du. Jeg gikk på trynet i et autovern på lørdag, i nærmere 80 km/t :no:

Det var ikke godt...

 

 

 

AAAUUU! Autovern er stygge ting for syklister. God bedring

Lenke til kommentar
Ikke langt fra at jeg fikk bot. Var 16 år, sto og skalv i knærene. Han truet med både bot og utsettelse på sertifikatet, men syklet derfra med en noe høyere hvilepuls

 

Kiler nesten litt i magen bare av å lese det der... Men du har argumenter du kan komme med. Nr.1: Det er ingen krav om speedometer/fartsmåler på sykler, altså hadde du ikke forutsetninger for å vite at du kjørte for fort. Nr.2: Politiet kan ikke ta for gitt at du vet hva fartsgrenser er, trafikalt grunnkurs e.l. må man jo nesten ha før de egentlig kan mene noe om at du burde vite hvor fort du kan kjøre. Mulig at dette er allmenn viten, som 99,99% av befolkningen vet før de sykler på egenhånd, men juridisk sett så trenger du ikke vite noe som helst.

 

Nå begynte virkelig den lille advokaten inni meg å løpe løpsk, må nesten ta en titt på lovdata og se om det finnes noe minimumskrav til kunnskap for å bruke vei når man sykler... :p

Lenke til kommentar
Ikke langt fra at jeg fikk bot. Var 16 år, sto og skalv i knærene. Han truet med både bot og utsettelse på sertifikatet, men syklet derfra med en noe høyere hvilepuls

 

Kiler nesten litt i magen bare av å lese det der... Men du har argumenter du kan komme med. Nr.1: Det er ingen krav om speedometer/fartsmåler på sykler, altså hadde du ikke forutsetninger for å vite at du kjørte for fort. Nr.2: Politiet kan ikke ta for gitt at du vet hva fartsgrenser er, trafikalt grunnkurs e.l. må man jo nesten ha før de egentlig kan mene noe om at du burde vite hvor fort du kan kjøre. Mulig at dette er allmenn viten, som 99,99% av befolkningen vet før de sykler på egenhånd, men juridisk sett så trenger du ikke vite noe som helst.

 

Nå begynte virkelig den lille advokaten inni meg å løpe løpsk, må nesten ta en titt på lovdata og se om det finnes noe minimumskrav til kunnskap for å bruke vei når man sykler... :p

 

Har ikke sjekka med lovdata eller lignende, men eneste kravet til bruk av sykkel på offentlig vei, som jeg vet om er Vegtrafikkloven §3

(denne kan vel alle etter etterhvert hvis ikke..... Enhver skal ferdes hensynsfylt og være aktpågivende og varsom, slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes skade)

CA sånn vet det ikke er ordrett, men dere tar iallefall poenget.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en computer på sykkelen. Det at jeg kjørte forbi en bil nedover skulle jo også gitt meg hintet. Synes (nå som jeg kjører bil) at det hadde vært en fin ordning dersom politiet satte opp skilt ala det før fotobokser når de har kontroller.

 

Vel lov å drømme har man. Hva med en npolert 08 Skyline i samme slengen?:)

Lenke til kommentar

Hva er farts rekorden deres da? Min er omtrent 85 kilometer i timen. Jeg og en kompis tok den samarbeidet. Han trakk meg nedover opp til en fart på 65. Han fikk melkesyre og jeg forsattet å trå som faen å kom opp i en fart på 85 kilometer i timen. Ganske sykt egentlig, helt klart noe jeg vil gjøre igjen, men da i en nedoverbakke UTEN fartsdupmer. Hoppa jo som faen på dem!

Endret av jonna123
Lenke til kommentar

Hvordan har du kommet opp i den farten på slalomski? Du må drive aktivet alpint eller?

 

I tilleg synes nå jeg at fart på slalomski virker saktere enn farten på syklen. 80 km/t er ikke noe tess på ski, men scary som faen på sykkel.

Endret av jonna123
Lenke til kommentar
Hvordan har du kommet opp i den farten på slalomski? Du må drive aktivet alpint eller?

 

I tilleg synes nå jeg at fart på slalomski virker saktere enn farten på syklen. 80 km/t er ikke noe tess på ski, men scary som faen på sykkel.

Jeg synes det er omvendt :p Har kanskje noe med at jeg er stødigere på sykkelen, enn jeg er på slalomskiene.

;)

Lenke til kommentar
Har nok vært oppe i over 80 i nedoverbakke på sykkel, kjenner liksom igjen farten og bilene går saktere. Har på en måte et noenlunde øyemål, siden jeg har målt meg på slalomski flere ganger. 136km/t er jævla skummelt på et par planker...

136 på slalomski? Målt det på øyemål også?

Lenke til kommentar
Hvordan har du kommet opp i den farten på slalomski? Du må drive aktivet alpint eller?

 

I tilleg synes nå jeg at fart på slalomski virker saktere enn farten på syklen. 80 km/t er ikke noe tess på ski, men scary som faen på sykkel.

Jeg synes det er omvendt :p Har kanskje noe med at jeg er stødigere på sykkelen, enn jeg er på slalomskiene.

;)

'

Okei, kanskje det har noe med at jeg har vært en aktiv alpinist :p

Lenke til kommentar
Har nok vært oppe i over 80 i nedoverbakke på sykkel, kjenner liksom igjen farten og bilene går saktere. Har på en måte et noenlunde øyemål, siden jeg har målt meg på slalomski flere ganger. 136km/t er jævla skummelt på et par planker...

136 på slalomski? Målt det på øyemål også?

Såkalt "speed trap" (ikke laser, men to lysstråler som brytes etter en bestemt avstand, så regner datamaskiner ut resten) ;). Settes ofte opp i utforbakker ved store arrangement, men finnes også permanent i bakker rundt om i alpene, som en attraksjon i skianleggene. Når de er satt opp permanent, så er bakken vanligvis ikke så sinnsykt bratt, men hvis man forstår litt aerodynamikk og har gode ski, er ikke 80 km/t noe problem her.

 

Står mye på freeride-ski og vanlig alpint, og dette er jo som kjent best å gjøre i alpene.

Endret av simenhjort
Lenke til kommentar

Da ble det en svart Stone Machine SL til 4400,-. :) Har syklet med den en del, men måtte nesten ta en liten pause pga. for hard sete helt til en god sykkelshorts ble kjøpt. Valget falt da på en bibshorts fra Castelli, som forøvrig er kjempegod! I tilegg til sykkelhansker fra samme merke og trådløs sykkelcomputer fra Sigma. Så nå er bare å være ute med sykkelen! :D

Lenke til kommentar
Hva er farts rekorden deres da? Min er omtrent 85 kilometer i timen. Jeg og en kompis tok den samarbeidet. Han trakk meg nedover opp til en fart på 65. Han fikk melkesyre og jeg forsattet å trå som faen å kom opp i en fart på 85 kilometer i timen. Ganske sykt egentlig, helt klart noe jeg vil gjøre igjen, men da i en nedoverbakke UTEN fartsdupmer. Hoppa jo som faen på dem!

 

 

Vel håper å komme ove 100 ila høsten eller våren (er desvarre ikke så mye hjemme at jeg får trent i bakken, slik at jeg kjenner den bedre) men fåreløpige fatrtsrekord er ikke dårligere enn 92,5 km/t (og ja jeg trokka som ett he¤#%& ned over med utvekslig 50 - 15

Lenke til kommentar

Hei!

Eg tenker på å kjøpe meg ny sykkel, og har komme fram til at eg trur eg vil ha sykkelen Xeed eco IV Disc.

Det kostar opprinnelig 5000 men er sett ned til 4000.

For dei som ikkje gidd å søke om kva sykkel det er så har den mekaniske skivebremser, rst tr pro dempegaffel (kan slåast av og på) og den har 24 gir. Er det nokon som har ein sånn sykkel, virkar den bra?

Eg er rundt 170 cm og han i butikken meiner 18 tommar dekk er rett for meg.

Sykkelen som er hybrid skal brukast mykje på asfalt, men og litt på dårlege grusvegar/stiar inn i blant.

Takk for svar!

 

Edit: Har kjøpt den no ;)

Endret av assbear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...