Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det var ikke den. Den jeg mener leste jeg om i en av de store avisene (VG, Dagbladet, Nettavisen eller Aftenposten) der de hadde en sak om at det var mye penger å spare på å kjøpe sykkeldeler på riktig sted. FullRulle ser ut som de bare har sykler.

Edit: Der fant jeg den selv:

Fast-Bikes

Reportasjen var fra dagbladet.no

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Nei det var ikke den. Den jeg mener leste jeg om i en av de store avisene (VG, Dagbladet, Nettavisen eller Aftenposten) der de hadde en sak om at det var mye penger å spare på å kjøpe sykkeldeler på riktig sted. FullRulle ser ut som de bare har sykler.

Edit: Der fant jeg den selv:

Fast-Bikes

Reportasjen var fra dagbladet.no

Ja det stemmer det. Kom på det nå, leste artikkelen selv den gang.

Lenke til kommentar

Heisann, ble frastjålet en sykkel ved Tertnes VGS, Bergen på fredag.

En Everest Sherpa mountainbike. Sølvfarget, ikke børstet, men sånn at du nesten kan speile deg. Svære MaxxisTT-dekk med stor gul skrift på. Skivebremser foran og bak. Det er altså fjorårets modell av denne:

http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...ogDirectoryId=4

Prikk lik men forskjellig farge.

Hadde vært fint om noen kunne tatt en ekstra kikk hvis de ser en slik sykkel! Den har sikkert tatt turen nedover Tertnes, Eidsvåg eller til Åsane Senter vil jeg tro.

Kjennetegn hvis du ser en slik sykkel:

Det er forskjellig farge på korkene til ventilene på dekkene. Den ene er gul, og den andre er svart eller mangler.

Den sto bak huset, på et sted som ikke er synlig fra veien, ulåst. Man må gå rundt huset for å se den. Hvem gjør slikt liksom :S

Lenke til kommentar
Gratulerer så mykje med ny sykkel. Såg spesifikasjonane på han på spinn.no, og han såg skikkelig flott ut med ultegra-gir og greier. Er du fornøgd så langt? :)

Veldig godt førnøyd. Nå skal det jo sier at dette er min første landeveissykkel så sammenlignigsgrunnlaget er litt tynt. Den giren fungerer mye bedre enn hva jeg forventet.

Lenke til kommentar
Veldig godt førnøyd. Nå skal det jo sier at dette er min første landeveissykkel så sammenlignigsgrunnlaget er litt tynt. Den giren fungerer mye bedre enn hva jeg forventet.

Så bra. Eg kjøpte sjølv min første landevegssykkel i fjor. Den har òg ultegra-gir som fungerer fint. Eg tykkjer det er skikkelig morosamt å rase langs vegen på ein landevegssykkel, er ei heilt annleis kjensle enn med vanlige syklar. :)

Min ser slik ut:

bianchi-c2c-via-nirone-7-alu-carbon-ultegra-105-10-sp-double-2007-road-bike.jpg

Kjøpte han brukt, men er godt fornøgd. :)

Lenke til kommentar
Eg tykkjer det er skikkelig morosamt å rase langs vegen på ein landevegssykkel, er ei heilt annleis kjensle enn med vanlige syklar. :)

Det er en helt annen verden.

Jeg har ofte irritert meg over syklister i veibanen før, men etter at jeg fikk meg en landeveissykkel har jeg forstått at noe annet er helt umulig, særlig om man vil unngå punkteringer hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har ofte irritert meg over syklister i veibanen før, men etter at jeg fikk meg en landeveissykkel har jeg forstått at noe annet er helt umulig, særlig om man vil unngå punkteringer hele tiden.

Heilt einig. Å sykle på fortauet kan fort ende med punktering då det ofte er av mykje dårligare kvalitet enn sjølve vegen. Det er òg mykje oftare grus på sykkel- og gangstiar enn på vegen. Det aller største tankekorset er jo at ein som regel held høg fart og kan vere til stor fare for gåande om dei er rett rundt ein sving eller liknande.

Commencal:

Pen sykkel, driv du aktivt med downhill eller? :)

Endret av Svinat
Lenke til kommentar

Heilt einig. Å sykle på fortauet kan fort ende med punktering då det ofte er av mykje dårligare kvalitet enn sjølve vegen. Det er òg mykje oftare grus på sykkel- og gangstiar enn på vegen. Det aller største tankekorset er jo at ein som regel held høg fart og kan vere til stor fare for gåande om dei er rett rundt ein sving eller liknande.

Commencal:

Pen sykkel, driv du aktivt med downhill eller? :)

Takk. Jeg driver aktivt med sykling ja, men ikke super mye downhill. Nå som jeg har fått denne blir det mange fler turer til Kongsberg og Hafjell. Skal også se om jeg får tid til å delta i NM.

Denne sommeren blir bare knall ;)

Lenke til kommentar

Sykle på en racer i et par mnd, så tar du deg en tur på terrengsykkel, det er da du kjenner forskjellen ;)

Men gleder meg til sommeren, været skal visst være fint, og jeg har allerede syklet 1uke i kort-armer og bukse. Har hatt et par problemer på noen ritt i starten, men håper det kommer seg.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men naar jeg proevde forskjellige sykler i CA$2000 klassen var den sykkelen jeg endte opp med betydelig lettere enn de som var halvt karbonfiber, halvt aluminiun. Min rammen veier rundt 1.8 kg, de andre jeg proevde var betydelig tyngere enn det. Men sykler er generelt sett billigere her i Canada enn i Norge saa jeg vet ikke helt hva du faar for 10 000 i karbon kontra aluminium.

Lenke til kommentar

Har en Monoc Vipera, med karbon frem og bakgaffel samt setepinne. Sykkelen veier rundt 4-5kg. Har tiagra. Den kosta 10 000. Tenker og oppgradere til ultegra neste år.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...