Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal kjøpe ny hjelm.

Tenker på å kjøpe Specialized Decibel eller Specialized 2D. Noen bra nettbutikker jeg kan få disse?

både norske og utenlandske butikker går bra ;) vil gjerne slippe å betale mye toll, hvis butikken er fra utlandet. Noen som vet noen bra nettbutikker?

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg gått til innkjøp av nytt leketøy til sykkelen:

 

Garmin Edge 705

 

Morsomt :)

 

hvilket tilbehør har du annet enn selve GPSen/computeren?

Jeg valgte å gå for EDGE 305, da den var en del billigere. Betalte 2990,- for GPS/computeren + pulsbelte + cadence sensor. Rimelig konge å kunne sjekke i google earth etterpå hvor en har sykla! Syntes training center som fulgte med var så som så....

Lenke til kommentar
Så ingen vet om noen bra/billige nettbutikker hvor de har div. Specialized Hjelmer?

Vet ikke om nettbutikker, men du kan jo sjekke noen av disse:

 

Specialized forhandlere

 

Når det gjelder import å slippe moms/fortolling blir det bare gambling. I utgangspunktet betaler du moms/tollgebyr hvis varen koster over 200,- NOK. Du kan fåp butikken til å skrive lavere verdi og/eller at det er gave (da er grensen 1000,-), men det er ingen garanti at det blir godkjent av tollvesenet da de har rett til å åpne pakkene. Så det vil si du kan være heldig eller uheldig.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Joda det går nå fremover :) Trener jo ikke alverden men prøver å få til ca. 5 timer i uka.

 

Vurderer enten Raumarittet eller Farrisrunden. Har hørt en del negativt om Raumarittet.

 

5 timer er jo ikke så værst. Mer enn hva jeg trener for øyeblikket.

55km / 2t15m /800+ høydemeter på lørdag

32km / 1t15m /490 høyremeter i dag (mandag) Snittfart på rett under 25km/t :)

 

Er de to siste rundene mine. Blir styrke bein igjen på onsdag, og ny runde på sykkelen på lørdag. Skal prøve å komme opp i 7-8 mil, så jeg kommer meg opp i ritt distanse

 

Har en kolega som sykla raumerrittet i fjor, og han mente det var bra. Har også en annen kollega som gir tommelen opp for farrisrunden, så tror de er gode løp begge to. Hva negativt har du hørt om raumerrittet?

Lenke til kommentar

Quote fra terrengsykkel.no forumet:

 

Jeg har syklet rittet 3 ganger. Kjedelig trasé. Kaos i terrenget med altfor mye folk fordi det kommer så tidlig. Dårlig arrangert. Dyrt. Strykkarakter fra meg.

 

Hadde de snudd kjøreretningen så hadde det blitt mye mer moro å sykle dette rittet. Samlet felt fram til Ås gård. Feltet ville bli pulverisert opp bakkene til Hakkim. I terrenget ville det blitt god plass slik at man har em sjanse til å sykle det uten folkekaos.

 

Og en liten kjepphest til slutt. Hvorfor skal disse store terrengrittene være så himla dyre? Er det for å melke oss for mest mulig penger? På landeveisritt er prisene langt lavere.

 

Mer her.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Quote fra terrengsykkel.no forumet:

 

Jeg har syklet rittet 3 ganger. Kjedelig trasé. Kaos i terrenget med altfor mye folk fordi det kommer så tidlig. Dårlig arrangert. Dyrt. Strykkarakter fra meg.

 

Hadde de snudd kjøreretningen så hadde det blitt mye mer moro å sykle dette rittet. Samlet felt fram til Ås gård. Feltet ville bli pulverisert opp bakkene til Hakkim. I terrenget ville det blitt god plass slik at man har em sjanse til å sykle det uten folkekaos.

 

Og en liten kjepphest til slutt. Hvorfor skal disse store terrengrittene være så himla dyre? Er det for å melke oss for mest mulig penger? På landeveisritt er prisene langt lavere.

 

Mer her.

 

Lest, og ble ikke veldig avskrekket.... ;)

Fortsatt ikke melt meg på noen av rittene så enda ikke for sent

Lenke til kommentar

Jeg tar Farrisrunden som en test til Birken. Jeg begynte først å sykle "aktivt" august i fjor, så jeg har ingen erfaring fra ritt, så det bli spennende å teste.

 

Har hørt flere som sier at Farrisrunden er hardere enn Birken, fordi de siste 2 milene er veldig kupert og det opp og ned hele tiden.

Lenke til kommentar
Lykke til!

 

Noen andre som har syklet i en velodrom her? Var aa syklet paa velodromen i London, ON denne helgen. Veldig morsomt, men sykt slitsomt.

 

Forest City Velodrome

 

 

hehe ja det er mrosomt å sykle på velodrom...

er noen år siden nå da, men i den tida da jeg syklet aktivt var vi i danmark (århus) å sykklet en del.

Det gikk for det meste på landevei, men også litt på velodromen....

 

har ikke sett velodromen i london så hva slags bane er det?? betong (ute) eller parkett (inne)??

 

Er for tiden bare dommer på nasjonalt nivå, men vurderer å begynne å sykle litt igjen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da har jeg fått ny sykkel! :D (Bursdagsgave 2 dager på forskudd)

Det ble en Haro Escape 20". Har testet den litt på vei og terreng, og jeg er imponert over hvor effektiv dempingen er.

prodimg4.jpg

 

EDIT: Den ser mye fetere ut når skjermene er montert. :)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...