T.F.T Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg har et problem med løse eiker på mitt bakre hjul. Nå i går løsnet to eiker, og det er ikke lenge siden jeg fikk Inter Sport til å feste noen som hadde blitt løse/løsnet helt . (Har garanti på 2 000 på min Nakamura Platinum Cross, så det er gratis). Helvetes irriterende egentlig. Bør jeg be om å få en ny felg ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Det skulle ikke være noe problem for de å fikse det da Men hvis de ikke klarer det må de jo finne på noe annnet. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 En kammerat av meg tilbød meg i går å kjøpe en sykkel av han. Husker ikke modellen, men det var en Kona sykkel. Han sa den kostet 12k ny, men han fikk den til innkjøpspris (7000,-) og at jeg kunne få den for 5000,- Den har XT på giren bak (vet ikke hva den heter, men den stangen som flytter seg). Resten er Deore. Den har også Hydrauliske skivebremser og dempegaffel. Han vil selge den fordi rammen til den er for liten for han.. Jeg synes den virker grei. Den er lite brukt, stort sett stått i kjelleren. Er dette et godt kjøp? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg har et problem med løse eiker på mitt bakre hjul. Nå i går løsnet to eiker, og det er ikke lenge siden jeg fikk Inter Sport til å feste noen som hadde blitt løse/løsnet helt . (Har garanti på 2 000 på min Nakamura Platinum Cross, så det er gratis). Helvetes irriterende egentlig. Bør jeg be om å få en ny felg ? Hvilke felger og eiker er det snakk om? Er mulig at du faktisk kjører for hardt for hva felgen og eikene er beregnet for. Kan være en løsning å bruke litt locktite på eikene før de skrues inn i nippelen. Er det de samme eikene som løsner hver gang? Normalt skal ikke slikt være et problem, så det er nok butikken som driter seg litt ut. Å spørre om en ny felg hjelper lite da den nye også er bygget på samme nav og med samme eiker. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er dette et godt kjøp? Umulig å si uten å vite hvilken modell det er. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Uten å vite hvilket hjulsett og gaffel som står på er 12k drøyt for en sykkel med komplett deore! Snakker man 5k brukt er det noe annet, men det er spørs hvilket hjulsett, gaffel osv. som står på. Gi oss gjerne et modellnavn. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvis den kostet 12k ny, og har deore så må det være bra utstyr ellers! Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 hva annses som bra utstyr ellers da? Ritchey styrestem, setepinne osv. f.eks.? Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Du kan få kjøpe min Kona sykkel for 3,500 Står i Bergen - nypris var 9,500, nesten ikke brukt. edit: PM hvis du er interesert da... ettersom dette ikke er noe salgsforum er forresten denne, bare i eldre modell (2003) - uten skivebrems, ellers er den rimelig lik Endret 4. september 2005 av Andreaz_ Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Det skulle ikke være noe problem for de å fikse det da Men hvis de ikke klarer det må de jo finne på noe annnet. Vel, de klarer jo å fikse det, men jeg syntes de løsner igjen så fort, selv om de sitter stramt etter de har fiksa det. Hvilke felger og eiker er det snakk om? Er mulig at du faktisk kjører for hardt for hva felgen og eikene er beregnet for. Kan være en løsning å bruke litt locktite på eikene før de skrues inn i nippelen. Er det de samme eikene som løsner hver gang? Normalt skal ikke slikt være et problem, så det er nok butikken som driter seg litt ut. Å spørre om en ny felg hjelper lite da den nye også er bygget på samme nav og med samme eiker. Ehrm...akkurat hvilken type felg og eiker det er vet jeg ikke, kan sjekke det i morgen. Det er en type felg (og dekk) som er noe tynnere enn de som er på "vanlige" offroadsykler. Om det er de samme eikene som løsner hver gang vet jeg ikke. Felgen er noe skjev, kan det ha noe å si ? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Modellen er en Kona Caldera.. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Årets modell av Kona Caldera koster 8999,- hos Bikes And Boards bare for å opplyse. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er det med samme utstyrspakke? dempegaffel, hydrauliske skivebremser osv? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Det skulle ikke være noe problem for de å fikse det da Men hvis de ikke klarer det må de jo finne på noe annnet. Vel, de klarer jo å fikse det, men jeg syntes de løsner igjen så fort, selv om de sitter stramt etter de har fiksa det. Hvilke felger og eiker er det snakk om? Er mulig at du faktisk kjører for hardt for hva felgen og eikene er beregnet for. Kan være en løsning å bruke litt locktite på eikene før de skrues inn i nippelen. Er det de samme eikene som løsner hver gang? Normalt skal ikke slikt være et problem, så det er nok butikken som driter seg litt ut. Å spørre om en ny felg hjelper lite da den nye også er bygget på samme nav og med samme eiker. Ehrm...akkurat hvilken type felg og eiker det er vet jeg ikke, kan sjekke det i morgen. Det er en type felg (og dekk) som er noe tynnere enn de som er på "vanlige" offroadsykler. Om det er de samme eikene som løsner hver gang vet jeg ikke. Felgen er noe skjev, kan det ha noe å si ? Hvis felgen er skev har de ikke klart å sette sammen hjulet riktig! (eller at du har kjørt på noe) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Ikke mye liv her. Regner med de aller fleste er ferdig med sykkelsesongen nå (inkl. meg). Har i de siste dagene puslet litt med en liten ombygging på trialsykkelen min Så må er det bare ett hjul, bakhjul Syntes den ble skikkelig kul å sykle på! Tok en liten prøvetur, syklet vel rundt en km (en vei). -Og gjett om folk snudde seg Laster opp noen bilder senere. Har og et lite filmklipp, men har ikke noe sted å laste det opp atm. Endret 22. september 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Her er et bilde av sykkelen (jeg sykler ) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Enda ett. Sykkelen ser litt "rar" ut fra siden? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Regner med de aller fleste er ferdig med sykkelsesongen nå (inkl. meg). Nei er du vill, jeg sykler til skolen hver dag. Lenke til kommentar
game_master Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 nå har vel tiden for anskaffelse av ny sykkel kommet. Er det noen her som vet om gode sykkeltilbud i trondheim?? Er på jakt etter en god sykkel i prisklassen ca 5k. Trenger sårt tips&råd for jeg må ha en sykkel veldig snart. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 nå har vel tiden for anskaffelse av ny sykkel kommet. Er det noen her som vet om gode sykkeltilbud i trondheim?? Er på jakt etter en god sykkel i prisklassen ca 5k. Trenger sårt tips&råd for jeg må ha en sykkel veldig snart. Axel-bruun sport har en Merida birkebeiner til 5495,- Det er sikkert mye for pengene. Ellers husker jeg at det var en del tilbud forrige høst i forbindelse med "Toillda'n". Husker ikke hvilken dato det var, men september/oktober tror jeg. Kommer reklame-avis noen dager i forveien.Hank sport har sikkert mange sykler i den prisklassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå