Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hybridsykkel med/uten demper, avhengig av hva du foretrekker.

 

Du tjener ingenting på å vente til høsten, men du kan sikkert spare 20% på et salg.

Men husk at de fineste sykkelene stort sett er de som blir utsolgt først, og hybridmarkedet er ofte spesielt tynt (ihvertfall her i Vestfold) på høsten. Ta en tur innom dine lokale sykkelforhandlere og skjekk hva som finnes. ;)

 

EDIT: slikt tubeless system er det jeg kommer til å kjøre. :)

 

Se filmen hos Youtube

Dæven, det ante jeg ikke fantes! Sånne har jeg lyst på. Finnes tubeless til landeveissykkel? Som er nogenlunde sterkt?

Lenke til kommentar

Samme teknikk blir brukt i bildekk (spesielt lastebiler), ganske rått igrunnen.

 

Er ikke så mye brukt på landevei som terreng, men Stan's Notubes har ihvertfall dette settet. Men jeg er usikker på hvem som importerer Stan's her i Norge for tiden, mulig det er han Ole på terrengsykkel.no...

Lenke til kommentar

Heisan. Jeg har et par kjappe spørsmål, håper det passer å spørre her.

 

Jeg kunne tenke meg en sykkel, og lurer på om jeg vil tape mye penger på å kjøpe sykkel på en av sportsbutikkene på ullevål stadion (dvs. er det sannsynlig at de har mye høyere priser sammenlignet med andre sportsbutikker)? Pris rundt 5000 kr tenkte jeg, kanskje litt mer.

 

Finnes det noen greie sykkelstier i nærheten av sogn studentby (like nord for ullevål stadion)? Jeg tenke i utgangspunktet at sognsvann kanskje hadde en fin sykkelsti, men jeg har lest at det ikke er tillatt å sykle der.

 

Er det mulig (smart?) å sende sykkel hjem med posten?

 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Samme teknikk blir brukt i bildekk (spesielt lastebiler), ganske rått igrunnen.

Hvordan fungerer det forseglingssystemet? Er dekket fylt av lim som forsegler hullene eller hva?

 

Ja, dekkene er fylt med en såkalt "sealant". Det er jo et slags lim kan du si, men er ganske tyntflytende.

 

dravisher:

Jeg regner med butikkene rundt der har kjente merker på syklene. I såfall vil de nok kjøre veiledende priser satt av importøren. Tilbud varierer jo rundtom, men jeg ser ikke noe grunn til at de skal være noe dårligere enn andre der. Og er de medlemmer av en kjede, så er de også "pliktet" til å følge fellestilbud.

 

Når det gjelder turtips i Osloområdet, så bør du spørre på www.terrengsykkel.no sitt forum, veldig mange som er godt kjent i området.

 

Hva gjelder sending av sykkel, så er en kjøreklar sykkel veldig upraktisk å sende. Men har du mulighet til å demomontere/montere, så går det kjempegreit. Kan for eksempel spørre en sykkelbutikk om du kan få en pappeske (slik syklene kommer i). :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Er ikke sikker paa om dette er det beste stedet aa poste, men jeg trenger en pulsklokke til landeveissykling. Min kommenede trener skal komme med anbefalinger, men han vil mest sannsynlig bare si hva som er minimumskrav.

 

Forslag til noen landeveissko ogsaa? Har for tiden bare et par mountainbike sko, men maa faa meg landeveissko til vaaren naar sessongen begynner. Pris er ikke saa viktig.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker paa om dette er det beste stedet aa poste, men jeg trenger en pulsklokke til landeveissykling. Min kommenede trener skal komme med anbefalinger, men han vil mest sannsynlig bare si hva som er minimumskrav.

 

Forslag til noen landeveissko ogsaa? Har for tiden bare et par mountainbike sko, men maa faa meg landeveissko til vaaren naar sessongen begynner. Pris er ikke saa viktig.

Jeg har Polar CS300, og vil si at den setter minimumskravet, den har det du trenger, og som er viktigest. Den er også liten i forhold til de andre CS klokkene som er mer ovale eggformet, derfor er den også god å ha i hverdagen som en klokke. I pakken følger det med et pulsbelte, trådlås speedometer sender og styrefeste for klokken. Så jeg ville enten gått for CS300, eller tatt steget opp på S625X/RS800G3 innen Polar.

 

Valg av sko, så ville jeg også kjøpt nye klosser og pedaler, vil anbefale Look KèO sine sett, er utrolig behagelige og brukervennlige, så er det bare å finne sko som du liker og føler passer foten godt til en behagelig pris.

 

Finnes det noen greie sykkelstier i nærheten av sogn studentby (like nord for ullevål stadion)? Jeg tenke i utgangspunktet at sognsvann kanskje hadde en fin sykkelsti, men jeg har lest at det ikke er tillatt å sykle der.

 

Du kan jo sjekke stiguiden og forumet på terrengsykkel.no.

Les her TRibal89

Lenke til kommentar

Trenger ikke pedaler for oeyeblikket, men takk for forslaget. Har et par som er laget av titan vis jeg ikke tar feil som vertsbroren min brukte naar han drev aa konkurerte for et par aar siden som jeg kan laane til jeg drar tilbake til Norge. Naar jeg kommer hjem faar jeg vurdere hvilke pedaler jeg skal ha, og om jeg skal oppgradere fra 105 eller ikke.

Lenke til kommentar
Hvordan slangeløs-løsning kjørte du?

Jeg snakker om Joe/Stan konvertering, hvor man bruker vanlige dekker. Altså blir det ikke noe dyrere å bytte enn ved bruk av slange. Og jeg bruker selvfølgelig sealer også.

Dermed er punkteringer forhåpentligvis et ikke-tema.

 

Og skulle man mot formodning punktere såpass at sealeren ikke tetter det så er det gaffa på dekkveggen og hive i en slange, tar ihvertfall ikke lenger tid enn med slange.

 

EDIT:

Det bør merkes at enkelte dekkmerker som ikke er beregnet for tubeless ødelegges fort dersom man veier litt. Dette gjelder merker/dekker med tynn sidevegg, feks fra Michelin, Panaracer og Maxxis (typisk lette dekker).

Har ztr olympic felger som er klare for slangeløst. Kjørte da med hutchinson piranaha tubeless dekk og guffe.

Men når jeg tenker på at det blir dyrere med slangeløst, enn ved bruk av slange. Er at det ikke holder å bytte slangen, men at man må bytte hele dekket. Hvis det ikke er noen måte å lappe det på?

Endret av T_Trosten
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har et spørsmål angående felger før denne posten dør helt ut. Jeg har i dag på MTB'n, Linus Max Disc felger. På denne kjører jeg med Maxxis Maxlite dekk som jeg har poblemer å få til å skli opp fra felgen skikkelig slik at det blir ujevnt og humpete når jeg kjører (håper dere forstår hva jeg mener). Har hørt rykter om at disse felgene er vanskelige med flere dekk.

 

Derfor er spørsmålet om noen vet om bra alternative felger til en fornuftig pris? Jeg er ikke ute etter UST.

Lenke til kommentar

Har dekkene dine fungert tilfredstillende på andre felger?

Forsøk å bruke såpevann langs det området som skal ligge ann mot felgen. Bruk kompressor og pump dekket opp til makstrykk (mens du følger nøye med at det ikke spretter ut av sporet). Da bør det i de aller aller fleste tilfeller smette på plass.

Dersom det er de felgene jeg tenker på kan jeg ikke si at jeg har erfart noe særlig problemer med de, men så har jeg ikke lagt på så mye folde-dekk på de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...