Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er meg her igjen :)

 

I dag har jeg satt på mine nye Maxxis Flyweight 330 og det gikk forsåvidt greit. Det eneste som ikke er så greit er at dekket "hopper" når jeg kjører, og det er værst bak. Har forsøkt å ta ut luft av slangen og pumpet opp igjen, men det virker som dekket noen steder sitter for langt ned i felgen.

 

Vil dette rette seg ut etterhvert eller bør jeg forsøke igjen?

Lenke til kommentar

Ser det er en SC chamelon ramme med XTR og Pike vertfall :)

 

gstavdal: Vet ikke hva slags hjul du har, men vær uansett forsiktig med å pumpe opp trykk! F.eks. på mine Notubes Olympic felger er maks trykk i området 3 bar (litt avhengig av dekkvolum). Siden dekket ikke har gått opp på denne kanten, så regner jeg med det er UST-felger? Pump til det smeller, da går dekket opp på kanten, så kan du bare slippe ut litt til du får passe trykk.

 

Forresten, for å slippe å bruke så høyt trykk, kan du først fokte dekket med såpevann eller silikonspray el.l.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
gstavdal: Vet ikke hva slags hjul du har, men vær uansett forsiktig med å pumpe opp trykk! F.eks. på mine Notubes Olympic felger er maks trykk i området 3 bar (litt avhengig av dekkvolum). Siden dekket ikke har gått opp på denne kanten, så regner jeg med det er UST-felger? Pump til det smeller, da går dekket opp på kanten, så kan du bare slippe ut litt til du får passe trykk.

 

Forresten, for å slippe å bruke så høyt trykk, kan du først fokte dekket med såpevann eller silikonspray el.l.

9630566[/snapback]

 

Jeg pumpet opp til 65 bar i går. da virket det som at det "løsnet" i kantene. Slapp så ut til 40 bar og nå er "hoppingen" borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...