OlavF Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Var i Larvik og hentet sykkelen i går, en Specialized Rockhopper 07. Kom hjem i går ettermiddag og satt den sammen. Så i dag syklet jeg til skolen med min helt nye sykkel. Parkerte i sykkelstativet og låste forhjulet fast i sykkelstativet, og bakhjulet og rammen med en annen lås. I første friminutt var jeg ute for å se på sykkelen med en kompis, så gikk vi inn igjen når friminuttet var ferdig. I andre friminutt skulle jeg vise den til noen andre, men da var sykkelen borte og to avklipte låser lå igjen. Det var ikke lenge jeg skulle få ha den for meg selv. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det var trist å høre. Har de verktøy for å klippe én lås, spiller det liten rolle å klippe en til. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Fikk snappet opp et navn og litt informasjon. Blant annet at han hadde stjelt en annen sykkel i dag og at han hadde gått rundt med en litt stor tang. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Argh, sånt er så jævla dårlig gjort. Håper du fakker fyren Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Så lenge den er låst får man forsikring, eller? Synd. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Mamma sa at jeg burde ta en tur ned til byen og se meg litt rundt om jeg kunne finne den, så jeg tok sykkelen til mamma og syklet litt rundt nede i byen. Etter litt leiting opp og ned gater står sykkelen forann et murbygg. I lykkerus ringer jeg til mamma og sier hun må møte meg for å sykle hennes sykkel hjem. Når jeg møtte mamma sjekket jeg om jeg hadde tatt med meg riktig sykkel, og rammenummeret stemte. Og nå har jeg nettopp kommet hjem fra en lang sykkeltur. Rimelig flaks. Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Kan du med glede si Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Så lenge den er låst får man forsikring, eller? Synd. 9588741[/snapback] De fleste selskaper krever også at sykkelen er registert i Falck sykkelregister. Og egenandelen er ofte på rundt 1500 kr. Går på løsøre og innbo-forsikring. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Mamma sa at jeg burde ta en tur ned til byen og se meg litt rundt om jeg kunne finne den, så jeg tok sykkelen til mamma og syklet litt rundt nede i byen. Etter litt leiting opp og ned gater står sykkelen forann et murbygg. I lykkerus ringer jeg til mamma og sier hun må møte meg for å sykle hennes sykkel hjem. Når jeg møtte mamma sjekket jeg om jeg hadde tatt med meg riktig sykkel, og rammenummeret stemte. Og nå har jeg nettopp kommet hjem fra en lang sykkeltur. Rimelig flaks. 9589680[/snapback] Gratulerer!! Det var flott å høre Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Takk. Ny lås er kjøpt inn, en Abus Centuro 860. Skal registreres hos Falken i dag. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Har et spørsmål her angående dekk. Tok meg en tur med min nye sykkel i går. Funket flott den men jeg synes dekene var litt vel "knastete" og rullet veldig tregt på hardpakket jord/grus og asfalt. Nå er det stort sett på stier og veier med harpakket jord/grus jeg kjører og trenger derfor et dekk som ikke har så grove knaster på midten. Jeg har hørt at Maxxis Maxxlite 310 er det meget bra dekk til slik kjøring, men har også hørt at det har ganske tynn gummi så den anbefalles ikke til folk over 75 kg. Noen som har noe gode dekk som ikke koster skjorta og som veier lite? Endret 28. september 2007 av gstavdal Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Notubes the crow har jeg brukt på grusrittene i år. Tilnærmet slics, og veier noe rundt 400-ish. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) ... Nå er det stort sett på stier og veier med harpakket jord/grus jeg kjører og trenger derfor et dekk som ikke har så grove knaster på midten. Jeg har hørt at Maxxis Maxxlite 310 er det meget bra dekk til slik kjøring, men har også hørt at det har ganske tynn gummi så den anbefalles ikke til folk over 75 kg. Noen som har noe gode dekk som ikke koster skjorta og som veier lite? 9593554[/snapback] Du kan jo kjøre MM.310 foran og feks Michelin XC/XCR dry(2) e.l. bak? Foran har du betydelig mindre vekt på dekket, samt at jeg regner med du har en demper der som tar opp en del juling. EDIT: leif og kortet ned quote litt Endret 28. september 2007 av NorthWave Lenke til kommentar
kdog Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Flyweight 330, Conti Twister og Conti Speedking er brukbare dekk som veier lite. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Intense system 2 :!: Lenke til kommentar
mintman Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Har nå fått tilbud om å kjøpe 2 stk. Maxxis Flyweight 330 for 250,- per stk. Men spørsmålet er om jeg trenger ny slange på sykkelen? Flyweight er vel 26'' x 1,9'' mens dekket jeg har er 26'' x 2,1''. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Du trenger nok ikke ny slange, nei. Bra sett dekk, forresten. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Slanger er fleksible og er oppgitt til å passe ulike dimensjoner dekk. Regner med slangene du har nå passer både 1.9 og 2.1". Det står forresten på selve slangen også. Eks: 26''x1.75-2.25 Edit: oppgitt på slangen, ikke dekket. Endret 30. september 2007 av kjerts Lenke til kommentar
mintman Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ok, tusen takk for svar Lenke til kommentar
mintman Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Da er det meg og maset mitt igjen Har i dag kjøpt denne sykkelcomputeren på XXL, men jeg sliter litt med monteringen av magneten og føleren som festes på henholdsvis eikene og gaffelen. Det står i brukerveiledningne at det skal være maks 5 mm mellom disse, men pga. vinkelen mellom eike (eikene skråner jo godt innover) og gaffel blir avstanden 1 mm nederst og 7 mm øverst på magneten. Noen måte jeg kan løse dette på, eller kan det bare være sånn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå