Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Anngående oppussing av sykkel ville jeg kjøpt en mekkebok for sykkel. Har sett flere steder at denne da er anbefalt: Mekkeboka

 

Forøvrig kan du sikkert finne mye nyttig informasjon på forumet til terrengsykkel.no (Arena)

 

Har selv lyst til å mekke litt på sykkelen, men da omgjøre den til SS(singlespeed, ikke gir), men har desverre kun en sykkel og da blir det uaktuelt.

 

Anngående valg av ny sykkel, er jo det SELVFØLGELIG at sykkelen må passe deg. Uannsett hvor mye en sykkel koster funker den ikke noe særlig bra hvis den ikke passer deg. Men dette viste du vel kanskje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over at sykkelen må passe meg, det føler jeg begge gjør. Tror jeg går for Merida sin, men får ta en siste prøvetur før jeg bestemmer meg. Kan jeg, eller bør forlange noe ekstrautstyr når jeg skal kjøpe ny sykkel?

 

Tenkte å melde meg inn i Syklistenes Landsforening, da jeg får Mekkeboka i velkomstpakke, pluss jeg får avslag når jeg skal registrere sykkelen i Falck sitt register.

 

Skal slenge ut et bilde av Intruder'en etter helga.

Endret av listen
Lenke til kommentar

listen:

skal du bytte fra Cantilever bremser bør du også bytte hendler da det er forskjellig trekk på de.

 

Når det gjelder kranklager, så må du vite: total lengde på lageret (108-128mm) og lengden på krankhuset (68/73mm). Det kan også være forskjell på gjengene, men dette er sjeldent. Regner med at du har firkantinnfestning på kranken, og du vil nok ikke få tak i Deore eller høyere kvalitet på lageret. (Shimano UN53 mener jeg er det høyeste med firkant)

 

Verdt og merke seg er at LX er noe heeelt annet i dag enn det var for 10 år siden.

Lenke til kommentar

Yeeess, da var sykkelkjøp i boks! Jeg kjøpte denne røvern!

 

"Specialized Allez Elite

 

Sykkelen for deg som vil ha det beste!

 

Stiv E5 SLX Road alu-ramme

Carbon gaffel

FSA Gossamer 53-39 krank

Shimano 105 gir og bremser

Carbon setepinne

Mavic Aksium felger og nav.

Vekt: 9,0kg."

 

sp0ecializedallezelite06.jpg

Det beste er vel at jeg betaler 9000kr for den! Originalpris er 16!=D Whoha, kanon!

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått sykkelen og tilbakelagt mine første mil på den! Og fy fasan for en sykkel! Aldri har jeg sykle så fort før!

 

Her er bilder: (legger bare linken, for bildene er for store til å legge dem direkte på forumet)

 

Selve sykkelen

 

En overlykkelig kar med sin sykkel!=D

 

Hvis noen lurer på hvorfor setet er så veldig høyt er det fordi jeg har enormt lange bein. Ramma er XL :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kjører Specialized selv. Slit den med stolthet :D

9425699[/snapback]

Liker ikke Specialized, jeg. Designet og sånt :tease:

9425793[/snapback]

 

Du om det. Du kjører Canyon. Nuff said.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det var selvsagt bare en spøk, myntet på wh1tes kommentar ang. Canyon for noen uker siden.

"Min er rå. Din liker jeg ikke"

9427175[/snapback]

 

Jeg tok den. Etter at jeg postet :D

 

Jaja, du har sannsynligvis 90% av terrengsykkel.no bak påstanden din, så det er ingen vits å henge med leppa :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Wow, jeg kunne skrevet en bok på hvordan ikke montere en sykkelcomputer.

9433619[/snapback]

 

Jeg kan gjerne skrive forordet. Har per i dag ikke sykkelcomputer på min sykkel. Prøvde å installere Polar-klokken min, men det gikk heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...