Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Carbon absorberer rystelser og støt bedre enn alu. vet det ;)

 

han som kun skal gjøre det for treningens skyld, trenger ikke en sykkel til 7kg vs en til 8kg. Virkelig ikke!

 

Toppmodellen til bianchi koster 88k, og slenger man på noen fete hjul kommer prisen rundt 90-95k, altså rett under 100k.

 

Lette sykler bidrar til større akselerasjonsevne, derfor er det viktig i konk.

 

det er en grunn til at topp-tempo syklene er alu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel kanskje ikke sagt hva jeg egentlig skal bruke den til.

Jeg har veldig lyst til å begynne aktvit med sykling, trener ski om vinteren og trenger noe og bedrive på sommeren uten om rulleski, vil gjerne begynne med konkurranser etter hvert altså, takker for alle tips til nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har vel kanskje ikke sagt hva jeg egentlig skal bruke den til.

Jeg har veldig lyst til å begynne aktvit med sykling, trener ski om vinteren og trenger noe og bedrive på sommeren uten om rulleski, vil gjerne begynne med konkurranser etter hvert altså, takker for alle tips til nå :thumbup:

9175320[/snapback]

 

Da finner du deg en finfin sykkel som gir deg mersmak på sporten.

Lenke til kommentar
Toppmodellen til bianchi koster 88k, og slenger man på noen fete hjul kommer prisen rundt 90-95k, altså rett under 100k.

9175282[/snapback]

 

928SL får man til ca 40k med Dura-Ace og gode komponenter. Da kan du legge på 5k i enda bedre deler og 10k for Bora. Aldri i verden om den koster 100k.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

En sykkelsjappe her i byen selger forøvrig McEwen sin signaturmodell, som det kun er produsert 100 stk av i hele verden, for 72k. Da får man også med en signert poengtrøye. Porno? Veldig.

Lenke til kommentar
Toppmodellen til bianchi koster 88k, og slenger man på noen fete hjul kommer prisen rundt 90-95k, altså rett under 100k.

9175282[/snapback]

 

928SL får man til ca 40k med Dura-Ace og gode komponenter. Da kan du legge på 5k i enda bedre deler og 10k for Bora. Aldri i verden om den koster 100k.

9175590[/snapback]

 

Så du prisen hva hank tok for den ramma med dura ace og Bora?

 

84.999,-

Lenke til kommentar
Så du prisen hva hank tok for den ramma med dura ace og Bora?

 

84.999,-

9175911[/snapback]

 

Ja, jeg så nettopp den summen som veiledende pris på en nettside. Prisen er helt horibel, og bare satt for å skape en illusjon om at dette er helt ekstremt. Du kunne virkelig ikke plukket delene fra hverandre og fått igjen pengene, selv ikke med enkeltkomponentenes drøye villedende priser.

 

Men da er det altså 85k inkludert allerede noe av de feteste hjulene. Du må kjøpe Lightweight Obermayer om du skal få den i nærheten av 100k.

Endret av kjerts
Lenke til kommentar
En sykkelsjappe her i byen selger forøvrig McEwen sin signaturmodell, som det kun er produsert 100 stk av i hele verden, for 72k. Da får man også med en signert poengtrøye. Porno? Veldig.

9175617[/snapback]

regner med at det var på spinn sandnes du så det?

har sett den selv :dribble:

skulle likt å hatt den :love:

Lenke til kommentar
Så du prisen hva hank tok for den ramma med dura ace og Bora?

 

84.999,-

9175911[/snapback]

 

Ja, jeg så nettopp den summen som veiledende pris på en nettside. Prisen er helt horibel, og bare satt for å skape en illusjon om at dette er helt ekstremt. Du kunne virkelig ikke plukket delene fra hverandre og fått igjen pengene, selv ikke med enkeltkomponentenes drøye villedende priser.

 

Men da er det altså 85k inkludert allerede noe av de feteste hjulene. Du må kjøpe Lightweight Obermayer om du skal få den i nærheten av 100k.

9175983[/snapback]

 

En pris er en pris. Om en naøytral person skal kjøpe sykkelen er 85k det han må ut med. Og jeg sa at om man slenger på noen fete hjul så får man de til litt under 100k.

 

De proffeste av de proffe har det proffeste av det proffeste. jeg tør ikke tenke på hvor mye som er lagt til i sykkelen til Lance. det er nesten garantert over 100k.

 

Hele dritten er spesiallaget for HAN.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem som jeg ble RIMELIG irritert over. Jeg skulle snu styrestemmet, når det var gjort, begynte jeg å skru, når alt var stramt begynte jeg å sykle da hele styre bevegde på seg, noe ala slark.

 

Jeg tror jeg skrudde riktig. Begynte å stramme de nederste skruene alt jeg kunne, deretter den på toppen av stemmet ( den strammet jeg nesten ikke )

 

Noen som kan hjelpe?:S

 

-EDIT- Har forøvrig funnet ut av problemet.

Endret av MathiasF
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en slik sykkel. Hvordan justerer jeg demperne og hva bør jeg tenke på når jeg gjør det? Jeg er relativt lett (65 kg) og synes den er litt stiv på demperen.

 

edit: Noen som vet om noen bra infosider/guider om terrengsykkel og sykling generelt?

 

edit2: Er det noe vits å kjøpe sykkellås til 500,- når man kan få en som ser lik ut til 170,- på clas ohlson?

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Min sykkellås kostet 50 kr.

9180393[/snapback]

 

Min sykkellås koster ca. 20 kr. Landeveissykkelen min låser jeg aldri uansett.

 

Enten henger den i garasjen, eller så står den på samme rom som jeg ligger på på hoteller når jeg er ute å reiser. den koster altfor mye til å la den stå ute.

Lenke til kommentar
Kjøpte nylig en slik sykkel. Hvordan justerer jeg demperne og hva bør jeg tenke på når jeg gjør det? Jeg er relativt lett (65 kg) og synes den er litt stiv på demperen.

 

edit: Noen som vet om noen bra infosider/guider om terrengsykkel og sykling generelt?

 

edit2: Er det noe vits å kjøpe sykkellås til 500,- når man kan få en som ser lik ut til 170,- på clas ohlson?

9179824[/snapback]

 

Juster preload mot - på venstre gaffelben, og demperen bør bli noe mykere.

Det kan være at rebounden er for sterk, men det får du ikke justert på Gila TNL.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å gå til anskaffelse av ny sykkel - landeveissykkel.

 

For det første har jeg tenkt å kjøpe brukt, men jeg vet ikke om jeg vil kjøpe ren landeveis- eller temposykkel. Tempo er jo en kraftanstrengelse, men det blir korte distanser, så hvis man trener hovedsaklig tempodistanser på 10-40 km, vil man da kunne henge med et lengre ritt på 100-200 km? Jeg vil jo da trene vanlig landevei også, selvfølgelig.

 

Eller går det an å kjøpe en ren racersykkel og sette på tempo-"styre", eventuelt bruke platehjul?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...