Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Hvordan er deres erfaring med landeveissykling og yrkessjåfører? Sykla fra Lørenskog (ca. Lillestrøm) til Larkollen (ved Moss) her i forrige uke, ca. 80kg. Ble nærmest kjørt ned av trailere en rekke ganger. Var også mange i varebiler som tuta fælt når de kjørte forbi, enkelte passasjerer hang også ut av vinduet og ropte.

Sykla forøvrig på en 30år gammel Monark sammen med lillebror.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Har egentlig ikke vært bort noen slike situasjoner, men det finnes en del eksempler på at en bør være forsiktig når det kommer til strekninger med svært mye trafikk. Nok av idioter i alt for store/tunge biler, ja.

9004266[/snapback]

Var ikke så mye trafikk, men av de som kjørte var det utrolig mange agressive ...

Lenke til kommentar

Luffe, det der er sykt irriterende. Hater folk som gjør sånn. Heldigvis har jeg ikke opplevd det så altfor ofte selv, men noen ganger skjer det. Når de gjør det på meg pleier som regel fingeren min å komme opp (hihi)

Spørsmål til dere syklister, hvor langt pleier dere å sykle når dere liksom bare tar dere en tur på landeveissykkelen deres? Selv pleier jeg å være veldig lat, men når jeg først kommer meg på så sykler jeg gjerne 4-5 mil :s

Lenke til kommentar
Luffe, det der er sykt irriterende. Hater folk som gjør sånn. Heldigvis har jeg ikke opplevd det så altfor ofte selv, men noen ganger skjer det. Når de gjør det på meg pleier som regel fingeren min å komme opp (hihi)

Spørsmål til dere syklister,  hvor langt pleier dere å sykle når dere liksom bare tar dere en tur på landeveissykkelen deres? Selv pleier jeg å være veldig lat, men når jeg først kommer meg på så sykler jeg gjerne 4-5 mil :s

9008288[/snapback]

Det som irriterer meg noe grenseløst er syklister som sykler i veibanen når det er gang og sykkelsti utenfor veien. :mad: Henger meeg på tuta da. De ber jo om å bli kjørt ned en dag. Det finnes faktisk en grunn til at det er sykkelsti ved SIDEN av veien. :wallbash:

Lenke til kommentar

Spørsmål til dere syklister,  hvor langt pleier dere å sykle når dere liksom bare tar dere en tur på landeveissykkelen deres? Selv pleier jeg å være veldig lat, men når jeg først kommer meg på så sykler jeg gjerne 4-5 mil :s

9008288[/snapback]

Det som irriterer meg noe grenseløst er syklister som sykler i veibanen når det er gang og sykkelsti utenfor veien. :mad: Henger meeg på tuta da. De ber jo om å bli kjørt ned en dag. Det finnes faktisk en grunn til at det er sykkelsti ved SIDEN av veien. :wallbash:

9019595[/snapback]

Det går ikke an å ta en tempotrening på sykkelstien. Med fart opp mot 50 km/t er det livsfarlig å sykle på en vei hvor det ferdes gående og gamle bestemødre som sykler. Det må da en idiot som deg også skjønne, til tross for at du kanskje har varig svekkede sjelsevner. Jeg noterer ned bilnummeret til alle som kjører aggresivt, og er det ille nok så vanker det anmeldelse. Syklister har like mye rett til å ferdes i veibanen som billister, og der er dessuten miljøvennlig. Idioter som legger seg på hornet ber bare om å få juling en vakker dag.

Lenke til kommentar

Ta en titt på denne artikkelen:

http://www.tcyk.no/PDF_filer/Syklister%20i%20kjorebanen.pdf

Dersom alt som står der stemmer, betyr det at syklister som sykler i over gåtempo (5-8km/t) skal helst sykle på veien, bare på fortau/gangsti dersom det er mye trafikk og få folk. Syklisten kan selv velge om han enten vil sykle i veien eller på gangstien,

Syklister som sykler er altså et kjøretøy, og vi har forresten lov til å sykle to i bredden. Billister eller andre folk kan heller ikke kreve at syklister skal sykle på gangsti/ute av veien.

Lenke til kommentar

Ah, da var nye sykkelhansker kjøpt, samt at jeg trillet sykkelen inn for justering. Viste seg at jeg må tilbake i morgen for å bytte gir, var visst en feil på de jeg hadde. Bakhjulet var også blitt stilt litt skeivt etter forrige tur, men det var bare å skru på en mutter, så var det rett igjen.

Var forøvrig en deilig tur. Syklet og trillet oppover baksiden av et fjell her i Tromsø (dro ikke helt opp til toppen som på ruta fra terrengsykkel.no, vi stoppet litt før) sammen med en kompis, langs noen fine stier til rundt 600-700 høydemeter. Tok en ca. 15 minutter å kjøre ned igjen - gikk veldig fort når vi kom ned på noen breie kjerreveier, litt av et rush.

Crappy mobilbilde av undertegnede på en liten knaus:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-48778-1184001853_thumb.jpg
Lenke til kommentar

Som de aller fleste har jeg lyst til å bli best, noe jeg vet at jeg ikke kan, men noe jeg håper på er og komme på 1. plass i et sykkelritt.

Hva kan jeg gjøre for og forbedre meg? Selvsagt vet jeg at jeg må trene, men vil heller ikke overtrene.

Jeg pleier vanligvis å trene 6-8 timer i uka, men i sommerferien så er det ikke sykling så da er jeg ikke særlig flink til å komme meg ut.

PS:Hva ligger pulsen deres på? Selv aner jeg ikke hva min ligger på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Pulsen når vi trener, hvilepulsen eller makspulsen? Jeg har en hvilepuls som vandrer fra 38 til oppunder 50. Makspulsen min er på 202. Når jeg trener intensive økter, har jeg snittpuls på over 170.

Lenke til kommentar
Ah, da var nye sykkelhansker kjøpt, samt at jeg trillet sykkelen inn for justering. Viste seg at jeg må tilbake i morgen for å bytte gir, var visst en feil på de jeg hadde. Bakhjulet var også blitt stilt litt skeivt etter forrige tur, men det var bare å skru på en mutter, så var det rett igjen.

Var forøvrig en deilig tur. Syklet og trillet oppover baksiden av et fjell her i Tromsø (dro ikke helt opp til toppen som på ruta fra terrengsykkel.no, vi stoppet litt før) sammen med en kompis, langs noen fine stier til rundt 600-700 høydemeter. Tok en ca. 15 minutter å kjøre ned igjen - gikk veldig fort når vi kom ned på noen breie kjerreveier, litt av et rush.

Crappy mobilbilde av undertegnede på en liten knaus:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-48778-1184001853_thumb.jpg

9038336[/snapback]

Å sykle der ser bare helt ufattelig deilig ut, og enda bedre å sykle ned igjen! :dribble: Er det noen som vet om et lignende sted rundt Hamar eller Lillestrøm?

Lenke til kommentar
Pulsen når vi trener, hvilepulsen eller makspulsen? Jeg har en hvilepuls som vandrer fra 38 til oppunder 50. Makspulsen min er på 202. Når jeg trener intensive økter, har jeg snittpuls på over 170.

9040949[/snapback]

Jeg tenkte på hvilepuls.

Hvor mange timer sykler du i uken?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9040949[/snapback]

Jeg tenkte på hvilepuls.

Hvor mange timer sykler du i uken?

9042688[/snapback]

Det varierer veldig. Jeg er glad i å løfte vekter, men nå på sommeren blir det en del sykling. Jeg pleier ikke ligge på lav puls når jeg slapper av, men kan komme ganske langt ned hvis forholdene er riktige.

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg noe grenseløst er syklister som sykler i veibanen når det er gang og sykkelsti utenfor veien.  :mad: Henger meeg på tuta da. De ber jo om å bli kjørt ned en dag. Det finnes faktisk en grunn til at det er sykkelsti ved SIDEN av veien.  :wallbash:

9019595[/snapback]

Jeg hadde den samme innstillingen selv, før jeg investerte i min første landeveissykkel for 2-3 uker siden.

Du kjenner ikke problematikken overhodet, før du begynner å sykle selv.

Man kvier seg som oftest ikke for å sykle på sykkelstien. Grus, stein, hull i asfalt, asfalt i generelt dårlig stand, uoppmerksomme syklister og turgåere. Eksemplene er mange, og mine opplysninger baserer seg på under én mnd. med sykkel på veien. Jeg kan skjønne frustrasjonen når forholdene er riktige, men dette tror jeg en billist skal være veldig forsiktig med å bedømme.

Veibanen er til både for biler og sykler.

Endret av wan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...