Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Sykling er gøy det!

Kjøpte meg sykkel i mars, en ordentlig sykkel..

Utrolig fornøyd :thumbup: !! Den het Miracle Elite (Fuji)

Kostet 10 000 ny, satt ned fra 12 999, men det er verdt pengene!! LOVER!!

Pungterte på søndag, kjiipt, men lappa det igår så nå er det nye lange sykkelturer!

Bare å sykle folkens :tease:

Andy

8953712[/snapback]

Fuji Miracle Elite er en sweet sykkel som faktisk kostet opp i mot 14-15k noen plasser, når den var ny. Regner med at det var '06-modellen du kjøpte?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@wan

Vis det bare er å sette sykklene i, så finnes det sånne bøyler man fester i veggen som sykklene kan henge/ligge i. Det finnes også mange gode metoder til og henge sykkelen på Clas Ohlsson/Biltema/(kansje ikea) til en billing penge.

Det Northwave linka, tror jeg til den prisen er et service stativ.

8954233[/snapback]

Jeg har ikke mulighet for å feste noe til veggen (betong). I tillegg leier vi leiligheten, så det blir vanskelig.

Har du noen eksempler på disse produktene? Jeg lyktes ikke i å finne noe på nettsidene.

8954772[/snapback]

Skal ut til kvadrat idag, så får se om jeg får tid til og stikke innom og se etter det.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hadde meg nettopp en kort tur på tretti fem minutter. Først litt asfalt i et byggefelt, så litt sti i skog, deretter grus. Grusveien stiger fra 100-400 meter over havet på 1,1 kilometer. Dere kan selv rekne ut stigningsprosenten. Ved siden av veien går det en steinete sti som er fin å sykle på ned igjen.

Lenke til kommentar
Hadde meg nettopp en kort tur på tretti fem minutter. Først litt asfalt i et byggefelt, så litt sti i skog, deretter grus. Grusveien stiger fra 100-400 meter over havet på 1,1 kilometer. Dere kan selv rekne ut stigningsprosenten. Ved siden av veien går det en steinete sti som er fin å sykle på ned igjen.

8956295[/snapback]

30% stigning!?!?! :ohmy:

Er du nuts?

Edit: aa, det var ikke landevei, nei :p

Men allikevel, er ikke det sinnsykt bratt?

Endret av Tee_C
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jo, det skal jeg garantere deg at det er. At det er grusvei gjør det ikke spesielt lettere. Man må være hundre prosent konsentrert for å ikke falle bakover, spinne etc... Hvis man først stopper, er det nesten umulig å starte igjen. Fant ut nå at det bare er stigning på 350 meter, men likevel, tungt er det. Er morsomt å se ansiktet til turgåere når jeg kommer pesende. Tror jeg er den eneste i bygda som pleier å sykle opp.

Lenke til kommentar
Sykling er gøy det!

Kjøpte meg sykkel i mars, en ordentlig sykkel..

Utrolig fornøyd :thumbup: !! Den het Miracle Elite (Fuji)

Kostet 10 000 ny, satt ned fra 12 999, men det er verdt pengene!! LOVER!!

Pungterte på søndag, kjiipt, men lappa det igår så nå er det nye lange sykkelturer!

Bare å sykle folkens :tease:

Andy

8953712[/snapback]

Fuji Miracle Elite er en sweet sykkel som faktisk kostet opp i mot 14-15k noen plasser, når den var ny. Regner med at det var '06-modellen du kjøpte?

8954853[/snapback]

Kjøpte 06 modellen ja, vet du om sykkelen??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg vet om sykkelen, ja.

Kom nettopp tilbake fra kanskje årets beste sykkeltur. Været var surt, sykkelen var kranglete, men det var fortsatt vanvittig deilig. Helt alene i eget tempo i 110 minutter. Nå nyter jeg iste, pasta og frukt. Yum-yum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvor sykler du når du trener til ritt wh1e? Har du racer til kondisjonstrening eller bruker du bare MTB?

8957569[/snapback]

For tiden sykler jeg kun på MTB, men jeg har en racer stående som jeg har tenkt å få ut på veien. Reiser til Frankrike på lørdag og der har jeg tenkt å handle inn litt stasj for å ruste meg opp til landeveissykling i tillegg til MTB.

Nå for tiden sykler jeg mye grus og vei for å opparbeide kjørestyrke. Jeg er relativt teknisk og eksplosiv, så derfor fokuserer jeg på lange turer i sone 1 og 2 for å bli mer allsidig.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

:thumbup:

Jeg vet om sykkelen, ja.

Kom nettopp tilbake fra kanskje årets beste sykkeltur. Været var surt, sykkelen var kranglete, men det var fortsatt vanvittig deilig. Helt alene i eget tempo i 110 minutter. Nå nyter jeg iste, pasta og frukt. Yum-yum.

8957389[/snapback]

Er det racer du sykler på da eller??

Hvor sykler du??

En veldig interesant tur, kunne tenkt meg å syklet en sånn tur, hvis den ikke er for langt fra! :thumbup:

Lenke til kommentar
:thumbup:
Jeg vet om sykkelen, ja.

8957389[/snapback]

Er det racer du sykler på da eller??

Hvor sykler du??

En veldig interesant tur, kunne tenkt meg å syklet en sånn tur, hvis den ikke er for langt fra! :thumbup:

8960631[/snapback]

Sånn som det ser ut til over her, så går det bare i MTB for white, så det var nok i terrenget denne turen gikk

Lenke til kommentar

Kjøpte meg dirt sykkel for litt siden. Giant STP. Noen som har denne eller?

Jeg og noen kamerater har lagd en liten "park", vi har til nå 3 hopp der, også har vi lagd et sjukt sprett hopp av tre.

Men er det noen andre her som vet hvordan man lager hopp av tre el lignende?

Dirt sykling/jumping er forresten å anbefale, vanvittig moro! :D

Om det er noen andre som holder på med denne sporten så skriv i vei. Vil gjerne høre hvordan dere andre lager hopp og slikt.

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar

Hehe, har akkurat begynt i det småe selv. Kjøpte meg en Mongoose Thunderball '06 for ei uke sia, men pga jobb og regnvær har jeg ikke fått sykla så mye.

Har dessuten venta med hoppinga til jeg fikk meg ny hjelm nå, men så kom jo det helvettes regnet. Har et greit hopp i en skatepark 1 minutt unna, samt en del dirt jumps noen kilometer unna.

Førsteinntrykket var at det var litt uvant å sykle på den, og det var vanskeligere å ta bunnyhops med den i forhold til den gamle skrapsykkelen. Men for hver gang jeg sykler blir jeg mer vant til den. Er dessuten så sinnsykt deilig med feite bmx-pedaler :D

Har en del planer om å kjøre litt stikjøring ned et fjell vi har her i Tromsø, har mange muligheter :)

Lenke til kommentar

Hei, skal kjøpe ny sykkel når jeg flytter til høsten. Skal brukes til det meste egentlig, til trening på asfalt og grus, men samtidig har jeg lyst kunne leke meg litt i terreng og. Vet det blir pose og sekk, men ser for meg demper(e) med lockout og ikke alt for høy vekt. Forelsket meg litt i Canyon Nerve XC 3.0, virker som bra utstyr og en ok vekt. Ser etter noe i prisklassen rundt 10000, har ikke sykla så mye før, og stort sett på sykler type gsport i prisklassen 500-6000. Har en lillebror som er mildt sagt frelst når det kommer til nedoverbakker, så vedlikehold og sånt får jeg hjelp med der.

Er i bestefall en jungel, så bare spør om innspill til hva jeg skal velge.

Lenke til kommentar

Åssen kan jeg finne ut hvor mange tommer sykkeldekkene mine på landeveissykkelen min er? Har lyst til å kjøpe det sykkelstativet fra Biltema så jeg kan sykle om vinteren osv, men jeg husker ikke hvor mange tommer dekkene mine er

Skal se om jeg finner igjen sykkelen på Eurotex.no nå

(http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=92309)

Edit:

Det er noe lignende denne: Fuji Newest 2,0

Den ble kjøpt i fjor, så det kan hende den heter Fuji Newest 1.0?

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...