Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan vel alltid høre med Racing depot, borte ved Hana/Havanna. De har et stort utvalg og tar inn sykkler til eliten og butikker i hele Norge.

 

Du skal være veldig brutal med sykkelen din om du klarer og knekke en karbon ramme, da begynner man å lure om du kan sykle/behandle sykkelen din.

8896956[/snapback]

 

Jeg noterer også Racing depot på blokken min. For et totalt forvirret sykkelmenneske er det lett å gå seg vill i jungelen av forhandlere. Magefølelsen sier at jeg bør styre unna G-sport, XXL, MX-Sport, ganske enkelt fordi vi har faghandler som har sykkel som sitt eneste virke. Er jeg inne på noe her?

 

Andre forslag mottas med takk.

 

I morgen tar jeg turen til Sandes og omegn for å høre om jeg kan få sykkel, hjelm, bukse og sko til 10 000,-

Endret av wan
Lenke til kommentar
Du kan vel alltid høre med Racing depot, borte ved Hana/Havanna. De har et stort utvalg og tar inn sykkler til eliten og butikker i hele Norge.

 

Du skal være veldig brutal med sykkelen din om du klarer og knekke en karbon ramme, da begynner man å lure om du kan sykle/behandle sykkelen din.

8896956[/snapback]

 

Jeg noterer også Racing depot på blokken min. For et totalt forvirret sykkelmenneske er det lett å gå seg vill i jungelen av forhandlere. Magefølelsen sier at jeg bør styre unna G-sport, XXL, MX-Sport, ganske enkelt fordi vi har faghandler som har sykkel som sitt eneste virke. Er jeg inne på noe her?

 

8899465[/snapback]

Nei, jeg vil si at et godt kjøp fremdeles er bra etter at du finner det på en av disse butikkene. For å si det på den måten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er ikke veldig glad i verken Vipera eller Spinn, men de er flinke til å selge seg.

8906500[/snapback]

 

Hvorfor?

8907279[/snapback]

 

Fordi jeg synes ikke Vipera-syklene er spesielt gode å sykle på, de er stivt priset, noe som gjelder generelt på Spinn Sykkelshop. Når du kan få et større merke, karbon og Ultegra, så synes jeg det er fryktelig rart at du går får en alu-sykkel med 105-gruppe.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke veldig glad i verken Vipera eller Spinn, men de er flinke til å selge seg.

8906500[/snapback]

 

Hvorfor?

8907279[/snapback]

 

Fordi jeg synes ikke Vipera-syklene er spesielt gode å sykle på, de er stivt priset, noe som gjelder generelt på Spinn Sykkelshop. Når du kan få et større merke, karbon og Ultegra, så synes jeg det er fryktelig rart at du går får en alu-sykkel med 105-gruppe.

8907311[/snapback]

 

Fryktelig rart for en som ikke har den minste peiling på sykkel.

 

Jeg har bare bestilt den, så den er på ingen måte betalt for. Jeg får sjekke med andre kilder om det kan være noe i dette.

Endret av wan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tja. Bike Brothers designer Bros-syklene selv og man kan jo stille seg spørsmålet om de gutta har mer peiling enn for eksempel Vipera. Sett bort i fra det så har jeg personlig syklet på Bros i flere år (terreng) og har vært veldig fornøyd. Mamma syklet på min gamle Bros under årets Nordsjøritt og slo bestekompisen min med 20 minutter. Der hadde nok ikke sykkelen mye å si, for han syklet på en enda dyrere Bros.

 

Du kan jo stikke innom Bike Brothers og høre. De har veldig peiling, men vær varsom for de er utrolig dyktige selgere. Print gjerne ut spesifikasjonene på Vipera-sykkelen for å høre dem sammenligne de to syklene. Så kan du også gjerne si at du får Vipera-sykkelen for 9-10 tusen, så går de også ned i pris skal du se. Meg og kompisene min pendlet i fjor høst mellom Bike Brothers og Spinn for å finne den beste sykkelen for han. Vi landet på en Bros...

 

For å avslutte så ser jo Bros-sykkelen en del bedre ut da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Blir nesten irritert over at du ser etter en stivt priset sykkel til 11000 som IKKE er på tilbud når du kan få en kongesykkel som ER på tilbud (og originalt kostet 17000).

8907864[/snapback]

 

Som for eksempel. Slike innlegg hjelper ham ikke mye når du ikke linker til noe.

Lenke til kommentar

Synes en pris på 12 000kr og 105 utstyrsgruppe var noe rart....

 

Prøv og få en med Tiagra eller Ultegra(kan være dyrt) men da har du god sykkel i flere år.

Skal du ha sykkel så hold deg til Racing Depot eller Spinn her i Sandnes, de har best utvalg, service og kvalitet på sykklene.

 

OfT:

Ny forskning viser at du vinner mer fart per tråkk på gode dekk enn et godt girsystem, men det gjelder jo bare for de aktive.

Lenke til kommentar
Synes en pris på 12 000kr og 105 utstyrsgruppe var noe rart....

 

Prøv og få en med Tiagra eller Ultegra(kan være dyrt) men da har du god sykkel i flere år.

8908044[/snapback]

 

Tiagra er dårligere enn 105 ...

 

 

105 holder i massevis til de fleste. Jeg hadde det i 3 år, og det fungerte helt supert og vedlikeholdsfritt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
uhm?

105->Tiagra->Ultegra?

Har alltid trodd det var den rekkefølgen, 105 dårligst og Ultegra best

8908198[/snapback]

 

Dura Ace er best...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...