Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Ruller er gøy å sykle på de :thumbup: Kanskje litt vanskelig første gangen men så er det en lek å sykle på de. Ikke helt store motstanden i de så jeg har en bakhjulsrulle også til oppvarming før tempoer.

Diadora sko er å anbefale hvis du har brede føtter, prøvde alle de hadde på sykkelsenteret, sidi var smale, shimano var enda smalere og diadora var ganske brede så de passa foten min perfekt :w00t:

Endret av magio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må kjøpe nye pedaler til Scotten'en min... Lurte litt på å bestille fra nettet, isåfall hvor? Regner med jeg må bytte krankarmer også? Tips?

skal du ha pedaler opp mot tusenlappen er det ofte litt å spare fra utlandet.

Probikekit i england har fine priser. Det tar noen uker, men varene kommer.

Takker. Vet du noe du kan anbefale der? Har en Scott FX3.

Lenke til kommentar
Ruller er gøy å sykle på de :thumbup: Kanskje litt vanskelig første gangen men så er det en lek å sykle på de. Ikke helt store motstanden i de så jeg har en bakhjulsrulle også til oppvarming før tempoer.

Diadora sko er å anbefale hvis du har brede føtter, prøvde alle de hadde på sykkelsenteret, sidi var smale, shimano var enda smalere og diadora var ganske brede så de passa foten min perfekt :w00t:

takk for tipset om brede føtter, for det har jeg faktisk.

Virker disse greie? http://www.spinn.no/newsread/news.asp?WCE=...&D=2&N=5132&L=1

husk at de bare skal brukes til trening så jeg trenger ikke det beste,

"Aluminiumen er med på å gi en fleksibel såle, som er med på å forhindre at foten blir sliten/stiv under et sykkelritt."

Skal ikke sålen være så stiv som mulig? (jeg har ikke peil)

Men jeg heller forsatt litt mot specialized skoene. :p

Jeg syns det ser ut som de har ganske brei såle: http://www.specialized.com/OA_MEDIA/equip/...SportRoad_l.jpg

En annen ting jeg lurer på er størrelse på skoene.

Jeg har en kamerat som nettop kjøpte sykkelsko og han ble anbefalt, og kjøpte sko i størrelse 45 når han bruker 42-43 normalt. Husker ikke helt begrunnelsen men..

Jeg bruker 43 normalt, burde jeg gå for 44-45 jeg også?

Lenke til kommentar
Jeg må kjøpe nye pedaler til Scotten'en min... Lurte litt på å bestille fra nettet, isåfall hvor? Regner med jeg må bytte krankarmer også? Tips?

skal du ha pedaler opp mot tusenlappen er det ofte litt å spare fra utlandet.

Probikekit i england har fine priser. Det tar noen uker, men varene kommer.

Takker. Vet du noe du kan anbefale der? Har en Scott FX3.

er ikke så inne på pedaler til terrengsykkel, desverre. Selv har jeg bare vanlig SPD på terrengsykkelen min. De er litt knotete og koster ikke stort.

Hør med folket på Terrengsykkel.no! De har peiling!

Lenke til kommentar
En annen ting jeg lurer på er størrelse på skoene.

Jeg har en kamerat som nettop kjøpte sykkelsko og han ble anbefalt, og kjøpte sko i størrelse 45 når han bruker 42-43 normalt. Husker ikke helt begrunnelsen men..

Jeg bruker 43 normalt, burde jeg gå for 44-45 jeg også?

Har aldri hørt noe annet enn at føttene kan svulme opp litt når det blir veldig varmt, men ikke flere størrelser.. :hmm: Kjøpte noen Diadora ProRacer Carbon som passa veldig bra nettopp, har litt å gå på hvis det blir varmt.

Lenke til kommentar
Bare ramma koster jo mer enn en rå pc :dontgetit: Dog betalte ikke jeg så mye da (to sifret tall) :innocent: Er såpass god at jeg er et "ettertraktet" sponsor objekt :green:

Forøvrig så er setet DEILIG, 135gram med kjærlighet :love:

Hvor god er man for å få (råbillig) sykkel?

NM og slikt?

Lenke til kommentar
Bare ramma koster jo mer enn en rå pc :dontgetit: Dog betalte ikke jeg så mye da (to sifret tall)  :innocent: Er såpass god at jeg er et "ettertraktet" sponsor objekt  :green:

Forøvrig så er setet DEILIG, 135gram med kjærlighet  :love:

Hvor god er man for å få (råbillig) sykkel?

NM og slikt?

Overdrev vel kanskje litt med "ettertraktet" da :tease:

Men må vel være god for å få en deal ja, tror ikke folk langt nede på listen har det så lett for å si det sånn :roll:

Lenke til kommentar

Tacx ruller er bra ruller ja, har da denne tacx flow selv. Selve rullen bråker ikke så mye, men du må ha et dekk som ikke er alt for grovt! (slicks)

Ang. sko. Bruker selv shimano, jeg har ikke de smaleste føttene, men har ikke noe problemer med shimano! Bruker samme størrelse som i de andre skoene mine.

Er det forresten noen her som er med i GT Zaskar Team'et?

Lenke til kommentar

Skoene bør ikke være for store! De skal egentlig (selvsagt) passe akkurat.

Det er egentlig ikke neo problem å få ting billige. Selv betalte jeg 2000kr for rullene som egentlig kostet 4500 (tror jeg). Det uten at jeg kjenner noen som jobber på butikkene eller noe sånt (bortsett fra at jeg sykler da.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen gode landeveissykler til rundt 10000 her? Er 1.95 høy så må vel ha 62/63 cm ramme antar jeg? Trenger litt hjelp sykkeleksperter! :p

Er det noe stort problem å være såpass høy innenfor landeveissykling? Hørte det var 2 stk på 1.93 i TDF så jeg har tenkt til å starte med dette fordi sykling rett og slett er utrolig morsomt.

Noen som har noen tips om sykler? Kan gjerne være brukt også, ser helst at de kan hentes/bestilles i Oslo området men om de sendes er det greit og.

Any1?

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen gode landeveissykler til rundt 10000 her? Er 1.95 høy så må vel ha 62/63 cm ramme antar jeg? Trenger litt hjelp sykkeleksperter! :p

Er det noe stort problem å være såpass høy innenfor landeveissykling? Hørte det var 2 stk på 1.93 i TDF så jeg har tenkt til å starte med dette fordi sykling rett og slett er utrolig morsomt.

Noen som har noen tips om sykler? Kan gjerne være brukt også, ser helst at de kan hentes/bestilles i Oslo området men om de sendes er det greit og.

Any1?

Prøv Syklingensverden.com/diskusjonsforum/! De har peiling! Tipper du får mange svar der. Skal ikke være no stress med å være høy, nei. :thumbup:

Lenke til kommentar

Da ble selvfølgelig Sykkelsenteret utsolgt for Everest Climber, sykkelen eg mest sannsynlig skulle kjøpe i begynnelsen av september, og de får inn en ny modell til våren - noe som egentlig er litt lenge til. Så eg må finne meg en ny sykkel til ca. 4000 kr.

Utenom Sykkelsenteret og "rådyre" G-Sport, så har vel ikke Bergen stort å by på når det gjelder sykler.

Så eg lurte på om hvordan det er å bestille fra nett? Og er det noen som kan anbefale en bra MTB-sykkel til en rimlig penge? (4000?)

Takker så meget for tips.

-Jar

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp her folkens.

Monterte ny sykkekjeden, da den andre røk. Satte kjeden sammen, men har problemer med giret. Den står liksom på skrått, den må jo være på lik linje med tannhjula.

Har noen andre opplevd det her før?

http://img206.imageshack.us/img206/7687/bilder1388ej.jpg

Ser ut som det har fått seg en trøkk! Den biten som selve skifteren er skrudd fast i virker bøyd. Har selv måttet skifte den delen en gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...