Gå til innhold

WoW. Spillbransjens våte drøm gått i oppfyllelse.


Anbefalte innlegg

Det som oversaker meg mest etter ørten "det er definitivt verdt det, slutt å syte" poster er hvor ukritisk og villig folk løper rundt med visakortet sitt.

Rene løp og kjøp stemningen.

Jeg synes man skal reflektere litt over hva som skjer i spillbransjen før man hiver ut "slutt å syt" til den første som måtte være kritisk til et slikt system, selv om det har vært gjort før.

Blizzard kan selvsagt gjøre som de gjør og jeg skal ikke nekte på at det er verdt det.

Bekymringen var at alle onlinespill etterhvert skulle bli betaltjenester, noe som i begrenset grad er blitt diskutert i blant alle "slutt å syt" postene.

Jo jeg har råd å kjøpe spillene mine selv og har originalspill til mange tusen liggende i hylla inklusiv Warcraft III.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, folk reagerer gjerne litt pga at du mener dette er et nytt fenomen, som oppstod når WoW kom på banen. MMORPG hvor du betaler for å spille, har eksistert siden forrige årtusen.

 

Hvorfor skulle betal-for-å-spille-et-eller-annet-fille-FPS-med-max-64-spillere plutselig bli introdusert nå?

Grunnen til at dette er et mer aktuelt tema nå en ved tidligere mmorpg spill er at wow har fått mye mer publisitet + at det topper salgslistene over hele verden. Dette er ganske nytt innen denne sjangeren. Det er andre mmorpg spill som har solgt bra, for all del, men wow ble faktisk den mest kjøpte mmorgen på 1 dag i Europa.

 

Jeg føler det er helt greit å betale for et kvalitetsprodukt. Så det at dette kanskje forflytter seg over til andre sjangere, der f eks FPS produsenter hoster serverne selv og krever at du har et abonnement for å spille og oppdatere spillet ser ikke jeg som noe negativt. Dette ville føre til at det er svært vanskelig å gi ut et spill med dårlig kvalitet fordi forbrukerne ikke har penger til å spille mange spill på en gang. Du vil altså, hvis du betaler for et spill, slutte å betale for det hvis et nytt og bedre spill kommer.

Lenke til kommentar

poenget her er at det er ett MMORPG.. folk er vandt til å betale for dem. De er ikke vandt til å måtte betale for å spille UT2006 eller CS online, og kommer ikke til å akseptere en slik løsning heller..(med all sannsynlighet), simplethen fordi de er vandt med p2p for MMORPGs og vanlig for andre, mindre spill..

Lenke til kommentar

Orka ikke å lese absulutt alle postene som har kommet etter min siste, men jeg vil bare si:

 

Hvis alle spill produsentene skulle begynne å ta seg betalt for spillene sine betyr det at de også må jobbe med å oppdatere content konstant. De 100kr du betaler i måneden for et online spill går først og fremst til å betale alle de som jobber med det hver eneste dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...