Gå til innhold

WoW. Spillbransjens våte drøm gått i oppfyllelse.


Anbefalte innlegg

Ultima Online (første mmorpg), Planetside, Anarchy Online, Wold of Warcraft, Start Wars Galaxies, Everquest, Everquest 2, Wish (total flopp, tror dette ble nedlagt), Dawn of Dragons, Ultima, Lineage, Lineage 2

 

Og mange mangle fler. Dette er et par "pay to play" spill... Ultima Online kom ut i uhm... 95' eller 96' tror jeg og det var p2p fra starten av.

 

Nytt fenomen? HAH! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill som UT kommer nok til å fortsette som "one time fee" spill, men jeg tror nok det kommer til å være mmo spill som er tingen om kort tid. Er så vanvittig mange mmo spill som kommer ut for tiden og alle disse nye mmo spillene har store spiller baser. De aller fleste har jo fast internett tilkobling nå og jeg tror ikke de har noe imot å betale 100kr i måneden for å spille populære, bra spill.

Lenke til kommentar

Er ganske enig med de andre som har snakket ut her. Folk betaler ikke måneds fee for vanlige spill, dette er grunnen til at de ikke har det. Det er bare gode spill som wow som kan forsvare en slik policy, de jobber jo dag og natt her, og leverer varene gjør de også. WoW er det mmorpg spillet som jeg har sett som takler det meste på den beste måten. Galaxies er et spill som jeg synes takler server køer og downtime veldig dårlig, det er nede hele tiden selv om det har vært ute i 1 år nå.

 

Synes heller vi skal skryte av WoW, selv om vi må betale. Det er ikke snakk om så mye heller, det er et kontantkort i måneden, og det er ingenting. Det er bare folk spm fyrer temaet opp og så kommer sauene etter.

 

Hurra for WoW, skulle gjerne finansiert hele driten jeg :thumbup:

Lenke til kommentar
FPS spill trenger ikke store selvere, helt korrekt, men sett at f.eks. Epic begynner å holde serverne selv som de tar månedlig betalt for.

Billig og lønnsomt dersom de får markedet til å betale.

Det er jo en genial markedside.

Epic holder store og kjappe servere med god kapasitet på linjene.

Det er hva jeg ser for meg om noen år.

Markedet må bare bli litt mer vant til denne formen for månedlig betaling.

(Epic er de som lager UT2004)

siden det ikkje trenger store server og slikt vil det ikkje vera nokke problem for "forskjellige" grupper å fikse det slik at kem som helst kan starte opp ein server...

 

Er jo faktisk gratis servere til WoW og men dei kan jo ikkje måle seg med blizzard sine siden spillet krever så masse.

Og siden dei greier å lage servere til WoW så trur eg ikkje dei vil ha nokke problem med andre spel heller...

Lenke til kommentar
FPS spill trenger ikke store selvere, helt korrekt, men sett at f.eks. Epic begynner å holde serverne selv som de tar månedlig betalt for.

Billig og lønnsomt dersom de får markedet til å betale.

Det er jo en genial markedside.

Epic holder store og kjappe servere med god kapasitet på linjene.

Det er hva jeg ser for meg om noen år.

Markedet må bare bli litt mer vant til denne formen for månedlig betaling.

(Epic er de som lager UT2004)

siden det ikkje trenger store server og slikt vil det ikkje vera nokke problem for "forskjellige" grupper å fikse det slik at kem som helst kan starte opp ein server...

 

Er jo faktisk gratis servere til WoW og men dei kan jo ikkje måle seg med blizzard sine siden spillet krever så masse.

Og siden dei greier å lage servere til WoW så trur eg ikkje dei vil ha nokke problem med andre spel heller...

for å forsvare trådstarter som jeg ikke er enig med i det heletatt så er det å ha egen server til WoW ulovelig og til cs og bf fult lovelig..

Lenke til kommentar

FPS spill finnes også i p2p versjoner, for eksempel Planetside.

 

Om det er mulig å sette opp private WoW server? Dere her følger ikke særlig med på hva som skjer, gjør dere? Det har faktisk vært mulig helt siden NA OB. Eneste mmo produsenten jeg vet om som faktisk har klart å holde spillene sine unna private servere er SOE (Sony Online Entertainment).

Lenke til kommentar

Det stopper seg selv. De fleste klarer å avse 100,- i måneden for et godt nok spill, men en veldig stor andel av spillerne vil få problemer med å betale 100,- i måneden for mange spill om gangen. For den enkelte spillutvikler er det ikke noe problem så lenge nettopp _deres_ spill blir prioritert som et av de få man kan ta seg råd til å "leie", men jeg tror ikke spillmarkedet i sin helhet ville nyte godt av om for mange spill får slike løsninger. Tror et slikt marked ville bli mettet rimelig fort.

Lenke til kommentar

Dr3as, spiller ikke på en sånn server, jeg bare vet at de finnes. Har jobbet for WarCry en stund og har hatt en del å gjør med slike ting. WarCry vil ikke ha noe å gjøre med slike ting, og det er en god del folk på forumet og slikt som spør/gir info om disse.

 

Foreslår at ingen her prøver private servere, det er ulovlig og straffbart. Det går under pirat kopiering og som dere alle vet... "Piracy is a crime" :p

Endret av rimaX
Lenke til kommentar
FPS spill trenger ikke store selvere, helt korrekt, men sett at f.eks. Epic begynner å holde serverne selv som de tar månedlig betalt for.

Billig og lønnsomt dersom de får markedet til å betale.

Det er jo en genial markedside.

Epic holder store og kjappe servere med god kapasitet på linjene.

Det er hva jeg ser for meg om noen år.

Markedet må bare bli litt mer vant til denne formen for månedlig betaling.

(Epic er de som lager UT2004)

siden det ikkje trenger store server og slikt vil det ikkje vera nokke problem for "forskjellige" grupper å fikse det slik at kem som helst kan starte opp ein server...

 

Er jo faktisk gratis servere til WoW og men dei kan jo ikkje måle seg med blizzard sine siden spillet krever så masse.

Og siden dei greier å lage servere til WoW så trur eg ikkje dei vil ha nokke problem med andre spel heller...

for å forsvare trådstarter som jeg ikke er enig med i det heletatt så er det å ha egen server til WoW ulovelig og til cs og bf fult lovelig..

fult klar over det men det var ikkje poenget mitt, poenget mitt er att det er 10000 ganger enklere å kjøre ein cs server enn ein wow server,

og vist det hadde blitt pay per month for UT/CS/DOOM så hadde mest sansynlig ei gruppe fiksa spille slik at lille per på 14 kunne sitte opp sin

egen server på gutte rommet sitt...

 

og det er ikkje så enkelt med WoW og vist du skulle få opp ein server ville den blitt heller dårlig siden ett slikt spel trenger bra linje og masse folk.

Lenke til kommentar
Det stopper seg selv. De fleste klarer å avse 100,- i måneden for et godt nok spill, men en veldig stor andel av spillerne vil få problemer med å betale 100,- i måneden for mange spill om gangen. For den enkelte spillutvikler er det ikke noe problem så lenge nettopp _deres_ spill blir prioritert som et av de få man kan ta seg råd til å "leie", men jeg tror ikke spillmarkedet i sin helhet ville nyte godt av om for mange spill får slike løsninger. Tror et slikt marked ville bli mettet rimelig fort.

Nesten like viktig som at de færreste har råd til mange 100kr/måneden-spill tror jeg det er at kanskje enda færre har tid til det. I alle fall slik det er nå krever mmorpger svært mye investert tid, og å skulle spille flere samtidig, for ikke å snakke om mer enn to, tror jeg få vil være interessert i.

Lenke til kommentar
Foreslår at ingen her prøver private servere, det er ulovlig og straffbart. Det går under pirat kopiering og som dere alle vet... "Piracy is a crime" :p

Piratkopiering? Hvordan får du til det? Programmene som blir brukt til å kjøre disse private serverene (ikke bare for WoW, men også for Ultima Online, Everquest, DAoC) har alle blitt skrevet fra scratch, og inneholder ingen verdens ting av kopibeskyttet data. De emulerer bare funksjonaliteten til de ekte serverene.

 

Og om programmene hadde inneholdt kopibeskyttet materiale, så ville det fortsatt ikke vært ulovlig å spille på de, i-og-med at du som spiller ikke kopierer server-programmet, men bruker din lovlig kjøpte spill-klient til å koble deg på. Da er det ikke snakk om piratkopiering, men om brudd på "Terms of Agreement" som alle trykker "I Accept" på under installering av spillet, da slike normalt forbyr bruk av spill-klienten til annet enn å spille på offisielle servere.

 

Lovligheten av slike Terms of Agreement er forresten også i en "gråsone" så vidt jeg har hørt (Har aldri blitt testet i retts-systemet.)

Lenke til kommentar

Hvem er det som syter over en månedlig betaling? JO, de som ikke kan betale.

Og hvem kan ikke betale? Jo, arbeidsløse über-1337-BBQ-cs-n00bs som ikke får spilt WoW fordi mamma og pappa ikke vil bla opp spenna! Det er jo i realiteten synd på dem, siden WoW er Det beste spillet på laang tid.

Men det er også synd på meg, som må høre på all sytinga! :p

 

Alle som har råd til abo på WoW her, er vel enig at det er mer enn verdt

den usle hundringsen per måned!?

Lenke til kommentar

Jeg er enig med dem av dere som mener at 100kr pr.mnd kan man saktens betale for denne perlen.

 

Jeg har i bunn og grunn funnet ut at mest av alt så elsker jeg spillverdenen (utenom meg selv self) og er villig til å ofre svært mye for å kunne ta del i denne.

 

Spill betyr egentlig mer enn jobb for meg. Selv om jobben min er ganske spennende og godt betalt.

 

Men jeg har ikke tid å spille noen andre spill nå når jeg spill WoW. Og jeg hadde ikke gjort det heller. Nå skal kun WoW nytes....Men jeg vet at trofaste BF venter på meg når jeg er lei WoW...BF går man rett og slett aldri lei...mens jeg er sikker på at jeg en eller annen gang går lei av WoW.

Lenke til kommentar

Ser at etter lanseringen av WoW, så har mange, unnskyld utrykket, n00bs begynt å spille et online-rollespill. Når trådstarter sammenligner med Unreal , så skjønner jeg hvor i terrenget han ligger.

 

Og forvente at man skal kunne spille et slikt spill gratis (bortsett fra selve spillet) blir for dumt. Og tro meg, det er verdt å betale 100 kroner i måneden, for dette sikrer kvaliteten og opplevelsen vi som spillere får av spillet betraktelig.

 

Det som kanskje hadde vært en mulighet, var at man betalte antall timer man spilte, istedenfor månedsbasis (uavhengig hvor mye du spiller), slik at man ikke føler seg tvunget til å spille hvis noe uforusett skulle dukke opp slik at du ikke får spilt.

 

Uansett så tror jeg de fleste her på forumet, enetn ved hjelp av egen lomme eller mamma og pappas hjelp klarer å betale usle 100 kr. pr. måned for denne herligheten.

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av dikusjonen rundt temaer er pga at du faktisk må betale for et produkt du skal bruke. Innenfor spill sjangeren er nok de fleste vant med at du tar med deg noen brente cd'er, installerer og spiller til du laster ned noe som er bedre. Men disse griske jævlene hos Blizzard tvinger deg faktisk til å betale for å benytter hjertebarnet deres, har dere hørt noe så dumt?!?

 

Og for å ta en kjapp sammenligning: Gå på kino, ta deg noe digg og og halvliter cola og se en film som varer halvannen time: Prislapp: 150,-

 

WoW, spiller i snitt 5 timer dagen, og betaler 100lappen for en måned. Det blir forbannet mye mer tid, og jeg finner WoW bedre en snittet av det som går på kino om dagen.

 

Men enig med trådstarter, tenk om alle skulle begynne å ta sg betalt for produktene sine, det hadde vært fælt det....

Lenke til kommentar

Hva med å opprette en tråd "10 gode grunner til å betale\ikke betale for WoW" ?

Synes det er mye syting her inne(fra begge sider egentlig) og trådstarter får ikke helt svar på hva han ønsker å få svar på før lengt ut i tråden.

 

Tenk så enkelt det hadde vært, hvis vi bare kunne linke til "10 gode grunner.." hver gang noen ikke syntes det å betale 100,- var fair&square.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...