Gå til innhold

Hvilken CPU er best i allround?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er på utkikk etter no nytt. Jeg er en sånn allround bruker. Men sitter å spiller mest. Så da lurte jeg på om hvilken cpu som er best for sånt bruk. Er det en Intel Eller en Amd??

Siden du spiller mest burde du nok gå for en A64 ville vel annbefalt en 3000+ eller en 3200+ .

 

Når det gjelder klokkeegenskapene på disse er det som å spille i lotto, treffer du den rette kan den klokke som fy, men er det med deg som de fleste som spiller lotto får du en midelmådig klokker.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter no nytt. Jeg er en sånn allround bruker. Men sitter å spiller mest. Så da lurte jeg på om hvilken cpu som er best for sånt bruk. Er det en Intel Eller en Amd??

Siden du spiller mest burde du nok gå for en A64 ville vel annbefalt en 3000+ eller en 3200+ .

 

Når det gjelder klokkeegenskapene på disse er det som å spille i lotto, treffer du den rette kan den klokke som fy, men er det med deg som de fleste som spiller lotto får du en midelmådig klokker.

hm? er det forskjell på klokkegenskapene til hver enkelt prosessor? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Men med min P4 2.8ghz klokka til 3.4ghz syns jeg er ganske rask til å starte windows selv med en del tunge programmer som starter ved oppstart, det går ganske fort grunnet HT. Men vist jeg skifter til en A64 4000+ vil den være like rask som min p4 eller raskere i oppstart å til å dra tung'e programmer uten å bli "daukjørt"??

 

Nissengtr!

Endret av nissengtr
Lenke til kommentar
Sp. mål:

1. Det han mener med det, er nok at alt av HW er koblet riktig, og viktigst av alt, at de nyeste driverne er installert og at du har nyeste versjon av BIOS til HKet. Da vil du få færre problemer/konflikter i Windows, og maskinen vil kjøre mer stabilt.

1. For ikke å snakke om at resten av systemet står i stil med CPU ytelsesmessig...

Det hjelper f.eks. lite med en A64 4000+ hvis du sitter med PC2700 RAM... eller en treig harddisk eller ett crappy skjermkort... selve koblingene er irrelevante.. er det ikke koblet riktig vil det ikke fungere, punktum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...