Gå til innhold

MP CPU på vanlig hovedkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja hvorfor skulle det ikke det? Etter min erfaring så går det ann å kjøre en P3 CPU på et Dual kort, bare man har en dummy i tillegg. Så jeg tror nok at du kan kjøre en MP CPU på et vanlig kort. Men hvorfor gidde du det? Hvis du sjekker prisen på MP kontra XP så er det rimelig stor prisforskjell. Skal du ha en CPU, så burde du kjøpe XP. Den nye CPU til AMD XP2200 er Thoroughbred, så du kan bruke det. Og sånn at du vet det, så er MP prosessorne Palomino og ikke Thoroughbred.

Gå for XP du:-)

Håper jeg har besvart spørsmålet ditt:-)

Milamber

[ Denne Melding var redigert av: milamber på 2002-06-26 10:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-26 10:16, milamber skrev:

Tja hvorfor skulle det ikke det? Etter min erfaring så går det ann å kjøre en P3 CPU på et Dual kort, bare man har en dummy i tillegg. Så jeg tror nok at du kan kjøre en MP CPU på et vanlig kort. Men hvorfor gidde du det? Hvis du sjekker prisen på MP kontra XP så er det rimelig stor prisforskjell. Skal du ha en CPU, så burde du kjøpe XP. Den nye CPU til AMD XP2200 er Thoroughbred, så du kan bruke det. Og sånn at du vet det, så er MP prosessorne Palomino og ikke Thoroughbred.

Gå for XP du:-)

Håper jeg har besvart spørsmålet ditt:-)

Milamber

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: milamber på 2002-06-26 10:29 ]</font>

Grunnen til at jeg "vil" ha MP på vanlige Socket A kort var at jeg vil bytte til T-Bred når det blir billige slik at jeg "ikke henger igjen" når det gjelder utvikling, det er kos å to CPU'er når jeg kan etterpå slenge dem i to andre maskiner :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...