phax Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 hei, blir nok å invistere i en ny pc etterhvert, å da blir det nok en socket 939 3000+ eller 3200+ tenker jeg. først lurer jeg på hvilket støynivå ligger de boxed cpu kjølerne på? kommer ikke til og overklokke noe, og kabinettet blir nok godt nok ventilert tenker jeg. regner med de boxed kjølerne er litt bråkete, så hvor stille kan man få det? burde man bytte hele kjøler'n eller holder det å bytte ut viften med noe stille silenX vifter? av tidligere kjølere har jeg hatt socket a, silent breeze II kjølern på som lå på 19 db, denne syntes jeg hadde et overkommelig støynivå. så det er noe slikt støynivå eller mindre jeg er ute etter. takker for alle svar. (ps, er ute etter luftkjøling, ikke vannkjøling.) Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 på Microplex er det mange gode kjølere, og thermalright sine er uten vifte, og dermed kan du selv velge vifte til den... en liten viftestyring itilleg så kan du ha en god kjøler oppå som f.eks en Sunbeam 80mm/120mm vifte, eller du kan bare plugge vifta i hovedkortet... gjeller samme med Swiftech CPU-kjøler, u/vifte kjøleren.. disse er nok det beste valget vis du ikke liker støy, men de skal vist kjøle bra... Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator kjøleren kan du bruke 12V og 5V på (foskellig hastighet/støy) liten kontakt som du velger med. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 ok, titte litt på komplett, fant denne som jeg synest virket lovende. vil helst ikke bruke så mye penger heller. (hvorfor har de begynnt å selge alle cpu'ne boxed.. ) noen kommentarer på den kjølern? og tror dere det vil være mulig å kjøre den på lavest innstilling med en 3000+ f.eks uten store varmeproblemer? ser den er utrolig stor så det spørs jo om den kommer til og passe med kabinett og hk da.. Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 vil helst ikke bruke så mye penger jo mer penger du legger i kjøling, jo bedre kommer den antagelig til å bli, mm. du ikke aner hva du driver med (hvorfor har de begynnt å selge alle cpu'ne boxed.. ) folk som ikke gidder å invistere i en ny kjøler, og boxed holder egentlig i massevis.. mm. du begynner å clocke, og gir f*** i cpu-temp.. noen kommentarer på den kjølern? og tror dere det vil være mulig å kjøre den på lavest innstilling med en 3000+ f.eks uten store varmeproblemer? 12V går den på max, eller den kan kobles i HK. 5V går den under halvparten, dette er for de som hater støy. uten noe clocking tror jeg det skal gå ann å skjøre på 5V, mm. du drar på lan og spiller hele natta ser den er utrolig stor så det spørs jo om den kommer til og passe med kabinett og hk da.. bruk noe å måle med, og mål om det er over 3cm fra HK kanten til nermeste kant som kan komme i veien, eller 2-5cm fra HK kant til pcu osv. den passer i de fleste tilfeller med et miditower. tror jeg Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 ok, tusen takk for svar. vet jo at man får det man betaler for selvsagt, men er ute etter og finne en god balanse mellom lavt støynivå og lav pris. er ikke nødvendigvis den råeste kjølingen jeg er ute etter. spiller ikke dataspill, så det med lan skal ikke bli no problem. maskinen skal brukes til grafisk arbeid, men kan jo være forholdsvis krevende det også til tider.. tror bare jeg gambler på målene så slipper jeg dobbel porto, tenkte bestille alt i en slump. så kan jeg heller bruke angrefristen visst jeg ikke får mekka den på plass på et vis! kabinettet tror jeg blir Cooler Master Cavalier 3, men ikke helt 100% bestemt meg enda. vet ikke nøyaktig når jeg får råd til å skeie ut. men viktig å bruke mye tid på research. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Ærlig talt, om du ikke skal klokke, så er det nå bare å kjøre Cool 'n' Quiet på CPU'en.. da kan du jo stille inn slik at den regulerer viftehastigheten etter temperatur, og justerer ned farta på cpu'en ved liten belastning. Ved spilling og annet som maxer cpu'en, så vil støyen øke litt, men vil påstå at det er til å leve med, for når man spiller har man som regel på bra med lyd uansett.. Vil faktisk påstå at boxed kjøling er ganske så kurant mht. støy når det ikke skal klokkes. Prismessig blir det jo vanskelig å slå boxed-kjøling. + Du kan og finne den laveste volten cpu'en din stabilt går på, som igjen fører til enda mindre varmeutvikling. Krever dog stabilitetstesting. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 så du mener jeg ikke vil merke noen forskjell i støyreduksjon ved å invistere 300,- i en bedre kjøler? har du noe ca tall på hvordan støynivå boxed kjølern ligger på? har aldri vært borti en boxed kjøler som jeg synes er stille da, men ikke vært borti s939 før.. har mine tvil for at den går helt ned i 12db, så tror nok jeg vil invistere i noe nytt ja. hater viftesus så inderlig..! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei, boxed vifta er ikke stille under høy load. a64 3000+ / 3200+ s939 er en 90nm cpu som bruker 35w ved full load - latterlig lite med andre ord. Den kan overklokkes til 2600mhz med boxed kjøleren og det monsteret du har sett på kan nok overklokke den til 2600 mhz ved laveste hastighet og holde helt ok temperatur... Hvis den 120mm cpu vifta passer til hk/kabinett kjøp den! Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Hei, boxed vifta er ikke stille under høy load. a64 3000+ / 3200+ s939 er en 90nm cpu som bruker 35w ved full load - latterlig lite med andre ord. Den kan overklokkes til 2600mhz med boxed kjøleren og det monsteret du har sett på kan nok overklokke den til 2600 mhz ved laveste hastighet og holde helt ok temperatur... Hvis den 120mm cpu vifta passer til hk/kabinett kjøp den! heisann, dette hørtes jo unektelig bra ut. da setter jeg mitt kort på den da sålenge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå