Gå til innhold

Liker vi bling i øret her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er mer åpen for tattovering enn en liten diamant i øret?? :ohmy:

Det er mange som har den holdningen. Det er noen som mener at tatoveringer bare er for sjømenn og kriminelle, noen som mener at piercinger bare er for jenter og homoer, noen som mener at menn som gjør noe annet med kroppen enn å vokse et stort helskjegg er homoer, og det er noen som gir blanke i hva folk gjør. Folk er forskjellige.

Remerser: jeg jobber med piercing, ikke bling i øret. Folk får dette gjort hos snuskete frisører.

Lenke til kommentar

Snuskete, ja.

For å si det sånn, hvis jeg hadde hatt en lapp i vinduet (i piercingstudioet hvor jeg jobber) hvor det stod "Hårklipp, 35kr!" og jeg hadde en kjøkkensaks som eneste verktøy, ville du latt meg klippe deg?

1. Frisører er opplært til å klippe hår, og bør holde seg til det. De har jevnt over ikke snøring på plasseringer eller egnet smykke. Hadde de hatt snøring, ville de skjønt at det de gjorde, er riv ruskende galt.

2. Pistolen de bruker, kan ikke autoklaveres, og blod fra den forrige kunden kan sitte igjen.

3. Dobben som blir skutt gjennom, er ikke skarp, og knuser seg derfor vei gjennom øreflippen/brusken.

4. Dobben som blir skutt gjennom, er for kort. En piercing hovner opp og væsker under groperioden, og knottene på hver side av smykket tetter igjen. Oksygentilførsel er alfa og omega når det gjelder sårheling.

5. Utdaterte og mangelfulle renseanvisninger. Som oftest sier de bare at du skal skvette pyrisept på såret, og vri slik at "smykket ikke gror fast". Et smykke vil aldri gro fast, med mindre det har gigantiske hull på kryss og tvers, hvor vev kan gro gjennom.

Lenke til kommentar

JoachimR: Du hadde vel likt det andre navnet jeg vurderte til studioet hvor jeg jobber.. Fluffy bunny bodypiercing.

EvoZ: House of pain er en kjede. Mener de har studioer i Sverige også. Jeg antar at folk som jobber der, er relativt dyktige.

Har egentlig bare kjennskap til Tobben som driver i Oslo. Det jeg har sett av arbeid fra den kanten, er meget, meget bra.

Lenke til kommentar
EvoZ: House of pain er en kjede. Mener de har studioer i Sverige også. Jeg antar at folk som jobber der, er relativt dyktige.Har egentlig bare kjennskap til Tobben som driver i Oslo. Det jeg har sett av arbeid fra den kanten, er meget, meget bra.

Er selv kjempefornøyd med House of Pain i Oslo. Har tatt piercing i navlen, nesen og brystvorten der og vet om mange andre som har tatt ting der, og de vet virkelig hva de driver med. :)

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar
Snuskete, ja.

For å si det sånn, hvis jeg hadde hatt en lapp i vinduet (i piercingstudioet hvor jeg jobber) hvor det stod "Hårklipp, 35kr!" og jeg hadde en kjøkkensaks som eneste verktøy, ville du latt meg klippe deg?

1. Frisører er opplært til å klippe hår, og bør holde seg til det. De har jevnt over ikke snøring på plasseringer eller egnet smykke. Hadde de hatt snøring, ville de skjønt at det de gjorde, er riv ruskende galt.

2. Pistolen de bruker, kan ikke autoklaveres, og blod fra den forrige kunden kan sitte igjen.

3. Dobben som blir skutt gjennom, er ikke skarp, og knuser seg derfor vei gjennom øreflippen/brusken.

4. Dobben som blir skutt gjennom, er for kort. En piercing hovner opp og væsker under groperioden, og knottene på hver side av smykket tetter igjen. Oksygentilførsel er alfa og omega når det gjelder sårheling.

5. Utdaterte og mangelfulle renseanvisninger. Som oftest sier de bare at du skal skvette pyrisept på såret, og vri slik at "smykket ikke gror fast". Et smykke vil aldri gro fast, med mindre det har gigantiske hull på kryss og tvers, hvor vev kan gro gjennom.

Uæh, nå skremte du meg! :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...