Gå til innhold

Død pixel garanti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over 2 døde pixler pr 1 million pixler (døde i forstand anten kvite eller svarte pixler uansett kva farge som skal vises).

For subpixer er det høgare toleranse.

5 pr million pixler

Cluster i er det over 3 pixler/subpixler som er døde innan for eit begrensa område (5x5 pixler)

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp en ny samsung lcd skjerm med en "død" pixle midt på skjermen som lyste grønt. Dette er noe jeg ikke VIL ha når jeg først kjøper en såpass god skjerm. Jeg fikk ikke byttet den, men da brukte jeg en annen mulighet; angrerett. Så nå er den sendt i retur. Jeg syns det er idioti at det godtas døde pixler på lcd skjermer. Det er rett og slett noe defekt i skjermen, og er ytterst irriterende å finne når nettopp har betalt 3-4 laken for noe som du skal bruke lang tid fremover.

Endret av oarnoy
Lenke til kommentar

"Dødpixel-angsten" er vel noe jeg og sliter med. En kompis av meg fikk en LCD fra jobben (19" et eller annet). Han er frelst og elsker den, men han sier likvel at han ikke selv ville brukt flere lapper på LCD om han måtte kjøpe en selv. Så vidt jeg vet så var det ingen døde pixler på hans skjerm.

Men jeg skjønner han godt, hvem vil egentlig kjøpe en skjerm hvor forbruker må akseptere at han/hun må leve med pixelfeil?

Må si jeg er litt lei av produsenter som mekker egne standarder for å beskytte seg selv mot økonomisk ruin fordi de ikke klarer å lage produktene skikkelig. (Notis: kanskje ikke dem selv som lagde standarden, ikke vet jeg, men de har kanskje påvirket det dit hen)

Jeg for min del vurderer å kjøpe NEC sin 1770NX når den dag kommer, mest fordi jeg har hørt så mye godt om den. Men min "dødpixel-angst" er der litt og jeg føler meg litt semi-pioneer som kjøper. Får jeg 100% ok skjerm eller ikke? :p

Og når OLED kommer, vil fugleinfulensen ta knekken på skjermene til folk da? :lol: uff nei, ble litt useriøst dette her...

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...