Gå til innhold

Klarer ikke putte lydkortet i pci-porten

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt creative audigy 2 zs i dag.

nå når jeg prøver å<putte det i pci-porten vil det ikke skikkelig nedi pci-porten. 1/4 av det du skal koble kortet nedi pci-porten kommer nedi.

noen som vet hva jeg skal gjøre for å putte det i?

trenger ikke lydkortet strøm fra psuen?

jeg har en dell dimension 8300 med intel chipset 875p canterwood.

plz trenger hjelp :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må presse hardt, før var jeg litt skeptisk når jeg satt inni kort, men det er viktig å presse hardt det tåler en del.

Men pass på at du treffer sporet :)

tusen takk. der gikk det nedi. jeg presset utrolig hardt og vips så var det nedi.

Noen som vet om lydkortet trenger strøm fra psuen?

Lenke til kommentar

aner ikke noe om audigy, men jeg håper for din del at du ikke prøverå stappe et ISA-kort inn i en PCI-plugg.. men ISA er en gammel standard, og tror neppe det er et slikt kort, så sant det ikke er mer enn 5 år gammelt eller.no.

trenger ikke lydkortet strøm fra psuen?

et lydkort trenger ikke bare strøm fra hovedkortet, men det kan være en fordel for en datamaskin å vite at den har et lydkort å forholde seg til, siden all kommunikasjon mellom hk og lydkort går via denne kanalen ;)

EDIT : kristoffer88 kom litt for kjappt, så glem det med ISA-teorien... :)

Endret av dga01
Lenke til kommentar

det er noen audigy 2 kort som krever ekstra strøm, hvis strøm kreves så er det en molex-kontakt (lik den du har på hd,cd-rom,etc) på kretskortet.

edit: tok vek noe, må lære meg å lese

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Jeg sleit mye selv da jeg skulle få i mitt Audiophile 2496 PCI lydkort. Løsningen min var å klippe i stykker deler av kabinettet med ei stålsaks siden deler av kabinettet ved PCI I/O brettet kolliderte. Men det gikk til slutt :)

Apropo ISA: Om denne fyren hadde hadt et såpass gammelt hovedkort at det hadde hadt ISA slots ville jeg tro han ville allerede hadt kjenskap til hvor vrient PCI kort kan være å stappe i. Uansett, ISA-kort er vel for det meste bare å finne på museum disse dager :tease:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
slutt å være så slemme

jeg bruker ISA

Vintage

adj.

1. Of or relating to a vintage.

2. Characterized by excellence, maturity, and enduring appeal; classic.

3. Old or outmoded.

Får jeg lov til å spørre hva du har i ISA-porten? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...