Gå til innhold

HDTV filer og avspilling på X800XT-PE

Anbefalte innlegg

Da jeg endelig fikk summet meg til å laste ned step into liquid 1080i og dolphins 1080i tenkte jeg dette skal bli artig å se hvordan mitt nye skjermkort takler dette. :cry: men det ble ikke det som jeg hadde forestilt meg lyden hakker og bildet med (bruker windows media player 10),har også wma akselerasjon påslått , CPU bruken ligger på 100 % hele tiden , gpu tempen blir nesten ikke høyere enn ved standby modus ca 35grader, men jeg hadde vel regnet med at dette skulle gli glatt :hmm:

Litt maskin specs kt600 ,1024 MB minne, XP-M2400+@2300MHz ,X800XT-PE

NOEN GODE RÅD ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe

Hvis du leser litt på Microsoft sine WMVHD sider så ser du dette:

Minimal Configuration

(Play 720p video)

Microsoft Windows XP

Windows Media Player 9 Series

2.4 GHz processor or equivalent

384 MB of RAM

64 MB video card

1024 × 768 screen resolution

16-bit sound card

Speakers

Optimum Configuration

(Play 1080p video with 5.1 surround sound)

Microsoft Windows XP

Windows Media Player 9 Series

DirectX 9.0

3.0 GHz processor or equivalent

512 MB of RAM

128 MB video card

1920 × 1440 screen resolution

24-bit 96 kHz multichannel sound card

5.1 surround speaker system

Jeg har lastet alle wmvhd klippene på microsoft sine sider for dette og har ikke hatt noe som helst problem med å se disse. Ingen hakking.

Og jeg har denne konfigurasjonen nå:

Intel P4 3.0Ghz

Corsair 2x256 DDR400 XL ram

Aopen 915Ga-e (med innebygd Intel Etreme Graphics 8MB skjermkort)

WD Raptor 73.6 GB S-ata

Et godt råd er vel å skifte cpu, nytter ikke med skjermkort til maange tusen hvis ikke cpuen er like rask.

Cpubruken ligger på ca 30-35% ved avspilling av 1080i klipp og da er det andre ting som står og går samtidlig....

Raskere cpu hadde vel løst problemet

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Det begynner å ligne på en fullstendig nyinnstallasjon av hele operativsystemet :thumbdown:

Det er jo flott å kunne starte med blanke ark av og til vel?

Har ikke testet på lekemaskina mi, men på laptopen jeg skriver på nå (Dothan 1.5) ligger jeg mellom 40-60% cpu ved avspilling av 720p og konstant over 90% ved 1080p.

:)

Lenke til kommentar
Det begynner å ligne på en fullstendig nyinnstallasjon av hele operativsystemet  :thumbdown:

Det er jo flott å kunne starte med blanke ark av og til vel?

Har ikke testet på lekemaskina mi, men på laptopen jeg skriver på nå (Dothan 1.5) ligger jeg mellom 40-60% cpu ved avspilling av 720p og konstant over 90% ved 1080p.

:)

Ja det er vel ingen vei utenom , har jo hatt operativsystemet oppe å gå i snart 2 år, mye har kommet og gått, kanskje dette også hjelper på ytelsen min i de forskjellige benchmarkprogrammene (har ligget noe lavt)

Lenke til kommentar

Ganske merkelig...

Har du lagt inn WDM Capture driverne fra ati.com? Disse må legges inn for at Rage Theatre chippen skal enables, og etterhva jeg har forstått så er det denne chippen som assisterer ved dekoding av film (med mindre det er DivX da dette gjøres i PS pipe).

Jeg kjører HD filmer 1080i med "gjennomsnittelig" 40-45% CPU usage, går helt fint =)

Lenke til kommentar

Vel etter å ha sittet oppe mesteparten av natten og lagt inn operativsystemet på nytt ,så virker HDTV 1080i filene mine men da med media player 9

Med Dolphins ligger CPU bruken på ca 80% og med Step in to liquid på 100%

Synnes ikke at Step into liquid går helt glatt ennå , WDM Capture driverne fra ati er lagt inn sammen med catalyst 5.2

Hva slags system har du ExcaliBuR?

Lenke til kommentar

Definitivt mer futt i systemet ditt ja :thumbup: , dette hjelper nok på , men jeg ser andre som kjører disse videoene uten problemer så jeg sitter med en mistanke om at ikke alt er 100% :hmm: ,hvordan sjekke på andre måter at skjermkortet faktisk avlaster prosessoren?

Lenke til kommentar

WMVHD kjørte jeg i Windows MediaPlayer 10.

Eneste måten å sjekke om skjermkortet faktisk avlaster CPU ved dekoding er på den måten du gjør nå som jeg vet om, altså hvor mye tid av CPU cycles programmet ber om (av totale 100%) som vises i taskmanager, du kan også se hvor mye tid programmet har brukt av CPU.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor systemet ditt skal bruke 100% av CPU cycles ved seeing av HD da du har et X800XT PE, chipsett driverne er ok hos deg?

Tror dessverre ikke at jeg kan hjelpe deg mer...

Sikker på at du ikke ser på totale CPU bruk, og evt. et annet program surrer i bakgrunnen? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...