Ozelot Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Er det flere enn meg som synes 05000(TN) og andre ISP-kundeservicenummer burde være grønt nummer ? De sier jo selv at det er gratis, men du må jo betale for den tiden du snakker med dem. Jeg selv synes det er rart at vi har brukt flere hundre kroner på telenor, når de sier selv de har gratis kundesupport. Endret 8. mars 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Før hadde Telenor faktisk et grønt nummer. (800 800 01) Det funka fram til for 2 år siden men er nå lagt ned. Dette nummeret ga de ingen info om mot slutten. De ser vel sitt snitt til å tjene penger på ventetida også. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Arg..får lyst til å sende mail forbrukerombudet.. Forresten..er den chat-greia med telenor tatt vekk ? Lenke til kommentar
farke Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Ja, direkte.online.no er nedlagt fra og med 1. mars. Det jobbes pr. idag med å få til en erstatning for dette. Når det gjelder å gå til Forbrukerombudet med "saken" din: du vil ikke få gjennomslag. Det som menes med "gratis" er at du ikke betaler flere titalls kroner ekstra i minuttet (altså at det ikke er betaltelefon) slik du må på for eksempel Support24 (820 90 100). Dette er allment akseptert sjargong i telefonsammenheng, og du vil ikke få noe gjennomslag for dette. Videre tilbyr Telenor en aldeles utmerket kundesupport (og dette sier jeg ikke fordi jeg tilfeldigvis jobber der) - det hender seg at kunder hos andre teleleverandører ringer 05000 KS Internett fordi de er så meget bedre enn det kundens egen tilbyder kan gi dem. Edit: hvor påstår forresten Telenor at 05000 KS Internett er gratis? HER oppgis det da ettertrykkelig nøyaktig hvor mye det koster å kontakte tjenesten. Endret 8. mars 2005 av farke Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ja, direkte.online.no er nedlagt fra og med 1. mars. Når det gjelder å gå til Forbrukerombudet med "saken" din: du vil ikke få gjennomslag. Det som menes med "gratis" er at du ikke betaler flere titalls kroner ekstra i minuttet (altså at det ikke er betaltelefon) slik du må på for eksempel Support24 (820 90 100). Dette er allment akseptert sjargong i telefonsammenheng, og du vil ikke få noe gjennomslag for dette. Videre tilbyr Telenor en aldeles utmerket kundesupport (og dette sier jeg ikke fordi jeg tilfeldigvis jobber der) - det hender seg at kunder hos andre teleleverandører ringer 05000 KS Internett fordi de er så meget bedre enn det kundens egen tilbyder kan gi dem. Tja, har jo så langt i år brukt flere hundre kroner på support hos telenor, og kan ikke si meg lite fornøyed engang. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Har bare hatt positive erfaringer med telenor kundeservice jeg. Når nettet er nede eller det er noe trøbbel med mobilen ringer jeg så går det 2 min og det er oppe og går igjen. Lenke til kommentar
farke Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Tja, har jo så langt i år brukt flere hundre kroner på support hos telenor, og kan ikke si meg lite fornøyed engang. Hva er så problemet ditt, da? Er ikke sjeldent at det er lite eller ingenting vi her på KS får gjort med et problem annet enn å melde det videre til Drift eller entreprenør, og da er saken i deres hender. Enkelte saker (kapasitetsproblemer osv.) er det lite å få gjort noe med med mindre sentralen bygges ut, noe som planlegges halvår eller år i forveien. Det er dermed lang ventetid. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Min sak med telenor har vært papirot fra ende til anenn. De sender deg regninger som ikke stemmer med det du faktisk skal betale, og dagen etterpå får vi Inkassokrav fra Lindorf om at de har overtatt saken og truer med inkasso. Det som også er litt rart, er at hver gang vi prater med en ny kundekonsulent, får vi et nytt svar på hva som kan være grunne, uten vi blir noe klokere på det. Det er så utrolig det problemet vi har hatt med telenor, er de burde meldes inn i Guinnes Rekordbok for papirrot og misforståelser. ..og nevnte jeg jeg at vi har fått flere regninger som det ikke står noe på ? Er nesten sånn at du vet ikke om du skal le eller grine over alle faktura`er(typo?) som kommer i postkassa. Nei, får nå håpe TN har en faktura mail..for nå har vi nettopp motatt enda en mail som ligger på -2300 (ca). Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei! Ringer du 80031031 kommer du til telenors automatiske kundeservice. Der kan du få opplysninger om hva en samtale koster. Prøv det og se. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Er det flere enn meg som synes 05000(TN) og andre ISP-kundeservicenummer burde være grønt nummer ? Hvorfor skal det være gratis? Det koster penger å drive support og ønsket ditt vil medføre at alle som er kunder hos ISP'en må betale like mye for en tjeneste som brukerne ikke fordeler jevnt. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Er det flere enn meg som synes 05000(TN) og andre ISP-kundeservicenummer burde være grønt nummer ? Hvorfor skal det være gratis? Det koster penger å drive support og ønsket ditt vil medføre at alle som er kunder hos ISP'en må betale like mye for en tjeneste som brukerne ikke fordeler jevnt. Da svarer jeg med: Skal jeg betale for telenor`s rot i systemet ? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Da svarer jeg med:Skal jeg betale for telenor`s rot i systemet ? Skal jeg gjøre det? Jeg ser problemet ditt, men jeg kunne heller ha tenkt meg at man delte kundeservice i to - et gratisnummer for de som skal ha ordnet problemer som ISP'en har skyld i og et betalnummer for de som har fucket opp på egenhånd. Lenke til kommentar
farke Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Skal jeg betale for telenor`s rot i systemet ? Ja. Er du kunde hos Telenor så har du underskrevet abonnementsvilkårene, og disse må følges. Nå kjenner ikke jeg spesifikt til hva abonnementsavtalen sier om din situasjon, men jeg går ut ifra at det i den er tatt endel forbehold fra Telenors side. Endret 10. mars 2005 av farke Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Avhengig av hva problemet er kan ikke kunden lastes for ekstrautgifter som bedriften er skyld i. Ellers syntes jeg telenor er bra - bare de kunne droppet de for****a talemenyen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå