Gå til innhold

Prosjektet uten et spesielt navn

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg fikk meg en dremel for noen dager siden, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg litt på et kabinett jeg har stående her. Kabinettet er av typen 3R Systems som jeg kjøpte hos microplex for noen år siden. Link til kabinett

Jeg har heller ingen spesielle mål eller planer med øvelsen borsett fra å få litt mer erfaring med dremelen, og en litt mer spesiell kasse selfølgelig :thumbup: Alle bilder er thumbnails og klikkbare.

oldcase_stripped_small.JPG

Uansett, det jeg hadde gjort på forhånd var at jeg klipte vekk grillene på det med en tang, for øke luftgjennomstrømmingen. Etter det så ble det faktisk litt bedre gjennomstrømming, men det ser ikke spesielt fint ut, så jeg tenkte det var det første jeg skulle ordne.

fixed_front_grill_small.JPG

Her har jeg fikset det, og det ser jo for såvidt greit ut. Jeg har ikke fjernet de nuppene bak på 80mm hullet, men jeg har såvidt startet på et hull i toppen.

hole_in_top_small.JPG

Senere tenkte jeg at jeg skulle ordne hullet i toppen, men mens jeg holdt på ble jeg litt uheldig, pluss at jeg ikke har brukt maskeringsteip, så fikk jeg en knockback med dremelen og skada lakken. Jaja drit og tenkte jeg og herja litt med dremelen :p

hole_in_top_2_small.JPG

Ooops_small.JPG

Samtidig fikk jeg da den ideen at jeg måtte file ned hele kassen med sandpapir, så det gjore jeg etterpå. Fikk låne en fet pussemaskin av naboen og satte i gang. På bildet sitter en kompis av meg og ville ha seg noen hull i sidedøra.

dremel-power_small.JPG

On_the_workbench_small.JPG

Døra mi og døra hans. Min trenger litt mer pussing med sandpapir. Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage en airduct inn til cpu men har ikke kommet lenger en å lage et hull der. De andre hulla er til en vifte og noen brytere.

Looks_ok_fornow_small.JPG

Looks_allright_small.JPG

Tja.. greit nok.. skal pusse det med 240 sandpapir og. Du ser ikke så godt at jeg har pusset på toppen, men jeg har det. Fikk nesten vekk alle ripene, men du ser litt av "skrifta" viss du ser godt etter. Vil dette gå vekk om jeg lakker den eller bør jeg pusse mer?

Tar og glad i mot forslag til hva jeg skal gjøre videre. Tenkte litt på å prøve å polere den etter jeg har pusset helt ned sånn at det blir en slags chrome effekt, men jeg har hørt dette er ganske vanskelig?

Her er det litt mer bilder + at det er på dårlig engelsk: Hjemmeside elns

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir sikkert bra dette ;)

Kjenner en som har det kabinettet. Han har 120mm hull i toppen, vindu, han har lakkert det svart, og det grå i fronten er lakkert svart. Han skulle og lakkere et racing-flagg sånn som jeg har på mitt, men det ble ikke helt bra, så nå ligger den døren i kjelleren hos meg :p

Lenke til kommentar

Har jobbet litt mer i dag, pusset ned den andre døra, og pusset litt mer på hele kabinettet. Har funnet ut ossn jeg har tenkt å lakke det og;

Sort inni, og knall-KNALL rosa utenpå.. har ikke sett noen andre så har det så syns det var en bling-bling god idè ;)

Edit; fant ut at det så helt j*vlig ut etter at jeg prøvetegna i PS så jeg får tenke på noe annet.

blingblingcase_small.jpg

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...