Skogslik Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 den pcn eg sitter på nå er in gammel pc med usb. ikkje usb 2. den nye eg skall kjøpe har usb2. virker ein USB-minne på usb og usb 2? viss ikkje så vill eg ha forslag til kordan eg kan få filer over på min pc. den gammle har ikkje netverkskort men isdn. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 ja, den vil funke også i USB1, men det vil selvsagt gå en del tregere. btw; et nettverkskort koster ikke mer enn 150-200 kr.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 ett brukbart nettverkskort koster bare 75 på komplett Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 eg kjøper usb-minne eg. eg skall ikkje sette inn noke i den gamle pcn. kor lang tid tar det for og få ein sang in på usbn da?? med usb1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) 5Mb sang (hvis det er MP3) vil ta ca 5 sekunder. Sånn rundt regnet vil du vel klare 1Mb med data per sekund (teoretisk hastighet er 12Mbit per sekund = 1,5Mbyte per sekund - men man oppnår sjelden maksimal teoretisk hastighet). Så du vil kunne klare å kopiere ca 60Mb data per minutt.. Endret 8. mars 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) ja, den vil funke også i USB1, men det vil selvsagt gå en del tregere. Jeg er fullstendig enig i dette, men vil bare legge til at det er kun Windows 2000/XP/2003 og nyere Linux-kjerner som oppdager disken automatisk uten å ha innstallert drivere. Hvis du har eldre windows-versjoner eller eldre linux-kjerner så kan det hende du trenger å installere drivere for å få det til å fungere. Edit: Enig! 5MB tar ca 5 sekunder med USB1 siden USB1 begrenser hastigheten. 50MB tar ca 5-10 sekunder med USB2 (dvs. langt under teoretisk maksimal hastighet siden det er selve minnebrikken som begrenser hastgieheten.) Endret 8. mars 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
pertm Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 5Mb sang (hvis det er MP3) vil ta ca 5 sekunder. Sånn rundt regnet vil du vel klare 1Mb med data per sekund (teoretisk hastighet er 12Mbit per sekund = 1,5Mbyte per sekund - men man oppnår sjelden maksimal teoretisk hastighet). så du vil kunne klare å kopiere 60Mb data per sekund. Du mener vel 60Mb per minutt og ikke sekund her Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 det er windows 98 på den gammle. kor får eg det programmet eg må instalera da?? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 5Mb sang (hvis det er MP3) vil ta ca 5 sekunder. Sånn rundt regnet vil du vel klare 1Mb med data per sekund (teoretisk hastighet er 12Mbit per sekund = 1,5Mbyte per sekund - men man oppnår sjelden maksimal teoretisk hastighet). så du vil kunne klare å kopiere 60Mb data per sekund. Du mener vel 60Mb per minutt og ikke sekund her Jæpp - ble en skrivefeil der Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 det er windows 98 på den gammle. kor får eg det programmet eg må instalera da?? Du får det på Windows update. Det er bare en driver som skal installeres. Hvis Windows 98 er oppdatert med alle patcher så skal det fungere allerede. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 og kor er windows update?? Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Start Internett explorer, trykk på Verktøy menyen. Velg Windows Update. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 det står bare verktøy i 1 sekund og så forsvinner det son at eg ikkje kan trykke på det. er det ingen andre måter??? Lenke til kommentar
hart Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Ta ut disken fra den ene maskinen og sett den midlertidig inn i den maskinen du skal kopiere til.. det er gratis. (med mindre det er en laptop da ) Endret 8. mars 2005 av hart Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 eg tror driveren er instalert fordi når eg går på kontroll panel og inn på usb, så trykker eg på instaler driver og da står det at eg har denn beste drivereb instalert. er det dette?? Lenke til kommentar
Remo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 det er windows 98 på den gammle. kor får eg det programmet eg må instalera da?? Du får det på Windows update. Det er bare en driver som skal installeres. Hvis Windows 98 er oppdatert med alle patcher så skal det fungere allerede. Jeg trodde at det bare virket på Windoiws 98 SE? Ikke på Windows 98 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 eg tror driveren er instalert fordi når eg går på kontroll panel og inn på usb, så trykker eg på instaler driver og da står det at eg har denn beste drivereb instalert. er det dette?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå