Arsenal_RULES Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Har sånn svak peiling på hva som er forskjellen på Techno & House.... Men er det noen forskjell på Techno og Trance, og tilslutt hva går under Rave??? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Techno er ofte mer melodiøst enn trance. Trance er mer club-musikk som har litt harde synther og mye finurlige overganger, men mye det samme opp igjen. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Uten at jeg er proff på sjangrene og ei heller lytter på slik musikk: Trance er da mer melodiøst enn techno? Trance har mange forskjellige og lange partier ofte med sterke melodier. Det er for eksempel laget mye trance som baserer på klassiske komposisjoner. Techno er fast rytme og monoton fremgang. Edit: Rave er vel blottet for alt som kan minne om melodi. Endret 9. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 ikke at jeg heller kan så mye om dette, men jeg trodde kanskje det var mye mer roligere å høre på trance en techno. Roligere rytme. men det kan hende at jeg tar feil... Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Du finner litt mer info her og her. -Kisp Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) *LoL* Virker som om det var flere enn meg som var litt forvirret når det gjaldt å skille sjangrene! Edit: takker for linken kisp... Endret 9. mars 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er ikke rart folk har problemer med å skildre sjangrene. De aler fleste setter nemlig alt det der i en sjanger som heter "Elektronisk søppel" Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 trance: ofte mer melodiøs, trance preges av melodier. TIPS: Perasma - Swing 2 Harmony techno: monotomt, som å hørte på en fabrikkmaskin gå over samme prossess over og over igjen. TIPS: Mojado - Blanco house: ofte mer funky, som regel tregere beat en både trance og techno. TIPS: Axwell - The Vibe rave er en ikke-eksisterende musikksjanger.. et rave er et stort party hvor det spilles elektronisk musikk, ikke musikken som spilles der. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det er ikke rart folk har problemer med å skildre sjangrene. De aler fleste setter nemlig alt det der i en sjanger som heter "Elektronisk søppel" Forsiktig med avterkker'n, så du ikke fyrer opp enda en "Elektronisk musikk suger"-diskusjon.. Dem er det nok av. Har dessverre ingenting å bidra med i denne tråden selv, da jeg ikke hører på Trance. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 hehe... personlig har jeg ikke så god peiling på forskjellen jeg, men har nå fått ett par tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå