TLZ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/08/425594.html Eg trodde Tyrkia hadde kommet lengre enn andre muslimske land på dette punktet, tok tydeligvis feil. Endret 8. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
embark Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ett steg fram, to steg tilbake... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Det er rart at det i det hele tatt er et tema om demonstrasjonen var "lovlig" ifølge tyrkisk lov eller ei. Var den lovlig --> landet kan ikke kontrollere sine egne politistyrker, og disse blir brukt på tvers av loven. Var den ulovlig --> landet bryter med demokratiske prinsipper. Begge deler bør føre til intet EU-medlemskap, og sterke reaksjoner. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ville ha skiftet topic, den er ikke så veldig beskrivende Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Er bare takknemlig for at vi har kommet så mye lengre i dette landet. Dessverre feirer vi fortsatt 8.mars, men en gang vil vel det bli slutt på det også. Politiet ba de flytte seg, de nektet. Så politiet har vel rett til å reagere. Men å reagere slikt er bare tragisk og direkte feil. Håper det går bra med kvinnene som ble rammet og håper de som brukte unødvendig makt blir straffet. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Dotten: Hva mener du med at "vi" feirer 8. mars? Og hvorfor er det feil? Kan ikke folk, i dette tilfelle kvinner, få feire hva enn de vil, i dette tilfelle kvinnedagen, så lenge de ikke skader andre? Kan ikke de som vil få, feire 17. mai? Og de som ikke vil, la være? Hva gjør det vel deg? Endret 8. mars 2005 av gspr Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg er ikke kvinne, men jeg feirer 8. mars, er det noe gale med meg Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Dotten: Hva mener du med at "vi" feirer 8. mars? Og hvorfor er det feil? Kan ikke folk, i dette tilfelle kvinner, få feire hva enn de vil, i dette tilfelle kvinnedagen, så lenge de ikke skader andre?Kan ikke de som vil få, feire 17. mai? Og de som ikke vil, la være? Hva gjør det vel deg? Grunnen til at jeg skulle ønske at man ikke "feiret" 8. mars er at dagen stort sett blir brukt av kvinner til å skryte av seg selv og å klage på alt mulig i samfunnet. Det blir til svartmaling og feil fremstilling av hvordan situasjonen virkelig er. Den dagen kvinner ser at det ikke er nødvendig med å "feire" 8.mars vil kanskje være den tiden da man endelig inser at vi har likestilling og man har bedre ting å ta seg til enn å dra rundt og hisse opp til en "mobb" stemning. For sant skal sies, det skjer dessverre ikke så mye feiring(derfor bruker jeg " tidligere i tråden), det forekommer demonstrasjoner, høylytt klaging osv. 8.mars er nok nødvendig flere steder den dag i dag, kanskje også i Norge, men jeg håper dagen ikke er nødvendig i fremtiden, det ville vært synd. Og om så den skal "feires" i fremtiden, så lan den bli feiret. Ikke med demonstrasjoner, skittkasting, klaging. Men med feiring. Og en ekte kvinnedag burde bestå i at vi menn tok og feiret kvinner Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg er ikke kvinne, men jeg feirer 8. mars, er det noe gale med meg Nei, men det burde være greit å kunne kritisere den eller ikke feire den. Selv så synes eg vi heller burde hatt en likestillingsdag, men eg ser samtidig behovet for en kvinnedag. Særlig etter demonstrasjonen i Tyrkia. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg er ikke kvinne, men jeg feirer 8. mars, er det noe gale med meg ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå