Gå til innhold

bryter du loven med god samvittighet?


chil

Anbefalte innlegg

Tenker på "små ting som feks:

 

 

NRK lisensen

Jobbe svart

Ungå å betalte moms og toll på import

 

 

 

:whistle: Jeg får ikke noen form for dårlig samvittighet for slike ting, selv om det i bunn å grunn er galt(jeg får i alle fall ikke dårlig samvittighet hvis det er ting jeg er kraftig uenig i som feks NRK lisensen)

 

Det er alment akkseptert å snyte på slike ting, er det ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg unlater å betale NRK-lisensen med god samvitighet. Synes det er bak mål å kreve at studenter som årlig "får" 80.000kr skal betale 2.000kr årlig. De 2.000kr bruker jeg heller til ting jeg faktisk har bruk for. Ser da ikke på NRK uansett heller så det hadde ikke gjordt meg noe om de kutta ut NRK på kablen.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Jeg quoter:

Du betaler ikke for å kunne se på NRK. Du betaler for å ha en selve TV'n. Det er heller ingen bruksbasert avgift. Du kan gjerne sette TV'n inne i et møkt skap og aldri se på den, men avgiften blir nøyaktig det samme.

Det heter kringkastingsavgift..

Lenke til kommentar

-Slipper hunden løs i skogen selvom det er båndtvang. Han har aldri forsøkt å stikke av eller noen ting så....

 

-"Smugler" gjerne fra sverige når vi er på roadtrip der engang i året eller mer.

-Unngår moms og sånt når eg kjøper fra utlandet.

-Laster ned som bare fy. :p

 

Kommer ikke på noe mer nå.

Lenke til kommentar
Tenker på "små ting som feks:

 

 

NRK lisensen

Jobbe svart

Ungå å betalte moms og toll på import

Da jeg mener det er umoralsk at staten ved trussel om vold krever inn penger for drift av statlige kringkastingskanaler, skatt, og avgifter på innførsel av varer, bryter jeg loven på alle punkter du lister opp med god samvittighet.

 

Jeg registrerer dog en viss følelse av personlig hykleri da jeg slett ikke har lyst til å oppfordre folk til å bryte loven på disse måtene, da jeg mener endringer i systemet må foregå på lovlig vis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg prøver å ikke bryte loven, men det hender jeg spytter på gata, kjører uten belte, pisser i all offentlighet (ikke helt edruelig, selvsagt). Alt dette gjør jeg med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...