Gå til innhold

Global Operations (PC)


Anbefalte innlegg

Global Operations skal simulere virkelighetens terrorkrig i den grad det er mulig uten å ødelegge for spillegleden. Det er ikke snakk om grundig planlegging før oppdrag, hvor hvert skudd dreper, men et Counter-Strike-spill. Nærmest et plagiat av CS-konseptet vil vi kalle det. Dette fungerer tidvis bra, men den helt store gleden og entusiasmen vekkes dessverre ikke.

 

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har ikke vurdert å faktisk prøve spillet før dere dømmer det! Grått og kjedelig kan det være, men hvor mange realistiske situasjoner tror dere foregår i fullstendig glorete omgivelser - spillet har et variert miljø nærmest fra brett til brett og jeg vil si måten å identifisere fienden på fungerer bra og legger på et realisme element etter min mening. Bare se på titler som Rainbow Six og Grand Theft Auto ,- var ikke et av argumentene mot disse manglende utnyttelse av 2 måneders gamle grafikkort eller lignende, men det stoppet ikke disse å bli bestselgere og elsket verden over på grunn av de inneholdt noe slikt som ren pur spilleglede.

 

Dessuten så var CS bra for en stund, men å fortsatt styre på med det tyder bare ensporete sinn eller kanskje bare sinn som ikke er istand til annet enn innlærte reflexer. Uansett å sammenligne på denne måten og kalle det en etterligner ,- så måtte en til slutt ha slaktet 90% av spillene siden 1990+ på samme grunnlaget.

 

Slike reviewer irriterer meg grundig ,- ikke fordi mine syn på spill alltids, eller noensinne, er representativ for folk som bruker tiden sin på slikt. Men derimot at den personen som har skrevet reviewet ikke bare har gjort det på en særdeles overflatisk måte, men også har prestert å vise for verdenen at forfatteren enten totalt mangler integritet eller rett og slett evnen til å ha et objektivt syn.

 

And U can quote me on that !

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest gjennom posten din 3 ganger, og jeg har ennå ikke funnet et poeng som er argumentert for, og dermed er det egentlig ingen poeng i det hele tatt her. =)

 

Quote:


Den 2002-07-02 00:43, ChryZKoiD skrev:

Dere har ikke vurdert å faktisk prøve spillet før dere dømmer det!


Jo, vi har vurdert det, kanskje vi begynner med slikt neste uke ellerno.

Quote:


Grått og kjedelig kan det være, men hvor mange realistiske situasjoner tror dere foregår i fullstendig glorete omgivelser - spillet har et variert miljø nærmest fra brett til brett og jeg vil si måten å identifisere fienden på fungerer bra og legger på et realisme element etter min mening.


Det finnes faktisk en mellomting mellom grått og kjedelig, og fullstendig glorete omgivelser (har jeg hørt rykter om i alle fall). Variert og variert, fru Blom. Når alle omgivelsene er like kjedelige og uinteressante kan man vel like gjerne generalisere dem som uinteressante og kjedelige?

 

Legger på et realisme-element? Jeg har faktisk argumentert mot akkurat det der i anmeldelsen, les en gang til hvis du vil.

Quote:


Bare se på titler som Rainbow Six og Grand Theft Auto ,- var ikke et av argumentene mot disse manglende utnyttelse av 2 måneders gamle grafikkort eller lignende, men det stoppet ikke disse å bli bestselgere og elsket verden over på grunn av de inneholdt noe slikt som ren pur spilleglede.


Her har vi et av de poengene jeg ikke helt klarer å se, eh.

Quote:


Dessuten så var CS bra for en stund, men å fortsatt styre på med det tyder bare ensporete sinn eller kanskje bare sinn som ikke er istand til annet enn innlærte reflexer. Uansett å sammenligne på denne måten og kalle det en etterligner ,- så måtte en til slutt ha slaktet 90% av spillene siden 1990+ på samme grunnlaget.


Vel, Global Ops og CS er jo nesten helt likt, du kan vel ikke påstå noe annet (eller du kan vel kanskje påstå det virker det som, men ikke argumentere for det).

Quote:


Slike reviewer irriterer meg grundig ,- ikke fordi mine syn på spill alltids, eller noensinne, er representativ for folk som bruker tiden sin på slikt. Men derimot at den personen som har skrevet reviewet ikke bare har gjort det på en særdeles overflatisk måte, men også har prestert å vise for verdenen at forfatteren enten totalt mangler integritet eller rett og slett evnen til å ha et objektivt syn.


Ja, der har du meg i et nøtteskall. Ehm, jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal forsvare meg der, for du har jo egentlig ikke begrunnet dette heller. Jeg får vel bare si at den som sier at den andre er dum først, er dum selv.

Lenke til kommentar

Global operations er et alle tiders spill, gameplayet er det beste med hele spillet... å sammenligne det med cs er latterlig, cs er rett og slett søppel i forskjell:)

Virkelige spillere trekker ikke grafikken før gameplayet, men jeg er enig i at grafikken kunne ha vært bedre... men så trekker jo våpendetaljene så kraftig opp da:)

Meget variert er det også, fra atlantica til quebec og toe-to-to. Recon, i.o., commando osv er bare noen av rollene du kan spille...

Jeg har sett endel rewiews av spillet der de delvis har slaktet spillet... men så har jo mange anmeldere rykte på seg for å være litt for sære også da:)

Alt i alt et spill som er verd å kjøpe..... ikke nevn cs engang, da ler jeg meg skakk:)))

Lenke til kommentar

Jeg ler når jeg ser cs-fans sier go er et cs plagiat.... ehh, hvilket spill har vel ikke de samme indigrensene som et annet?? det er få... men go er et spill med samme konseptet og overgår cs så til de grader at det er ikke nevneverdig engang!

Å... de som ikke planlegger et oppdrag (online, ikke sp) er oxo de som som regel taper kampen... det er hvis de spiller mot seriøse spillere..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

kanskje at den er veldig (kanskje extremt) lik cs, men jeg foretrekker go. fordi den er mye mer oversiktelig, og strategisk. Dette sier jeg på grunnlag av at cs har bare en klasse, mens go har 7 klasser slik at spillet blir mer en bare skyting (selvfølgelig er det masse skyting også) . en annen ting er at go har respawning, noe som jeg synes gjør at spillet blir lengre og mer spennende.

 

dette er seff beroende på smak og behag.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

En kan ikke benekte at spillet er likt CS. I motsetning til CS så synes jeg at grafikken er bare rå(!) i forhold til hva man får på slike shoot-'em-up spill.

 

Spillet er bra, ingen tvil om det - jeg kjøpte spillet i august i fjor og jeg synes det er nesten like gøy å spille den dag i dag. Jeg bare håper på at vi ser flere lignende spill i fremtiden.

 

Jeg har prøvd SOFII, DF3, TacOps og CS - og kan konkludere med at G.O byr på atskillig mer spenning og mye bedre grafikk. Til og med i forhold til grafikk og action i RavenShield, synes jeg at G.O er utrolig bra! Litech 2.5-motoren til G.O er ingenting annet enn genial.

 

Synd at spillet ikke er ytterligere blitt patchet opp... For det kunne kanskje blitt en hit - noe som dessverre GlobalOps IKKE ble! Noe som har forundret meg en god del.

 

Likevel: Jeg finner meg selv hele tiden i å komme tilbake til GlobalOps...

 

 

9 av 10!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

kjøp spillet det er jo helt :woot::woot::woot: det ruler alt i verden , og varighete burde fått 6, har holdt på med det i 2 år og er ikke lei

 

 

:D:D Dessuten er det mange Klaner å melde seg inn i :D , min er WE eller Warriors of the Europe som det står for, forresten www.globalopsgame.com er en nettside der det er screenshots.

 

Det ruler iallefall online :woot::woot::woot::D:D:D:D:D synd at så mange synes det suger :shrug::shrug::cry::cry:

 

 

aller mest vile jeg si, det er flere servere nå enn før :yes::yes::yes: si :yes::yes::yes: til Global Operations, løp og kjøp eller bestill på gamesmix.com til 249 :grumpy: det er dere som hater det :grumpy:

 

 

 

 

 

Hilsen meg som elsker Global Operations :woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...