Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal ha trådløst nettverkskort/USB

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en ASUS WL 500 G router med 802,11... noe rart trådløst system.

Og har da tenkt til å ha trådløst nettverkskort/USB for å koble en av våre maskiner til internett/LAN.

Har da sett på denne :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302973&cks=SER

Ser det er en del dårlige erfaringer.

Burde jeg heller gå for et vanlig PCI kort 54 mb ? Isåfall hvilket kort ?

Pcn kommer til å stå ca 5-7 m unna Routeren (i etasjen over)

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spørsmålet er hva du skal gjøre på pc`n...

Den usb saken kan, og jeg må påpeke kan, være ustabil, dvs. skal du holde på med spilling etc. over nett, er det "litt" kjipt å miste nettet mitt i et viktig øyeblikk..

Jeg har den usb saken, men kommer ikke til å bruke den under spilling.. Vil nok anbefale deg et kort istedenfor, dem er litt dyrere, men verdt penga.. Tips til kort får noen andre komme med..

PS; fikk router og den usb thingyen på lørdag, så noe bred erfaring har jeg ikke med den, men hittil har den vært litt ustabil.. Må sikkert oppdatere noe greier elns...

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Er bedre med PCI kort.

Skal du ha noe billig så kan du se på dette

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=12062

Min erfaring med tråløst er at det er brukende til surfing på nett men til overføring av store filer så blir det lett krøll..Kan være forstyrrelser o.l som spiller inn og router/klient kort ikke er 100% samkjørt.

Hos noen så kan det fungere som en drøm men samme utstyr kan lage mye krøll hos en annen.

Bruk kabel vist du kan.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Som hos meg, brukte kabel før, gikk over til trådløs usb adapter... Nå får jeg... Hm.. Er det "spikes" det kalles tro, når alt plutselig hopper i cs og du får 300+ i ping? Får heller ikke maxxa linja mi når jeg laster ned ting.. (2mbit)

Lenke til kommentar

Trådløst er ikke optimalt til spilll. Det vet alle.

Sats på utstyr fra samme produsent, det kan virke unødvendig men det øker sjansen for at ting går lettere for deg. Blir det satt opp med rette oppdaterte drivere så er du godt på vei.

Jeg kjører Linksys, er godt fornøyd, har usbkort, pcmciakort og router.

Lenke til kommentar

Btw : hvordan i satan blir man medlem av Mpx ? :dontgetit:

For å bli kunde på MPX.no finner du først produktet du vil ha, trykker på kjøp, på høyre side får du opp oversikt over hva du har i handlevognen din, velg " til kassen ", da får du opp en ny side med mulighet for å velge "Bli ny kunde"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...