Gå til innhold

Kritikk, slakt og filetering av side

Anbefalte innlegg

Jaja, da har jeg komt til selve css`en. Fant fort ut at jeg var ganske så rusten på dette.

Nå sliter jeg med et litt rart problem.

Jeg har laget en kontainer div som inneholder de andre divene. Alle divene ligger pent og pyntelig der de skal, utenom en (#tekst). Over og under denne diven er det et tomrom som jeg ikke vil at skal være der. Dette fører til at bølgene (som er bakgrunn i #tekst-diven) begynner for sent, og slutter for tidlig. Problemet eksisterer ikke i IE, men er ganske tydelig i Firefox og Opera.

Hva kan jeg gjøre for å få vekk dette tom rommet?

Siden ligger her: http://home.c2i.net/lodott/ny/

Css`en er her: http://home.c2i.net/lodott/ny/style.css

Hvis dere ikke forstår hva jeg mener kan kanskje dette screenshotet hjelpe:

http://home.c2i.net/lodott/ny/problem.jpg

Kan legge til at dere bare må skrike ut dersom dere ellers ser noe å rette på i css`en.

Endret av lodott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke lest noe i denne posten, så denne kritikken blir kanskje bare repetisjon av hva som står her fra før.

• Siden har bare én farge med forskjellig lysstyrke rundt omkring. Utrolig kjedelig. Prøv å få inn minst to farger til.
  • www.lipsum.com for dummytekst. Og kjør for guds skyld venstrestilt eller justert tekst, ikke midtstilt. En side er ingenting uten tekst, og slik som det er nå har jeg ikke sjans til å forestille meg den ferdige siden.
  • Bakgrunnen i innholdsfeltet ble litt brå, det ligger vel kanskje noen fader og gjør slik at den ikke kan fortsette bak header og footer...

Det var mine første tanker. :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest noe i denne posten, så denne kritikken blir kanskje bare repetisjon av hva som står her fra før.

•  
  • Siden har bare én farge med forskjellig lysstyrke rundt omkring. Utrolig kjedelig. Prøv å få inn minst to farger til.

• www.lipsum.com for dummytekst. Og kjør for guds skyld venstrestilt eller justert tekst, ikke midtstilt. En side er ingenting uten tekst, og slik som det er nå har jeg ikke sjans til å forestille meg den ferdige siden.

• Bakgrunnen i innholdsfeltet ble litt brå, det ligger vel kanskje noen fader og gjør slik at den ikke kan fortsette bak header og footer...

Det var mine første tanker. :)

Det ble mye repetisjon ja. Har du lest nedover i posten? Hvis ikke så har jeg i allefall lagt til to nye utkast der (har lagt til dummytekst på disse, og ta det med ro har IKKE hatt planer for sentrert tekst :) ).

I allefall, jeg har nå bestemt meg for å lage css til det ene av de to (det andre legger jeg kanskje til senere), men har altså støtt på noen problemer som jeg beskriver i posten min ovenfor.

Takk for svar.

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...