Thrillseeker Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 hvordan skrur jeg av filteret i ngt? har shdsl og netopia. dette kan ikke gjøres via endringsweb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Regner med du må telnete til routern din! start -> kjør og skriv telnet ip.til.router(tipper det er 10.0.0.1) så skriver du inn bruker og pass.. Akkuratt hvordan du skal configurere det der kan jeg ikke fortelle deg med tanke på jeg ikke har denne routern Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 det der kunne jeg jo fra før. var jo ikke svar på det jeg lurte på.. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Om du ikke helt vet hvordan oppsettet fungerer i en telnetsesjon mot ruteren, så er den enkleste måten å slå av filteret på via http://endring.nextgentel.no/ Edit: Leste for fort. Så ikke at du sa det ikke kunne gjøres der. Hvilken Netopia er det snakk om? Kan gjøres med min. Endret 8. mars 2005 av qwert Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Tror du må inn på filteroppsettet og slette alle reglene som har Fwd på NO. Deretter må du legge til en regel som slipper igjennom all trafikk. (se bilde). Har aldri gjort dette selv, så det kan hende at dette ikke er helt riktig. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Usikker på om du i det hele tatt har muiget til å kjøre uten filtersett med SHDSL oppsett. Ta den en telefon/mail til support før du roter med det, eller ihvertfall ta en backup av hva instillinger som so der slik at du har muliget til å sette det tilbake om noe skulle trøble seg. Om du virkelig vil ta det vekk, så gå inn på på quick menus, gå til få til filter sets, delete IP filter set, og delete den som heter NGT. Da vil du ikke ha noe filterset på ruteren (bortsett fra eventuelle egendefinerte du skulle ha selvfølgelig). Dette er dog absolutt ikke annbefalt. Selv om det skulle fungere, så vilel det la ruteren din stå åpen for absolutt hvem som helst som hadde din IP og passord til ruteren (som er rimelig enkelt å skaffe da diverse administrator-passord lekker ut hele tiden ser det ut som). Mne hva er det egentlig du prøver å oppnå? å åpne alle porter til masinen din? Det vil du ikke oppnå på denne måten. Jeg kan tenke meg relativt få grunner til å fjerne standard filtersettet. Om du har bruk for et par porter som befinner seg i 0-1024 rangen som standard fitleret dekker, så er det mye mye enklere (og sikrere) å bare sette opp et nytt filter spesifikt for disse. -Stigma Endret 8. mars 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Tror du må inn på filteroppsettet og slette alle reglene som har Fwd på NO. Deretter må du legge til en regel som slipper igjennom all trafikk. (se bilde). Har aldri gjort dette selv, så det kan hende at dette ikke er helt riktig. Dette blir ikke riktig... -Stigma Lenke til kommentar
Coney Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Tror du må inn på filteroppsettet og slette alle reglene som har Fwd på NO. Deretter må du legge til en regel som slipper igjennom all trafikk. (se bilde). Har aldri gjort dette selv, så det kan hende at dette ikke er helt riktig. Nei, nei. Da slår du bare av forwardinga og ikke filtersett. Jeg ville heller ikke sletta filtersettet som sånn Stigma fortalte. For hvis du skal ha det tilbake så må du legge inn alle innstillinger på nytt. Men du kan bare slå det av. Hvis det er som med ADSL routeren så gå på: - Wan configuration - Display/change connection Profile - IP profile parameters - remove filter set Da skulle det være av. Men dette er oppsettet for å slå av på min netiopia 4542 og vet ikke om det er det samme på dind SHDSL, men det finner du jo ut av Endret 8. mars 2005 av Coney Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 slik som jeg har forstått det kan bare porter over 1024 åpnes i router med filtersettet. jeg skal åpne portene for webserver, ftp og ssh.. Lenke til kommentar
Coney Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) slik som jeg har forstått det kan bare porter over 1024 åpnes i router med filtersettet.jeg skal åpne portene for webserver, ftp og ssh.. Alle porter under 1024 er åpne som standard. Her er det vel ikke noen forskjell fra ADSL og SHDSL tror jeg. Det finner du ut hvis du ser i filtersettet ditt at det står >1023 (udp og tcp protokoll) Det du må gjøre er å forwarde portene du skal bruke. Det gjør du i NAT tabellen. Endret 8. mars 2005 av Coney Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Porter >1024 er åpne i standard filter. Jeg vil IKKE anbefale deg å åpne filteret helt, da ALLE kan koble seg til routeren din med standard passord, og endre det de vil. Du bør åpne kun de tjenestene du ønsker å bruke. Du må da typisk både åpne portene i filteret OG NATe rett port inn til rett ip/port i subnettet ditt.... Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 trodde det var omvendt? at du bare trengte å forwarede porter over 1024.. funka dårlig når jeg forwarda port 80 på den ip'n som webservern min står på Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 trodde det var omvendt? at du bare trengte å forwarede porter over 1024.. funka dårlig når jeg forwarda port 80 på den ip'n som webservern min står på Nei. ALLE inngående tilkoblinger må NATes inn, men bare de under 1024 du må åpne i filtersettet i tillegg... Har du åpna porter i filtersettet OG NATet? Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 hvordan åpner jeg i filtersettet? tungvint nå som relativt.net er borte Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 hvordan åpner jeg i filtersettet? tungvint nå som relativt.net er borte System Configuration -> Filter sets -> Display/Change filter set > NGT >Add Input Filter to Filter Set... Sett der Forward til yes og trykk enter. La alt stå, helt ned til Dest. IP Address, hvor du setter interne ipen på pcen du skal benytte som server, og subnetmaske 255.255.255.255 (Da åpner du KUN til den pcen). Protocol type tcp eller udp. Forandre så Dest. Port Compare til Equal og setter porten du skal bruke i Dest Port ID, eks 80 for http. Så går du ned til ADD THIS FILTER NOW og trykker enter. Mulig jeg glemte noe, gikk litt fort, men du får nå bare spørre. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå