Gå til innhold

Sikringer går ved dvd-brenning

Anbefalte innlegg

Hei

Har et merkelig problem hjemme nå, om jeg bruker dvdbrenneren på pcen går sikringene. Ikke om jeg bruker cd-brenner funksjonen i samme brenner. Det er en LG 8x dvd/cd brenner.

men om jeg skrur av ALT lys, skjerm og ovner når jeg brenner så går det som oftest bra - Syns det er svært merkelig. PSU'en kan vel ikke trekke det den maks er? Min er 450w tror jeg... En thermaltake husker ikke typen.

Ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temmelig.. Driver med litt forskjellige eksperimenter nå for å finne ut mer. Det som er rart er at de ikke går når jeg har det samme lyset osv. på mens jeg driver med gaming på høyt nivå som etter mitt begrep kreve mer ytelse enn en dvdbrenner??

Lenke til kommentar

Høres veldig merkelig ut. DVD brennere har vel vanligvis maks strømmforbruk på 25-30 Watt.

Og skulle vel tro at ved feil ville sikringen i strømforsyningen koble ut før sikringen i hus annlegget.

Mystisk......

:D Kanskje det er en ny form for kopibeskyttelse, sikringene ryker dersom man prøver seg :D

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Kan nevne at det ikke er helt det samme belastning fra en lyspære som fra en PC. Lyspære er rent ohmsk mens en switchmode PSU er noe reaktiv, noe som kan gi større strømmer enn man skulle anta bare ut fra forbrukt effekt. Reaktive laster kan altså få sikringen til å gå.

Men PSU skal inneholde PFC kretser for å korrigere dette, så dette tilfellet er noe uvanlig. Men kanskje det er en kurs som er hardt belastet, og en dårlig automatsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...