Gå til innhold

skal 2d og 3d klokk være likt?

Anbefalte innlegg

som topic sier..

bare lurer på dette, fordi en kammerat av meg sa at jeg ikke skulle ha 2d stilt på det samme som 3d... fordi han mente at det ville til slutt "brenne" opp kortet..

jeg mener jeg har lest at det vil gi høyere overklokk eller stabilitet eller no slikt ved å ha de like...

sleng inn det dere vet om dette.. :thumbup:

jeg har vannkjøling så varme er ikkeno problem..

club3d 6800 @ 440/750 mhz 1,5 V core..

idle 45 c..

load 47 c..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksempelvis har mitt Gainward gt 6600 kjernehastighet på 540 3D og 300 2D som standard. minnet er klokket likt i begge tilfeller.

Hensikten med dette er jo og belaste gpu mindre, og dermed også produsere mindre varme ved 2D, kontoroppgaver osv.

Jeg tviler litt på at du vil brenne gpu om du klokker også 2D, men hva skal du gjøre det for? 2D krever jo svært lite av skjermkort, tenk deg hk med innebygd skjermkort feks, de yter minimalt, men det ser akkurat like bra ut som feks 6800 i 2D

Det er rett og slett bortkastet strøm og varme bare. Blir litt som å skru på alle varmeovnene på fult, og regulere innetemperaturen med å åpne vinduet, eller kjøre full gass hele tiden med mopeden din, og regulere farten med bremsen :p

Og om den ikke akkurat brenner opp, kortes vel muligens levetiden også noe ned... Kan ikke si deg helt sikkert hvor skadelig det er jeg, men prøv litt, så ser du at det ikke har noe for seg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Ved å klokke 2D-kjernefrekvensen opp til 3D-nivå (425/1200), ble systemet merkelig nok helt stabilt. Dette skal ikke være nok til å være skadelig for skjermkortet, men kan resultere i høyere viftehastighet og mer støy ved desktop-jobbing. Dette er dog noe man er villig til å ofre for å få et stabilt system. Flere rapporterer på ulike diskusjonsfora rundt på nettet har bekreftet at denne fremgangsmåten fungerer.

najs..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...