Tomeddie Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hei! Min AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Socket 754 blir sinsykt varm. Den blir 55-65 grader. 65 Grader er under load. Så jeg lurer på om noen kan gi meg noen råd om hvilken vifte, ribbe jeg skal kjøpe. Hva er mest effektivt? Vifte eller ribbe? Hjelp! Takk! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Det mest effektive er vel vannkjøling! Så kommer vifte+ribbe! f.eks. denne! Lenke til kommentar
Tomeddie Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ok. Hvis du anbefaler meg denne, så kjøper jeg den. Har ikke råd til vannavkjøling. Takk! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 den har ihvertfall fått veldig mye skryt i forumet, men jeg har ikke prøvd den selv! den kommer riktignok i litt forskjellige versjoner...en lettere alu-versjon med litt dårligere kjøleevne...den kommer også i en versjon med 120mm vifte som trolig er enda bedre...og tar jeg ikke helt feil så kommer den i en versjon med blått lys! ta en titt i prisguiden så finner du en del av de...men, uansett hvilken du går for så vil du få en stille og mer effektiv kjøling enn det du har idag! Lenke til kommentar
Tomeddie Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Hei igjen! Hvis du da anbefaler meg denne Hvor mye vil da tempraturen synke. (Min CPU ca.55-65Grader under load). Vet du eller noen det? Takk igjen! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 det er vanskelig å si... men, jeg vil tro du skal kommer deg ned mot 50' under load, så sant du monterer den rett og ikke har klokket noe særlig! Lenke til kommentar
Tomeddie Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Men har du hørt noe om denne da? Jeg snakket med en jeg vet kan en del om pc og han anbefalte meg denne. Men vet du om denne er bedre enn den du viste meg? Takk! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 har ikke hørt så mye om den nei...men, har prøvd en lignende fra thermaltake...og der måtte viften gå rimelig raskt for å få god kjøling...dvs. en del bråk.... Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Denne er mye bedre enn den som er foreslått ovenfor. Den er mye mer stille. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Denne er mye bedre enn den som er foreslått ovenfor.Den er mye mer stille. Har du prøvd begge? For meg så det ut som en kopi av 120mm-utgaven av zalman'en! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Denne er mye bedre enn den som er foreslått ovenfor.Den er mye mer stille. Har du prøvd begge? For meg så det ut som en kopi av 120mm-utgaven av zalman'en! Ja jeg har sett begge i funksjon. Zalman sin er 50 kr dyrere og gir minst like mye effekt. EDIT: Leste feil Endret 8. mars 2005 av danno_O Lenke til kommentar
Tomeddie Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Takk begge to! Kjøper en UFO, tenker jeg.. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ja jeg har sett begge i funksjon.Zalman sin er 20 kr billigere men gir ikke like mye effekt. Hmm...hvor får du det fra? Såvidt jeg kan se så er zalman 50,- dyrere! Men, hvis du mener 120mm utgaven av zalman-viften er dårligere så har du kanskje rett i det... Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ja der leste jeg visst feil. Men sjekk hva folk har sagt om denne. Jeg har selv en NorthQ. Ikke for å dra forhastede beslutninger her nå, men jeg er ganske så sikker på at jeg har rett på dette punktet. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du har vel også kabinett vifter på maskinen din. Som drar ut varmluften? Om du ikke har så kanskje du bør bestille med noen kabinettvifter til å senke temperaturen inni kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå