arnzen Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Sitter med en installasjon av slackware her. Har åpnet installasjonsprogrammet, og skal anngi swap-partisjon. Så finner maskinen av seg selv den partisjonen jeg har satt opp til dette. MEN: Den blå boksen som forteller at den holder på å formatere blir liksom bare stående over skjermen i all evighet, og videre kommer jeg ikke! Noen som har tips til hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du har satt opp partisjonar (swap og root) med cfdisk før du startar? Lenke til kommentar
arnzen Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Jada, den delen er ok Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er det skilnad på 10.1 installasjonsprogrammet og 10? Spesifiserar du opp manuelt kva for swap disk som skal benyttast eller finn slack den sjølv? I 10 var alt nemleg manuelt. Får du eventuelt spørsmål om du vil formatere swap eller ikkje? Då kan du bruke fdisk til å sette opp/formatere swap og utelate formatering av swap under installlasjon. Eventuelt drop swap og legg til ein swap partisjon etter installasjonen. Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Sitter med en installasjon av slackware her. Har åpnet installasjonsprogrammet, og skal anngi swap-partisjon. Så finner maskinen av seg selv den partisjonen jeg har satt opp til dette. MEN: Den blå boksen som forteller at den holder på å formatere blir liksom bare stående over skjermen i all evighet, og videre kommer jeg ikke! Noen som har tips til hva jeg kan prøve? Hvis du har en stor SWAP partisjon så vil det ta en stund å formatere siden den også sjekker filsystemet mens den formaterer. Hvor lenge har du ventet? Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er det skilnad på 10.1 installasjonsprogrammet og 10? Installasjonprogrammet til Slackware har nesten vært urørt de siste årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå