Halfedge Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Sjekk at ditt kort fungerer i hans PC og at han sitt kort ikke fungerer i din PC. Hvis det stemmer er det kortet det er noe galt med. Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 trenger ikke slike kort Exstra strøm? Det holder jo ikke med det portet gir. Da må du koble en strøm kontakt på siden av kortet. Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Sjekk at ditt kort fungerer i hans PC og at han sitt kort ikke fungerer i din PC. Hvis det stemmer er det kortet det er noe galt med. Har nå dobbelt sjekka. Tre maskiner tilsammen. Frustrerende når man ikke kan se noe skade. Sansynligheten for at statisk elektrisitet er årsaken er stor. Og sannsynligheten for at jeg tar en lengre påskeferie er også stor Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 trenger ikke slike kort Exstra strøm? Det holder jo ikke med det portet gir. Da må du koble en strøm kontakt på siden av kortet. What! Er det sant? Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 slik, det er dog mulig at 9600pro ikke krever exstra strøm, men mitt 9700 pro gjorde i alle fall det. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 trenger ikke slike kort Exstra strøm? Det holder jo ikke med det portet gir. Da må du koble en strøm kontakt på siden av kortet. What! Er det sant? nei 9600 kortene krever ikke ekstra strøm Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Aha...neida det er ikke en slik kontakt. Men takk for tilbakemld. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hvis du ikke har gjort det,ta av kjøleren igjen og prøv da. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 løsne litt på skruene. kan være du har stramma for mye Lenke til kommentar
ZeXeL Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ta av kjøleren, rens av all kjølepasta og sjekk VPU`en nøye etter brister eller knekker. Hvis du har strammet kjøleren for hardt så kan du risikere å ødelegge kjernen og da er det gjort. Da kan du begynne å tenke på hvordan du skal få råd til å kjøpe nytt kort til kompisen din. Mvh ZxL Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Da kan du begynne å tenke på hvordan du skal få råd til å kjøpe nytt kort til kompisen din. hehe, ja! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Det kan høres ut som du har vært uheldig og ødelagt kortet. Som en siste utvei, så ville jeg foreslå et som noen andre har anbefalt: Sett på den gamle kjøleren igjen. Rens godt med isopropanel der hvor du ev. har sølt kjølepasta. Kjølepasta skal egentlig være ikke-ledende, men man vet aldri. Hvis kortet fortsatt ikke virker, så får dere diskutere saken. Siden du ikke har noe firma med garantier, så bør nok kompisen din dekke mesteparten av "moroa". Kanskje du kan dekke litt av skaden selv, så blir han nok litt mer fornøyd. Lenke til kommentar
ZeXeL Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) FYI. Silikonbasert kjølepasta er ikkeledende, men hvis Shonah har brukt Arctic Silver og sølt det så leder det enormt bra. Mvh ZxL Edit: Leif Endret 8. mars 2005 av ZeXeL Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) om det er sølv i pastaen er den ledendet jo Edit: litt sein Endret 8. mars 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Han har tross alt bedt deg om å gjøre det. Og om du har vært motvillig så burde han tatt "hintet". Det er veldig lett å skade en komponent. Og det er ikke alltid skaden er synlig eller at den oppstår med en gang. Det er også veldig lett at feil ved ett skjermkort eller andre komponenter kan dra med seg flere komonenter som hovedkort eller ram. Og da baller det seg på. Been there done that (kostet forøvrig 8000,- pga feil på en rambrikke :/ ) Men å rense kjernen og se om kortet funker med orginal viften er ikke en dum ide. Men over til skyld spm. Det er egentlig forbrukerens feil. Da han har mast om å få utført en modifikkasjon som kan skade skjermkortet. Men dere kan jo dele på det. Me hadde jeg vært deg hadde jeg nok ikke betalt noe. Er han en god venn så burde han skjønne det. Hadde jeg hatt penger hadde jeg kanskje lånt han penger, men ikke betalt for det. Mvh Thelle Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Men over til skyld spm. Det er egentlig forbrukerens feil. Da han har mast om å få utført en modifikkasjon som kan skade skjermkortet. Men dere kan jo dele på det. Me hadde jeg vært deg hadde jeg nok ikke betalt noe. Er han en god venn så burde han skjønne det. Hadde jeg hatt penger hadde jeg kanskje lånt han penger, men ikke betalt for det. Mvh Thelle Er forsåvidt enig i dette, pleier å si det at jeg ikke tar noe ansvar for om ting evnt. går galt. Så om noen vil at jeg skal gjøre modifikasjoner/montering skal så får det være på egen risiko, jeg gjør jo dem tross alt en tjeneste gratis. Hvis jeg skulle bli holdt ansvarlig dersom noe gikk åt skogen så hadde jeg ikke gjort det. Har heldigvis aldri havnet i trøbbel pga. noe har blitt defekt. Mvh MajorP (edit dårlig oppbygd setning) Endret 8. mars 2005 av Majorp Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Takk for all suport! Enormt bra at så mange gidder å komme med kunskapsrike forslag og "prøver" å hjelpe. Har gjort alt nå uten om å demontere maskin. Kanskje prøve å rense kortet. Er det noe som jeg kan ha i huset som kan egner seg til rens..bortsett fra metanol da. Brukte noe som Zalman kaller Thermal Paste og fikk litt på disse små tappene på siden av den lille firkanten det står ATI på (vga- chipset) viss dere skjønner. Fjernet pastaen som var på fra før...var det dumt...kan det lage problemer viss det "microblandes"? Har blitt enig med gromgutten at han ikke skal slå så hart! Shonah Endret 8. mars 2005 av Shonah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå