Gå til innhold

Maskinen fryser (Slackware 10.1)

Anbefalte innlegg

Jeg kjører Slackware 10.1, og i det siste har maskinen min begynt å fryse fullstendig stadig vekk (Musepekeren beveger seg ikke, CTRL-ALT-F1/F2... nytter ikke, er ikke annet å gjøre enn å restarte). Det som er noe underlig er at jeg kan ikke huske å ha gjort noe spesielt før problemene begynte, de dukket bare opp. Jeg kjørte i utgangspunktet en selvkompilert 2.6.10-kernel (men den har altså fungert ok tidligere). Jeg har nå kompilert og installert 2.6.11-kernelen i håp om at det skulle hjelpe, men maskinen låser seg fremdeles rett som det er. Riktignok brukte jeg samme konfigurasjonsfil som jeg hadde generert til 2.6.10-kernelen. Jeg har et ATI Radeon skjermkort, og jeg hadde i utgangspunktet ATI-driverene installert. Jeg har også prøvd å bruke den gamle xorg.conf filen min (fra før jeg installerte ATI-driverene), men det hjalp ikke.

Maskinvare:

Hovedkort: Gigabyte K8NS nForce3 250. Med onboard nettverkskort (støttet av forcedeth-driveren, men ikke aktivert i kjernen fordi jeg bruker ikke kortet) og onboard lydkort (støttet av AC97-driveren). S-ATA kontrollere: Enten NVIDIA eller Silicon Image.

CPU: AMD Athlon 64 3000+

RAM: Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB

Nettverkskort: Linksys LNE100TX

Skjermkort: Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

Noen filer:

Kernel konfigurasjonsfil

xorg.conf fil generert av fglrxconfig (med ATI-drivere)

xorg.cong fil generert av xf86config (min opprinnelige xorg.conf)

Jeg skulle veldig gjerne fått orden på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...