Oldplanet Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg kjører Slackware 10.1, og i det siste har maskinen min begynt å fryse fullstendig stadig vekk (Musepekeren beveger seg ikke, CTRL-ALT-F1/F2... nytter ikke, er ikke annet å gjøre enn å restarte). Det som er noe underlig er at jeg kan ikke huske å ha gjort noe spesielt før problemene begynte, de dukket bare opp. Jeg kjørte i utgangspunktet en selvkompilert 2.6.10-kernel (men den har altså fungert ok tidligere). Jeg har nå kompilert og installert 2.6.11-kernelen i håp om at det skulle hjelpe, men maskinen låser seg fremdeles rett som det er. Riktignok brukte jeg samme konfigurasjonsfil som jeg hadde generert til 2.6.10-kernelen. Jeg har et ATI Radeon skjermkort, og jeg hadde i utgangspunktet ATI-driverene installert. Jeg har også prøvd å bruke den gamle xorg.conf filen min (fra før jeg installerte ATI-driverene), men det hjalp ikke. Maskinvare: Hovedkort: Gigabyte K8NS nForce3 250. Med onboard nettverkskort (støttet av forcedeth-driveren, men ikke aktivert i kjernen fordi jeg bruker ikke kortet) og onboard lydkort (støttet av AC97-driveren). S-ATA kontrollere: Enten NVIDIA eller Silicon Image. CPU: AMD Athlon 64 3000+ RAM: Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB Nettverkskort: Linksys LNE100TX Skjermkort: Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP Noen filer: Kernel konfigurasjonsfil xorg.conf fil generert av fglrxconfig (med ATI-drivere) xorg.cong fil generert av xf86config (min opprinnelige xorg.conf) Jeg skulle veldig gjerne fått orden på dette. Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Er det bare i X ting "låser" seg eller er det generellt? Hva med å prøve standard kernelen som fulgte med Slack? Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Slettet....... Endret 15. oktober 2005 av Garathor Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Slettet....... Endret 15. oktober 2005 av Garathor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå