Gå til innhold

SD vs SD elite Pro?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en klar formening om hva som er forskjellen på Secure Digital kort og Secure Digital Elite Pro?? Koster jo nesten det samme, så er det noe utbytte av å kjøpe Pro kortet til bruk i f.eks Nikon Coolpix 5900??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir nesten som å spørre "Jeg skal male med Lateks i stuen, men vil jeg ha bedre nytte av å bruke Jotun Lady..." ;)

Secure Digital er en kortstandard, mens Elite Pro er et varemerke for Kingston for et av deres høyhastighets SD kort. Sandisk er en annen produsent hvor høyhastighets modellene heter Ultra II eller Extreme III.

Det avhenger av kameraets beskaffenhet, sjekk i håndboka hva som anbefales. :thumbup: Coolpix 5900 har VGA video i 30 bps så du trenger et raskere enn vanlig kort for å slippe at bufferen går full og video-opptaket stopper av den grunn, likeledes ved seriebilder. Hvis det kan ta 2,5 bilder pr sekund og du ønsker høyeste oppløsning blir det vel 2,5Mb x 2,5 bilder i sekundet = 6.25Mb/s. Jeg antar at et 40x hastighets kort kan duge, men dette avhenger av produsent mm. Kjøp i alle fall kjent merke for å unngå feil på kortet i størst mulig grad.

Legg merke til at multimediakortene også kan benyttes av ditt kamera, ser like ut som SD men er litt tynnere, men helt OK i praksis, og litt billigere enn SD. Sjekk også ut Apacer Hi Speed her http://gigashops.com/comp/ som er brukbart raske.

Velg Digitalkameraer og scroll helt ned for gode priser. Good Luck :D

Og husk å formatere kortet mens det sitter i kameraet for best ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...